Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 21

Temat: Kabel ELM327, a KKL od Viakena? RÓŻNICE

  1. #1
    Michu89
    Gość

    Domyślnie Kabel ELM327, a KKL od Viakena? RÓŻNICE

    Witam Koledzy. Może mi ktoś powiedzieć jaka jest różnica w kablach ELM327 a kablem KKL od Viakena? Oba mają końcówkę OBD2, ale chyba mają jakieś inne parametry. Chciałem dzisiaj zdiagnozować koledze Citroena Berlingo 1.4 2002rok moim kablem od Viakena, który używałem w Alfie pod FiatEcuScan, i niestety nie chce się połączyć. Ściągłem sobie program PCMSCAN do diagnozowania Berlingacza, ale niestety nie chce się połączyć z ecu... Czytałem na różnych forach że do Berlingo musi być ELM327. I teraz sam nie wiem jak to jest proszę o rady...

  2. #2
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Kraków Radom
    Auto
    159 1.9 16v q-tronic 2008r
    Postów
    876

    Domyślnie

    z francuzami nie jest łatwo ;/ myślę, że chodzi o połaczenie przez magistralę CAN.

    - - - Updated - - -

    a... i z tego co pamiętam pcmscan nie obsługuje vag KLL

  3. #3
    Michu89
    Gość

    Domyślnie

    A o co chodzi z tym CAN? Mógłby mi ktoś powiedzieć jaki kabel muszę kupić i jaki program ściągnąć żeby zdiagnozować Berlingo 1.4benzyna 2002 rok. Z góry będę wdzięczny. I te róznice w kablach jakie są...

  4. #4
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Kraków Radom
    Auto
    159 1.9 16v q-tronic 2008r
    Postów
    876

    Domyślnie

    http://ep.com.pl/files/5241.pdf jak magistrala - taki tam sposób przesyłania danych. Może warto poszukać na forum citroena, co oni polecają - jaki kabel i program. U brata w megance II próbowałem przez DDT2000 i niby kabel widzi, ale jak się połączyć to nie wiem do dziś. Tak jak pisałem, z francuzami nie jest łatwo i kupują ludzie CLIP'a za 900zł, żeby mieć interfejs diagnostyczny.

  5. #5
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    Ja mam oba interfejsy dlatego ze np w 147,Mito czy 159 czy chocby fiacie punto II jest wlasnie CAN i za pomoca KKL moge sobie w takim aucie tylko zrobic polaczenie z ABSem i AIRBAG czego ELM nie obsłuży za to ELM jest juz potrzebny do klimy,silnika,body komputera,licznika proxy aligment czy np do swiatel i KKL juz tego nie obsluzy.Zeby nie machac tymi kablami trzeba miec multiplekser ktory sam przelacza te piny.Za wiele z innymi markami niz grupa fiata nie mam wspolnego ale kiedys probowalem forda,nissana i opla no i nie polaczylem sie z zadnym.Z drugiej strony nie zalezy mi za bardzo na tym a do diagnozowania wielu marek trzebaby sie zaopatrzyc w cos bardziej markowego dla spokojnej pracy.Cos w stylu KTSa ,Auto coma etc

  6. #6
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Kobylnica, Gniezno, Poland
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDM Distinctive Premium Q-Tronic + wyścigowa terenówka czyli firmówka
    Postów
    727

    Domyślnie

    kablem kkl od viakena niebieski z przełącznikiem spokojnie łączy się z oplem i raz udało mi się z grupą vag a jeśli chodzi o francuzy to wogóle jest ciężko się z nimi połączyć
    Jeśli chcesz być kimś - kup VW, jeśli jesteś kimś - jeździsz Alfą Romeo.

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar tomek921
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Częstochowa/Kłobuck
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD CF2
    Postów
    906

    Domyślnie

    Ja mam KKL i bez problemu łączę się z moją 156 98r, Skodami rodziców, Seatem dziadka i ogólnie grupą VAG jeśli nie ma magistrali CAN. Ale kabel KKL kablowi nie równy, przedwczoraj podłączałem swoim jedną Bellę z forum, właściciel kupił kabel od Viakena i on nie mógł połączyć ani mojej ani swojej Belli, żeby sprawdzić błędy silnika, a moim poszło bez problemu.

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar konrad251
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Leżajsk / Dublin
    Auto
    166 - Była
    Postów
    873

    Domyślnie

    Czyli w końcu co lepiej kupić ELM czy ten kabelek od Viakena
    bo nie doczytałem nigdzie jednoznacznej odpowiedzi

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - VAG KKL oraz ELM 327 wersja 1.4b.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  10. #10
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    - VAG KKL oraz ELM 327 wersja 1.4b.
    wydatek niewielki - a będziesz miał w sumie prawie wsio :-)








Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 11-01-2015, 19:09
  2. KABEL DIAGNOSTYCZNY ELM327 OBD-II krok po kroku
    Utworzone przez rajek w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 21-03-2014, 19:29
  3. sterowniki z płyty do kabla od Viakena
    Utworzone przez madtoc w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 07-12-2012, 09:53
  4. Kabel od Viakena i niestety przerywa połączenie.
    Utworzone przez Woland83 w dziale 156
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 01-11-2011, 23:50

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory