Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Temat: [166] Problem z EGR, ale bardziej nietypowy

  1. #1
    Alfa166Nero
    Gość

    Domyślnie [166] Problem z EGR, ale bardziej nietypowy

    Sprawy mają się tak, że od dłuższego czasu mam problem z EGR. Pierwotnie diagnoza była - zawór do wymiany. Niestety, okazuje się że to nie takie proste, tzn. wymiana EGR nic nie daje. Zawór po zrobieniu trasy ok 400-500 km (w 99% przypadków) odmawia posłuszeństwa i zostaje całkowicie otwarty na spaliny. Oczywiście efekt jest taki, że auto nie jedzie, a w drastycznym przypadku już nawet po odpaleniu gaśnie bo spala prawie same spaliny. Oczywiście pomaga zaślepienie zaworu i tak zresztą teraz się poruszam. Po kilku diagnozach w serwisie jest podejrzenie, że problemem nie jest sam zawór (w tej chwili mam założony chyba już 3 egzemplarz, poprzednie reklamowaliśmy) tylko wiązka która nim steruje. Problem w tym, że na kompie pokazuje to po prostu jako błąd EGR. Ciekawostką jest fakt, że zawór się otwiera i już nie zamyka podczas długich tras, czasami tylko na chwile się odblokowywał aby w końcu na amen się otworzyć (na 10 tras które miały ponad 400 km - 9 kończyło się "zacięciem" zaworu).
    Niestety nie mam teraz możliwości aby auto zostawić na jakiś czas w serwisie, a ponieważ mam trochę czasu to opisuję to na forum - może ktoś z Was miał podobny przypadek i sobie z tym poradził.

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Kolego jak z zaślepionym zaworem masz wszystko o.k. to tak zostaw - ciesz się że masz mozliwość jego zaslepienia i czynność ta nie generuje błędów ECU (tak się dzieje w M-jetach). Podjedź do dobrego tunera i niech popatrzy na program sterujący i obsługę EGRu w nim - zawsze też może ci ją wyłączyć
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  3. #3
    Alfa166Nero
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156
    Kolego jak z zaślepionym zaworem masz wszystko o.k. to tak zostaw - ciesz się że masz mozliwość jego zaslepienia i czynność ta nie generuje błędów ECU (tak się dzieje w M-jetach). Podjedź do dobrego tunera i niech popatrzy na program sterujący i obsługę EGRu w nim - zawsze też może ci ją wyłączyć
    W sumie się z tym zgadzam, też nie podoba mi się ten cały pomysł ze spalinami w cylindrach nawet przy działającym poprawnie EGR. Jestem tylko nieco przestraszony, że może się coś pierdzielić w jakiś wiązkach i czy nie ma to wpływu na inne parametry. Aczkolwiek z drugiej strony jedyne błędy jaki mi wywalał to właśnie EGR.
    Nie wiedziałem, że programowo można EGR też wyłączyć - w takim razie skorzystam z rady, przy okazji może trochę poprawię krzywą momentu i mocy

  4. #4
    Pablo176
    Gość

    Domyślnie

    Witam mam pytanie jak sie zaslepia zawor egr?? w mojej 166 w rurze z intercolera do zaworu jest czarno spaliny czy niedopalona ropa. Koncowka wydechu tez czarna co moze byc?? pomocy

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pablo176
    ...w mojej 166 w rurze z intercolera do zaworu jest czarno spaliny czy niedopalona ropa. Koncowka wydechu tez czarna co moze byc?? pomocy
    Kolego Pablo176 coś musiałeś pomylić EGR nie ma nic do intercoolera i żadna rura tam nie idzie... Do EGR idzie stalowa karbowana rurka o średnicy ok.20mm i obojętnie na którym końcu tej rurki dasz podkładkę-zaślepkę ze stali kwasoodpornej (nie z puszki po piwie)
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  6. #6
    Pablo176
    Gość

    Domyślnie

    aha, a kolego co moze byc przyczyna ze na rusze wychodzacej/wchodzacej do intercolera u gory tej cala rura w srodku jest czarna??

  7. #7
    kasbak
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156
    Podjedź do dobrego tunera i niech popatrzy na program sterujący i obsługę EGRu w nim - zawsze też może ci ją wyłączyć
    a w 156 też tak można zrobić tak żeby błędu nie wywalał?

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pablo176
    aha, a kolego co moze byc przyczyna ze na rusze wychodzacej/wchodzacej do intercolera u gory tej cala rura w srodku jest czarna??
    Wyczyś kolego kolektor ssący z sadzy to i stan rury ci się poprawi.
    kasbak oczywiście że można tak zrobić w AR156 - sam mam swoją zawirusowaną
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

Podobne wątki

  1. [159] Nietypowy problem ze stacyjką
    Utworzone przez Maciek_m83 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 20-04-2015, 14:11
  2. nietypowy problem ?
    Utworzone przez Alfik156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 23-02-2013, 15:38
  3. AR 156 Nietypowy problem.
    Utworzone przez K1991 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 16-08-2011, 19:45
  4. 156 2,4 JTD nietypowy problem z zapalaniem
    Utworzone przez bob_son w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 29-04-2010, 22:25
  5. [156] Nietypowy problem z klimą
    Utworzone przez pablop w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 19-05-2008, 17:31

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory