Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 16

Temat: Paląca się kontrolka wtrysków.

  1. #1
    Użytkownik Znawca Avatar Tytanowy
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Iława
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 8V
    Postów
    1,436

    Domyślnie Paląca się kontrolka wtrysków.

    Witajcie,
    tym razem problem pojawił się na dobre... Jak wcześniej w którymś z tematów opisałem, że czasami zapala mi się kontrolka wtrysków, tak teraz postanowiłem założyć oddzielny temat, bo problem przybrał trochę na wadze.
    Mianowicie, dzisiaj wracając do domu, na trasie dojeżdżając do skrzyżowania, normalna sprawa że zahamowałem zredukowałem bieg do 2, a że jako była wolna no to się nie zatrzymywałem tylko z 2 ładnie gaz i wjechałem na główną drogę, a raczej się "dokangurzyłem" bo samochód zaczął mi szarpać, plus tak jakby przygasać. Praktycznie zero reakcji na gaz, obroty zaczęły falować i zapaliła się kontrolka wtrysków. Dokulałem się na pobocze, zgasiłem auto, odpaliłem i niestety to samo... Obroty falowały jak głupie, spadały nawet do 500rpm, co powodowało przygasanie auta ! Nie szło dosłownie ruszyć. Zgasiłem jeszcze raz, chwile odczekałem no i znowu spróbowałem. Tym razem auto odpaliło normalnie, wcisnąłem gaz ładnie się wkręcił, nie szarpał, obroty nie falowały, tylko niestety cały czas paliła się kontrolka wtrysków. Podniosłem maskę, nic nie śmierdziało, nic nie leciało, a że do domu miałem jakieś 6km to postanowiłem dojechać. Nie wiem czy to był błąd, czy też nie i nic raczej się nie stało, ale po prostu zaryzykowałem. Auto o dziwo szło dobrze, nie szarpało (może czasami leciutko, ale na mniejszych obrotach) i bez problemu dojechałem do domu. Zgasiłem auto na parkingu i postanowiłem, odpalić zobaczyć co będzie się działo. Kontrolka wtrysków się nie paliła, za to obroty znowu falowały na biegu jałowym, auto przygasało i tak w kółko.

    Morał taki, że gdy kontrolka wtrysków się paliła, to auto o dziwo trzymało równo obroty i dobrze szło. Gdy kontrolka się nie paliła, to po prostu auto szarpało i obroty falowały jak głupie.

    Co Wy na takie cuda? Pierwszy raz się spotkałem z takim problemem, dlatego piszę może Wy mi coś doradzicie. Wiem, że powinienem podpiąć pod komputer, ale do jedynie jakoś dopiero po weekendzie, bo nie mam kabla ani przejściówki, więc pytam najpierw jeszcze Was. Co to może być? Rafał, w innym temacie wymienił, co może być przyczyną, tylko że objawy były troszkę inne. Kontrolka się zapalała, auto poszarpywało, ale po dodaniu gazu gasła. Teraz jest odwrotnie i gdy paliła się kontrolka to auto jeszcze jakoś normalnie szło, lecz niestety nie gasła po dodaniu gazu.
    Może teraz będzie ktoś bliżej mógł sprecyzować, co jest tego przyczyną?
    Ostatnio jakaś fala nieszczęść spadła na moją Alfę

    Dzięki z góry i pozdrawiam.

  2. #2
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Przepływomierz ja bym go sprawdził

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar Tytanowy
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Iława
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 8V
    Postów
    1,436

    Domyślnie

    Cytat Napisał 75andrew155 Zobacz post
    Przepływomierz ja bym go sprawdził
    Czyli zwyczajnie odpiąć, odpalić auto i zobaczyć co będzie się działo?

  4. #4
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Powiem tylko tyle że miałem podobną sytuację podczas jazdy silnik V6 zapaliła się kontrolka awarii i silnik mocno poszarpywał podczas dodawania gazu, sadził kangury. Na biegu jałowym miałem wrażenie że zaraz zgaśnie. Otworzyłem maskę i od razu do przepływki i okazało się że jest poluzowana wtyczka elektr. brak zatrzasku met. spinki, poprawiłem wtyczkę i auto odżyło, zgasła kontrolka awarii.

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  5. #5
    Użytkownik Znawca Avatar Tytanowy
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Iława
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 8V
    Postów
    1,436

    Domyślnie

    Też przyglądałem się przepływce... Ta spinka i ogólnie wtyczka coś taka jakby luźna była. Poprawiałem ale nic... Może po prostu padła i dlatego tak się dzieje? Pokombinuje jeszcze przy tej wtyczce i zobaczę wtedy. Jeżeli nie pomoże, to odłączę i wtedy odpalę.
    Dosłownie mam takie same objawy jak piszesz. Kangur, falujące obroty i kontrolka + brak mocy.

  6. #6
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Idealnie tak jak u mnie. Może padła przepływka, gorący drut uszkodzony albo ścieżka potencjometra wytarta

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  7. #7
    Użytkownik Znawca Avatar Tytanowy
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Iława
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 8V
    Postów
    1,436

    Domyślnie

    Chciałbym, żeby to było to... Proste do sprawdzenia, proste do wymiany i przynajmniej pół samochodu nie muszę rozkręcać.
    Zaczęło się od tego, że kontrolka zapalała się dosłownie na 2-3 sekundy, lekkie poszarpywanie i po dodaniu gazu gasła. Dziś na skrzyżowaniu zaczął się kangur, brak mocy no i na końcu samochód zgasł. Po odpaleniu obroty falowały i trzęsło całą "budą", czyli po prostu zepsuło się na Amen
    Ostatnio edytowane przez Tytanowy ; 26-01-2014 o 00:45

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar Tytanowy
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Iława
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 8V
    Postów
    1,436

    Domyślnie

    Więc tak... Byłem dziś przy samochodzie, zapaliłem auto, normalnie z podłączonym przepływomierzem i na początku wkręcił się wysoko na obroty, kontrolka się nie paliła, ale obroty stopniowo zaczęły spadać i autko znowu poszarpywało. Zgasiłem, odłączyłem przepływomierz, auto normalnie odpaliło, tylko z tym, że kontrolka wtrysków cały czas się paliła, więc przedmuchałem trochę styki na kości i wpiąłem z powrotem do przepływomierza, kontrolka zgasła i niby auto chodziło w miarę normalnie, tylko nie mogłem sprawdzić dokładnie, bo mało mam paliwa. Muszę potem innym samochodem podjechać na stację, wlać w kanister i zalać do baku. Wtedy dokładniej zobaczę co będzie się działo.

  9. #9
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    No ciekawe co się okaże przyczyną

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  10. #10
    Użytkownik Znawca Avatar Tytanowy
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Iława
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 8V
    Postów
    1,436

    Domyślnie

    Dziś, najprawdopodobniej (tfu,tfu) uporałem się z problemem zapalającej się kontrolki wtrysków. Sprawdziłem tak jak pisał 75andrew155 przepływomierz, który okazał się jednak sprawny. Do tego przeczyściłem styki od przepustnicy, ale raczej to też nie było powodem. Dziś pojechałem innym samochodem na BP i zalałem w kanistry dobre, świeże paliwko. Wróciłem no i oczywiście zatankowałem, po czym odpaliłem auto. Objawy na początku bez zmian... Dalej poszarpywało, obroty falowały, no ale pomyślałem, że po prostu świeże paliwo musi dojść przez przewody i dopiero do silnika. Odczekałem chwilę, obroty przestały falować, no to pomyślałem sobie, że czas przyszedł się przejechać. Na początku wolno, spokojnie, ale kontrolka dalej migała (zapala się i po chwili gasła), z tym że bez objawów szarpania czy falowania obrotów.
    Przejechałem tak około 4km, ale było nadał bez zmian. Zatrzymałem się na poboczu, pomyślałem że odepnę przepływomierz i zobaczę co będzie się działo. Obroty od razu wskoczyły na około 2.5k RPM, a kontrolka paliła się non stop. W takim układzie, przepływka wychodzi, że jest zdrowa. Wpiąłem z powrotem kość i pomyślałem, że pojadę jeszcze trochę, zagrzeje dobrze auto i wtedy zobaczę co będzie się działo. Ku mojemu zdziwieniu, po około 5km, czyli łącznie 9km od momentu ostatniego zapalenia się kontrolki, auto zaczęło ładnie wkręcać się na obroty, ładnie przyspieszało z każdego biegu, nie szarpało i co najważniejsze kontrolka przestała się zapalać! Przejechałem tak jeszcze z 15km, kontrolka się już nie zapalała. Wróciłem pod dom, odczekałem z 40 minutek, poszedłem z powrotem do auta i odpaliłem. Autko od samego początku ładnie, równo chodziło no i kontrolka się już nie zapalała.

    Mam nadzieję, że uporałem się z tym problemem i więcej takiego czegoś już nie będzie. Być może w przewodach, bądź gdzieś w filtrze zalegało jeszcze stare paliwo, co powodowało takie efekty. Wlałem świeże paliwo, trochę pojeździłem w miarę ostrzej no i tak jakby wszystko wróciło do normy (oczywiście nie zapeszając). Myślicie, że jest to możliwe? Że zalałem wcześniej jakieś lipne paliwo, które gdzieś zalegało i po prostu świeżo zalane, przedmuchało cały ten syf i wszystko wróciło do normy?

    Pozdrawiam

Podobne wątki

  1. Paląca się kontrolka ABS. system nie działa
    Utworzone przez Robson74 w dziale 156
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 28-03-2015, 12:45
  2. paląca się kontrolka wtrysków + włączający się nawiew
    Utworzone przez adastra7 w dziale 156
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post / autor: 19-01-2013, 19:51
  3. paląca się kontrolka swiateł
    Utworzone przez siwulec82 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 03-10-2011, 19:12
  4. Nie paląca sie kontrolka świec w Alfie 159 1,9 jtd
    Utworzone przez marcel w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 27-07-2011, 12:19
  5. Paląca się kontrolka wtrysków!!!
    Utworzone przez bolo1901 w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 10-05-2010, 13:20

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory