Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 15

Temat: Dużo błędów co zrobić?

  1. #1
    Użytkownik Ogier Avatar nelo89
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    OSTROŁĘKA
    Auto
    Alfa Romeo 156. 2.0 TS. sportpack 2001r.
    Postów
    168

    Domyślnie Dużo błędów co zrobić?

    Witam mam problem alfa źle pali na zimnym na gazie to już wcale po jeździe. Po resecie ECU cały czas wywala błędy

    p0300 Wykryte przypadkowe/wielokrotne wypadanie zapłonów w cylindrach
    p0302 P0302 - Cylinder 2 - wykryte wypadanie zapłonów


    p1155
    p0150 Czujnik O2 (Bank 2 Czujnik 1)
    p0301 Cylinder 1 - wykryte wypadanie zapłonów
    p0135 Podgrzewacz czujnika O2 (Bank 1 Czujnik 1) - usterka
    p0155 Podgrzewacz czujnika O2
    p0100 Czujnik masowego lub objętościowego przepływu powietrza
    p1135
    p0110 Czujnik temp. powietrza wlotowego
    p1177
    P0130 - Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1)

    po wykasowaniu jeżdżone na pb i cały czas te same powracają. Cewki zamieniane i nic to nie daje zapłon cały czas wypada na 1 i 2 cylindrze. Przepływka jest nowa. Co robić?

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar m4tinez
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Bieruń
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6 120KM FL
    Postów
    1,062

    Domyślnie

    Świece ile przejechane ? Pamiętaj że na gazie świece się szybciej zużywają, przez co trzeba je częściej wymieniać.

    Sprawdź czy na kablach nie ma przebicia. Wieczorem popsikaj kable idące od cewki do świecy, oraz same cewki spryskiwaczem takim do szyb i odpal silnik. Obserwuj czy nie przeskakują gdzieś iskry.

  3. #3
    Użytkownik Ogier Avatar nelo89
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    OSTROŁĘKA
    Auto
    Alfa Romeo 156. 2.0 TS. sportpack 2001r.
    Postów
    168

    Domyślnie

    Swiece ok 100km zmienione iskry nie przeskakują

  4. #4
    Użytkownik Znawca Avatar m4tinez
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Bieruń
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6 120KM FL
    Postów
    1,062

    Domyślnie

    Poza wypadaniem zapłonu masz jeszcze problem bodajże z przepływomierzem i sondą chyba.
    Najpierw pasowałoby się zająć wypadaniem zapłonu.
    Sprawdź czy nie masz gdzieś wiązki idącej do poszczególnych cewek uszkodzonych. Nastepnie spróbuj zamienić świece miejscami bo po prostu świece mogą być wadliwe i się już uwaliły w środku (różne rzeczy się widzi). Odrazu zobaczysz czy czasem nie masz świec zalanych olejem.

    Pasowałoby jeszcze sprawdzic kompresję silnika, bo to też ma związek z ciężkim odpaleniem i wypadaniem zapłonu.

  5. #5
    Użytkownik Ogier Avatar nelo89
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    OSTROŁĘKA
    Auto
    Alfa Romeo 156. 2.0 TS. sportpack 2001r.
    Postów
    168

    Domyślnie

    Z odpalaniem nie ma problemu pali na dotyk tylko po odpaleniu tak jak by nie paliła na wszystkie gary telepie silnikiem ale trzyma obroty.
    Dodam, że mam dziurawy wydech tylko czy to ma jakiś wpływ?
    Ostatnio edytowane przez nelo89 ; 12-01-2014 o 21:19

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar m4tinez
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Bieruń
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6 120KM FL
    Postów
    1,062

    Domyślnie

    Może wtryski ci się zasyfiły od jeżdżenia na gazie. Był już tu taki przypadek z tego co pamiętam.
    Spróbuj zalać do baku specyfiku do czyszczenia wtrysków i obserwuj.

    Bo jeżeli iskra jest, świece dobre, cewki dobre, to zostają albo wtryski, albo komputer coś wariuje i źle wysyła sygnały do cewek.

  7. #7
    Użytkownik Ogier Avatar nelo89
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    OSTROŁĘKA
    Auto
    Alfa Romeo 156. 2.0 TS. sportpack 2001r.
    Postów
    168

    Domyślnie

    Ale dlaczego gdy nie pali na wszystkie gary to trzyma obroty na zimnym 1160 po przekroczeniu 30st trzyma 960-980?

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar maniek015
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Peugeot 508 SW 2.0 HDi 12' Active
    Postów
    1,334

    Domyślnie

    Czujnik O2 to sonda. Odepnij sondę i przepływkę i zobacz czy problem nadal występuje. Obstawiam te dwie części.

    Co do nie palenia na wszystkie gary jeśli świece wymieniłeś to sprawdź cewki zapłonowe i kable. I tak jak kolega wyżej napisał, ale to już ostateczność chyba wtryski.

    Cytat Napisał nelo89 Zobacz post
    Ale dlaczego gdy nie pali na wszystkie gary to trzyma obroty na zimnym 1160 po przekroczeniu 30st trzyma 960-980?
    Bo jak jest zimny to chodzi na ssaniu, jak osiągnie zadaną temperaturę to schodzi na normalną pracę na biegu jałowym, jaką opisałeś.
    Alfa Romeo 145 1.4 TS 16V 99' - była
    Alfa Romeo 156 SW Distinctive 1.9 JTD 16V 04' powered by @sdero [conmir.pl] 185KM 370NM - była

    Alfa Romeo GTV Lusso 3.0 V6 24V 98' - była
    Alfa Romeo 156 SW SportPack 3 2.4 JTD 10V 01' powered by @sdero [conmir.pl] 200KM 400NM -była
    Alfa Romeo 156 SW 2.5 V6 24V 02' Distinctive - była
    Peugeot 508 SW 2.0 HDi Active 12' - jest


    Alfa Romeo 156 3.0 V6 24V 05' Distinctive - jest


    Pomyślcie o niej jak o Angelinie Jolie. Słyszeliście, że jest szalona, że jada tylko klej do tapet, ale chciałoby się, prawda?

  9. #9
    Użytkownik Znawca Avatar m4tinez
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Bieruń
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6 120KM FL
    Postów
    1,062

    Domyślnie

    A po osiągnięciu 90stopni ma mieć obroty ok 850rpm. To jest normalne, tym się nie przejmuj.
    Zalej tego specyfiku, odepnij sondę, przypływomierz i zobacz co się będzie działo.

  10. #10
    Użytkownik Ogier Avatar nelo89
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    OSTROŁĘKA
    Auto
    Alfa Romeo 156. 2.0 TS. sportpack 2001r.
    Postów
    168

    Domyślnie

    Rzecz dziwna odpiąłem obudowę filtra wcześniej wykasowałem błędy i na odpalonym silniku bez filtra błędy nie powracają pali dobrze na pb i lpg z którym był problem. po zdjęciu filtra przepływ powietrza mam 15-16kg/h na podpiętym filtrze 6kg/h. Nie mam u siebie tego całego rezonatora czy jak kolwiek to się zwie czy to by miało taki wpływ? No i czy przepływka spowoduje wypadnięcie zapłonu?

Podobne wątki

  1. 166 3.0 i 315 tys przebiegu- dużo?
    Utworzone przez Lisiu w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 15-01-2011, 15:39
  2. [146] 1.9TD czy 105 stopni to za dużo?
    Utworzone przez frynas w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 08-06-2010, 18:53
  3. [164] Połyka za dużo oleju.Co zrobić???
    Utworzone przez neron78 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 23-12-2008, 22:27

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory