Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: Rosnący poziom oleju.

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    02 2014
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8TS 98'
    Postów
    4

    Domyślnie Rosnący poziom oleju.

    Witam serdecznie.

    Dziś jakoś z przypadku przy dolewaniu płynu do spryskiwaczów sprawdziłem zobaczyłem że płynu chłodniczego jest zdecydowanie za mało. Okazało się że niedokręcona była obejma na przewodzie go prowadzącym - nic nie było ostatnio robione, prawdopodobnie się obluzowała. Płyn dolałem bo miałem. Wyjąłem również bagnet i ujrzałem ciekawy widok. Stan oleju był zdecydowanie zbyt wysoki a z bagnetu ciekło na ziemię ciurkiem - pierwszy raz miałem taką sytuację. Odkręciłem korek i zobaczyłem dużą ilość kremowego nalotu na nim oraz wokół otworu.
    W połowie stycznia wymieniałem olej na Motula po raz kolejny. Wiem że mechanik wlał mi tyle ile należy bo z bańki 5l oddał mi jakies 700-800ml i wlałem sobie do małej 1l butelki. Stan więc z tego co kontrolowałem około 10 dni temu był wzorowy. Znajomy mechanik (b.dobry) zobaczył korek i twierdzi iż to jedynie z niedogrzania silnika - jeżdzenia na małym dystansie bez osiągnięcia odpowiedniej temperatury - zgadza się zdarza się to pół na pół raz postoję 5minut i silnik złapie 50stopni czasem tylko odpalam i jadę. Bagnet mi śmierdział za pierwszym razem benzyną, mechanik twierdzi że to po prostu pracujący olej a benzyna z olejem pachnie zupełnie inaczej... Proszę specjalistów o poradę czy zweryfikować tą opinię itd

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar krzyzie
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Wągrowiec/Rabowice
    Auto
    Alfa Giulia 2,0 280KM MY21
    Postów
    613

    Domyślnie

    Cytat Napisał kaszewczyk Zobacz post
    zobaczyłem że płynu chłodniczego jest zdecydowanie za mało
    Jak dokręciłeś i dolałeś płynu kontroluj jego stan - objawy jakie opisujesz zniknięcie płynu i wzrost poziomu oleju świadczyło by na uszkodzona uszczelkę pod głowicą i dostawanie się płynu do oleju. Stąd podwyższony stan oleju a zmniejszenie poziomu płynu.
    Nie wiem jak jest w TS ale w dieslach jest jeszcze dodatkowa chłodnica oleju i na tym elemencie równiez może być nieszczelność i dostawanie się płynu do oleju.
    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym. Zastrzega się prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny
    Alfa Giulia Veloce - 2,0 280KM

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Łódź - Dąbrowa
    Auto
    alfa romeo 156 2,4 JTD 99r
    Postów
    45

    Domyślnie

    Wydaje mi się, że jeśli by padła uszczelka pod głowicą i płyn dostałby się do oleju to na bank na bagnecie "śmietana". W dieslu rosnący poziom oleju zazwyczaj oznacza dostawanie się ropki do oleju. Podejrzewam iż u Ciebie jest to samo tym bardziej że masz olej z zapachem benzyny.

  4. #4
    syfon
    Gość

    Domyślnie

    Ile Ci auto pali?
    Raczej wtryskiwacze dawkują za dużo i niespalona benzyna jest przepychana przez pierścienie.
    Przyczyn może być kilka. Najprawdopodobniej leją wtryskiwacze, ale też awaria sondy, czujnika temperatury, przepływki, mogą w skrajnych przypadkach dawać za duże dawki paliwa. No i stan samych pierścieni też pewnie już pozostawia wiele do życzenia.
    I radzę zająć się tematem już, bo taki rozrzedzony olej nie ma właściwości smarujących a dodatkowo nadmiar benzyny zmywa Ci film olejowy z gładzi cylindrowych. Silnik zużywa się w bardzo szybkim tempie.
    Ostatnio edytowane przez syfon ; 02-02-2014 o 20:10

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta Avatar sulik
    Dołączył
    09 2013
    Mieszka w
    Nowy Dwór Maz.
    Auto
    159 1.9 8V + wirus
    Postów
    87

    Domyślnie

    Cytat Napisał krzyzie Zobacz post
    Jak dokręciłeś i dolałeś płynu kontroluj jego stan - objawy jakie opisujesz zniknięcie płynu i wzrost poziomu oleju świadczyło by na uszkodzona uszczelkę pod głowicą i dostawanie się płynu do oleju. Stąd podwyższony stan oleju a zmniejszenie poziomu płynu.
    Nie wiem jak jest w TS ale w dieslach jest jeszcze dodatkowa chłodnica oleju i na tym elemencie równiez może być nieszczelność i dostawanie się płynu do oleju.


    Chłodnica oleju w TS również występuje.



    Popieram wypowiedź syfona , zrobisz to teraz , to nie będzie płaczu , że kolejny TS do remontu ;>

    pooozdro

  6. #6
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    02 2014
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8TS 98'
    Postów
    4

    Domyślnie

    Cytat Napisał syfon Zobacz post
    Ile Ci auto pali?
    Nie powiem ile teraz dokładnie bo robię ostatnio mało km gdyż uczę się do sesji. Wcześniej w korkach itd po mieście myślę 12-13 gazu 10 benzyny, w trasie odpowiednio 10 i 8 - oczywiście mniej więcej gdyż komputera nie mam.

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar Tallmen
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Wałbrzych
    Auto
    156 '02 1.9JTD 115KM ; 156 SW '01 2.4JTD 140 KM
    Postów
    677

    Domyślnie

    kolego radzę dokładnie i szybko sprawdzić silnik i odnaleźć przyczynę, mi w podobnym przypadku po naprawdę niewielkim przebiegu (w hondzie) silnik po prostu się zakleszczył i zmielił... szkoda auta więc działaj!

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    Właśnie robię taki sam przypadek.uszczelka głowicy skorodowala,nic strasznego.mały remoncik i po kłopocie,mam nawet jakieś foto

    Wysłane z mojego MT15i za pomocą Tapatalk
    Prywatna Praktyka Naprawy i Obsługi Alfa Romeo
    JTD,TWIN SPARK,V6
    Miernik grubości lakieru Fe/Al
    Naprawa wariatora faz
    Naprawy główne i bieżące,diagnostyka
    Informacje i możliwości-PW
    myjka ultradzwiękowa-wtryski PB oraz drobna elektronika
    EGR,DPF OFF Klapy Wirowe CHIP JTD
    Diagnostyka Uszczelki Głowicy TEST na zawartość CO2 w płynie
    Naprawa świec TS bez ściągania Głowicy i urwanych mostków-HELICOIL
    Naprawa Turbo
    http://www.forum.alfaholicy.org/uslu...gi_bedzin.html
    KUPIĘ WARIATOR 50zł plus przesyłka za sztuke płace-OFERTY PW

  9. #9
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    02 2014
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8TS 98'
    Postów
    4

    Domyślnie

    Cytat Napisał darek2116 Zobacz post
    Właśnie robię taki sam przypadek.
    Z ciekawości jakie koszty mniej-wiecej ?

  10. #10
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    Troche tego będzie,panewki od razu,pierscienie.Rozrząd akurat odchodzi bo nie tak dawno był wymieniany ale i tak plus minus około 2tys
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC_0128.jpg
Wyświetleń:	121
Rozmiar:	128.5 KB
ID:	119807
    Prywatna Praktyka Naprawy i Obsługi Alfa Romeo
    JTD,TWIN SPARK,V6
    Miernik grubości lakieru Fe/Al
    Naprawa wariatora faz
    Naprawy główne i bieżące,diagnostyka
    Informacje i możliwości-PW
    myjka ultradzwiękowa-wtryski PB oraz drobna elektronika
    EGR,DPF OFF Klapy Wirowe CHIP JTD
    Diagnostyka Uszczelki Głowicy TEST na zawartość CO2 w płynie
    Naprawa świec TS bez ściągania Głowicy i urwanych mostków-HELICOIL
    Naprawa Turbo
    http://www.forum.alfaholicy.org/uslu...gi_bedzin.html
    KUPIĘ WARIATOR 50zł plus przesyłka za sztuke płace-OFERTY PW

Podobne wątki

  1. Poziom oleju
    Utworzone przez kwintus w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 25-12-2015, 22:51
  2. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 24-01-2015, 14:33
  3. [MiTo] Twinair 105 - Kontrolka oleju i silnika i poziom oleju na bagnecie.
    Utworzone przez PanPe w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 13-08-2014, 01:44
  4. [159] Poziom oleju
    Utworzone przez paweldante w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post / autor: 09-08-2012, 09:48
  5. poziom oleju
    Utworzone przez wiertar w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 22-10-2010, 10:45

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory