Witam poszukuję użytkownika silnika JTD 1.9 150 KM - chciałbym uzyskać parę informacji jak w temacie. Proszę o kontakt na PW.
Pozdrawiam.
Witam poszukuję użytkownika silnika JTD 1.9 150 KM - chciałbym uzyskać parę informacji jak w temacie. Proszę o kontakt na PW.
Pozdrawiam.
Już wyjaśniam. Poszukuję konkretów a na forum różnie piszą, zreszta jestem nowym użytkownikiem a całego forum nie dam rady przejrzeć nawet z wyszukiwaniem ;-)
Otóż temperatura układu chłodzenia wskazywana przez zegar na konsoli nie przekracza mniej więcej 60 st. C. To samo wykazało badanie temperatury komputerem. Z drugiej strony wiatrak sie załącza co może oznaczać wyższą temperaturę. Nie wiem czy to normalne ze temperatura jet tak niska? Wszędzie widziałem że temprratura powinna oscylować około 90 st C. Tak też podaje instrukcja obsługi samochodu.
Zależy mi na info od użytkowników tego konkretnego motoru :-) a nie dywagacjach.
Dzięki za odzew.
Acha mój egzemplarz ma dodatkową chłodnicę wielkości nagrzewnicy usytułowaną z lewej strony za zdeżakiem (patrząc od przodu samochodu) do której podłączone są przewody chłodzące olej przepływający przez pompę olejową, w których jest chłodziwo. Zdjęcie wstawię później.
Ja jestem świeżo po wymianie termostatu w 1.9m-jet 150km. Temp. przed wymianą max. w czasie jazdy na kompie ok. 70C na wskażniku ok. 60C. Po wymianie termostatu na kompie około 90C na wskażniku ok. 80C. Jeśli masz jeszcze oryginalny termostat to zapewne kwalifikuje się on do wymiany.
Też to miałem u siebie zanim nie wymieniłem termostatu. Zrobiłem prosty test. Jazda 7 km z kompem podpiętym i temperatura po nagrzaniu silnika (wtedy było jeszcze ciepło więc się szybko nagrzał)n nieważne czy z butem w podłodze czy nie nie przekroczyła 68 stopni. Dodatkowo po krótkiej jeździe, około 4 minuty, można było zaobserwować nagrzane górne węże od chłodnicy co oznacza że termostat pusza wszystko na duży obieg. Po wymianie wskazówka na nagrzanym silniku oscyluje między druga kreską, a 90stopni, według kompa temp do otwarcia termostatu 88 C.
Dziwna sprawa z tym wentylatorem tylko...
Moim zdaniem nawet z dodatkową chłodnica nawet przy obecnych temperaturach, przy sprawnym termostacie powinien się nagrzać do tych około 90 stopni.
Dzięki ;-)
Dziś w korku na wskaźniku kabinowym pojawiło sie nawet 70 st. C. ;-)
70 to za mało. W 1.9 16V były dwa rodzaje termostatów. Starszy model otwierał się częściowo przy ~80' a całkowicie około 90'. Tak to u siebie obserwuję - w zimie przy spokojnej jeździe wskaźnik jest w okolicy 80tki. W tych montowanych później tą temperaturę podniesiono, tak przynajmniej jest w wielu zamiennikach. Tematów o tym wiele:
http://www.forum.alfaholicy.org/147_...n_spark_v.html
http://www.forum.alfaholicy.org/156/...at_wybrac.html
Z tym wiatrakiem to dziwna rzecz.