Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Temat: 156 JTD 1.9, 150 KM - temperatura układu chłodzenia silnika

  1. #1
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar cassiel
    Dołączył
    09 2013
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa 156 SW FL 1.9 JTD 150 KM
    Postów
    466

    Domyślnie 156 JTD 1.9, 150 KM - temperatura układu chłodzenia silnika

    Witam poszukuję użytkownika silnika JTD 1.9 150 KM - chciałbym uzyskać parę informacji jak w temacie. Proszę o kontakt na PW.
    Pozdrawiam.

  2. #2
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    a coś konkretniej ?
    sporo jest info na forum o temp itp no ale nie wiem czego konkretnie ty szukasz








  3. #3
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar cassiel
    Dołączył
    09 2013
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa 156 SW FL 1.9 JTD 150 KM
    Postów
    466

    Domyślnie

    Już wyjaśniam. Poszukuję konkretów a na forum różnie piszą, zreszta jestem nowym użytkownikiem a całego forum nie dam rady przejrzeć nawet z wyszukiwaniem ;-)
    Otóż temperatura układu chłodzenia wskazywana przez zegar na konsoli nie przekracza mniej więcej 60 st. C. To samo wykazało badanie temperatury komputerem. Z drugiej strony wiatrak sie załącza co może oznaczać wyższą temperaturę. Nie wiem czy to normalne ze temperatura jet tak niska? Wszędzie widziałem że temprratura powinna oscylować około 90 st C. Tak też podaje instrukcja obsługi samochodu.
    Zależy mi na info od użytkowników tego konkretnego motoru :-) a nie dywagacjach.
    Dzięki za odzew.

  4. #4
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar cassiel
    Dołączył
    09 2013
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa 156 SW FL 1.9 JTD 150 KM
    Postów
    466

    Domyślnie

    Acha mój egzemplarz ma dodatkową chłodnicę wielkości nagrzewnicy usytułowaną z lewej strony za zdeżakiem (patrząc od przodu samochodu) do której podłączone są przewody chłodzące olej przepływający przez pompę olejową, w których jest chłodziwo. Zdjęcie wstawię później.

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Szczecin/IRL- KE
    Auto
    AR 159 2.4 JTDM & 156 1.9 M-jet
    Postów
    50

    Domyślnie

    Ja jestem świeżo po wymianie termostatu w 1.9m-jet 150km. Temp. przed wymianą max. w czasie jazdy na kompie ok. 70C na wskażniku ok. 60C. Po wymianie termostatu na kompie około 90C na wskażniku ok. 80C. Jeśli masz jeszcze oryginalny termostat to zapewne kwalifikuje się on do wymiany.

  6. #6
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    10 2013
    Auto
    156 1.9 jtd 16v 150 km sportwagon
    Postów
    275

    Domyślnie

    Też to miałem u siebie zanim nie wymieniłem termostatu. Zrobiłem prosty test. Jazda 7 km z kompem podpiętym i temperatura po nagrzaniu silnika (wtedy było jeszcze ciepło więc się szybko nagrzał)n nieważne czy z butem w podłodze czy nie nie przekroczyła 68 stopni. Dodatkowo po krótkiej jeździe, około 4 minuty, można było zaobserwować nagrzane górne węże od chłodnicy co oznacza że termostat pusza wszystko na duży obieg. Po wymianie wskazówka na nagrzanym silniku oscyluje między druga kreską, a 90stopni, według kompa temp do otwarcia termostatu 88 C.

    Dziwna sprawa z tym wentylatorem tylko...
    Moim zdaniem nawet z dodatkową chłodnica nawet przy obecnych temperaturach, przy sprawnym termostacie powinien się nagrzać do tych około 90 stopni.

  7. #7
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar cassiel
    Dołączył
    09 2013
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa 156 SW FL 1.9 JTD 150 KM
    Postów
    466

    Domyślnie

    Dzięki ;-)

  8. #8
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar sqbnc
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    AR 156 1.9 JTDm 2004 (150KM)
    Postów
    141

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maxx Zobacz post
    Ja jestem świeżo po wymianie termostatu w 1.9m-jet 150km. Temp. przed wymianą max. w czasie jazdy na kompie ok. 70C na wskażniku ok. 60C. Po wymianie termostatu na kompie około 90C na wskażniku ok. 80C. Jeśli masz jeszcze oryginalny termostat to zapewne kwalifikuje się on do wymiany.
    dokładnie tak jest
    fabryczne termostaty otwieraja sie przy 82'C wiec temp oscyluje 75-82'C w czasie jazdy i to jest dobra temperatura
    a na liczniku widnieje ok 60'

  9. #9
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar cassiel
    Dołączył
    09 2013
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa 156 SW FL 1.9 JTD 150 KM
    Postów
    466

    Domyślnie

    Dziś w korku na wskaźniku kabinowym pojawiło sie nawet 70 st. C. ;-)

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Vivaldi
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 147 1.9JTD 16V
    Postów
    62

    Domyślnie

    70 to za mało. W 1.9 16V były dwa rodzaje termostatów. Starszy model otwierał się częściowo przy ~80' a całkowicie około 90'. Tak to u siebie obserwuję - w zimie przy spokojnej jeździe wskaźnik jest w okolicy 80tki. W tych montowanych później tą temperaturę podniesiono, tak przynajmniej jest w wielu zamiennikach. Tematów o tym wiele:
    http://www.forum.alfaholicy.org/147_...n_spark_v.html
    http://www.forum.alfaholicy.org/156/...at_wybrac.html
    Z tym wiatrakiem to dziwna rzecz.

Podobne wątki

  1. Wąż układu chłodzenia alfa 166 2.0 v6 tb
    Utworzone przez tomczi85 w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 12-07-2015, 09:02
  2. [145] [146]1.7 16v boxer - układ chłodzenia,temperatura robocza silnika,wentylator.
    Utworzone przez Alucard30 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 15-05-2013, 17:23
  3. [145] Wysoka temperatura silnika i brak reakcji "chłodzenia".
    Utworzone przez Evendi w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 26-04-2011, 20:31
  4. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 02-12-2007, 19:10

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory