Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 15

Temat: [166 2.4 JTD]Problem z temperaturą w środku i temp.silnika

  1. #1
    bogusch13
    Gość

    Domyślnie [166 2.4 JTD]Problem z temperaturą w środku i temp.silnika

    witam..mam problem i proszę o pomoc właścicieli 2.4 JTD jak jest u was?????????
    u mnie stojąc w korkach temp.max to 85 stopni a przy normalnej jezdzie to nie wiecej niż 72 stopnie...jak jest u was czy to wina termostatu?bo koledzy mówią że termostat jest KAPUTT...a druga sprawa to to:6 rano,minus 5 stopni ja wyjeżdżam do pracy,ustawiam na 28 i ustawiam na drugi stopień...DOPIERO PO 10 km odczuwam że jest w MIARĘ ciepło...jak jest z waszymi alfami...pomóżcie proszę

  2. #2
    nako
    Gość

    Domyślnie Re: [166 2.4 JTD]Problem z temperaturą w środku i temp.silni

    Nic nie jest kaput ja ostatnio 2 razy wymieniałem termostat bo tak jak Ty myslalem ,ze to jest dziwne.Ostatnio zmienilem na vernett'a i dalej sie zachowuje tak samo.One chyba tak maja

  3. #3
    bogusch13
    Gość

    Domyślnie

    mam taką nadzieję...a wiesz co z tą temperatura może co wśrodku się nagrzewa jak w jakimś tarpanie.

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,618

    Domyślnie

    Kolego te silniki kiepsko się nagrzewają, temperatura otwarcia termostatu w JTD to 78-82C i tyle mniej więcej ma silnik. Wskaźnik kabinowy przekłamuje nawet do 10 stopni, więc masz wszystko o.k. - jak chcesz się upewnic to jedź do serwisu i podepnij auto pod komputer będziesz wiedział jak jest rzeczywista temperatura silnika. Co do rozgrzewania to robisz zasadniczy błąd - najpierw ustaw temperaturę minimalna czyli LO lub 16,5C a jak się silnik trochę zagrzeje (wskazówka na kabinowym wskaźniku podniesie się ponad te 50C) to dopiero wyższą temperaturę. Na 10km w mroźny dzień to w JTD nawet się termostat nie otworzy, a dodatkowo jak ustawisz ogrzewanie na 28C to chłodnicy mogłoby wcale nie być chłodnicy.
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  5. #5
    Stanley
    Gość

    Domyślnie

    Słusznie Maciek prawisz , ale nie do końca się z Tobą zgadzam, bo akurat ja sie muszę pochwalic (choc jedno u mnie działa lepiej niż u innych ) u mnie już po około 5 km temperatura wzrasta do 90 st. i dopiero jak sie otworzy termostat spada gdzies do około 80. Ciepełko czuje juz po około 3 km.

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,618

    Domyślnie

    A termostat masz oryginalny czy zamiennik? Zresztą możesz mieć oryginalny tylko wskaźnik temperaturyw AR166 jest zdaje się inny, który nie przekłamuje - te 80C to normalna temperatura otwarcia termostatu
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  7. #7
    Użytkownik Ogier Avatar pablop
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Mieroszów
    Auto
    159 Sportwagon 1,9JTDm 2006r
    Postów
    150

    Domyślnie

    U mnie jest to samo, nie wymieniam termostatu bo szkoda kasy - przecież działa - otwiera się i zamyka. Teraz przy niższych temp. wskazówka ledwo odrywa się od 50, dopiero w trasie trzyma w okolicy 70 i ogrzewanie w trasie jest OK - ustawiam 24 dmuchawa w AUTO i tak trzyma. Jak jeżdżę do pracy, a mam prawie 30km to po około 10 dopiero zaczyna dmuchać cieplejszym powietrzem. Czytałem tu sporo o tym i widocznie tak jest. Zastanawiam się tylko nad wymianą płynu i płukaniu układu chłodzenia, ponieważ wcześniej było coś niebieskiego, a teraz mam borygo i być może przy wymianie nie zleciało wszystko i gdzieś się ścieło czy zważyło. Może pukanie troszkę pomoże przy ogrzewaniu.
    156 Sportwagon 2,4JTD 2000r - była
    159 Sportwagon 1,9JTDM 2006r - teraz

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar koles_02
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Toruń
    Auto
    AR 166 2,4JTD 10v CF2 EDC15 99' 140KM Grigio Chiaro
    Postów
    612

    Domyślnie

    Mi tez jeszcze nigdy na trasie nie doszło do 90' trzyma tak ok 73' jedynie przy ostrym wciskaniu po miescie mam 90' i jak przystopuje to odrazu spada na 70'. Ciepłym powietrzem dmucha mi przy -5' tak po 2-3km.

    " - elegancka pomiędzy sportowymi
    - sportowa pomiędzy eleganckimi
    - fascynująca piękność w segmencie E"

  9. #9
    marcolukas
    Gość

    Domyślnie

    u mnie tez wskazówka zawsze lekko ponad 70 i też przy ostrym gazowaniu lekko podskoczy ale pozniej wraca szybko w dół to chyba normalne w naszych autach a cieplełkiem wieje po przejechaniu jakis 5 km

  10. #10
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2007
    Mieszka w
    WA
    Auto
    166 3.2 V6 TI
    Postów
    305

    Domyślnie

    Na trasie coś w okolicach 85 - 88 stopni temperatura się utrzymuje, tyle że przy włączonej na MAX temperaturze nawiewu.
    Rozgrzewa się przy takiej samej temp nawiewu (MAX) do ok 50 stopni po 2 km, a później po kolejnym niecałym km wzrasta do wyżej wspomnianych 85 - 90.

    Oczywiście wszystko na razie (odpukać) jest w porządku. W okresie letnim jest podobnie.
    Alfa Romeo 166 3.2 V6 TI

    /Grzesiek

Podobne wątki

  1. Problem z klimatyzacją i temp silnika
    Utworzone przez Spartanie w dziale 147
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 04-07-2014, 17:03
  2. Problem z temperaturą silnika JTD
    Utworzone przez dejvid27 w dziale 166
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 16-06-2013, 10:49
  3. Problem z temperaturą silnika i ogrzewaniem
    Utworzone przez badylija w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 13-11-2011, 20:57
  4. [145] Problem z temperaturą silnika
    Utworzone przez dawidek w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 22-09-2011, 22:09
  5. [156] temp cieczy chłodzącej a temp rzeczywista silnika
    Utworzone przez b.pawelek w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 31-05-2008, 17:31

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory