Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 30

Temat: 2.4 20v Klekocze jak ruski czołg, tryb awaryjny...

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2014
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4JTD 175km
    Postów
    41

    Exclamation 2.4 20v Klekocze jak ruski czołg, tryb awaryjny...

    Witam! Alfamaniacy.

    Moja Koza ostatnio zachorowała, obecnie jest już u doktorów, ale Ci nie bardzo wiedzą, co może być przyczyną choroby.

    Postaram się pokrótce przedstawić jak to się rozwijało.

    Po 950km ciągłej podróży Koza zaczęła klekotać jak stary diesel. Miała wtedy mniej niż 10 litrów ropy w baku. 100km dalej następnego dnia udałem się do lokalnego znachora, który wsiadł, wcisnął gaz do odcięcia i... klekot zupełnie ustał. Później zgasił auto, poluzował rurki od listwy wtryskowej do wtryskiwaczy, zakręcił chwilę rozrusznikiem i z ostatniego przewodu poleciało około 1/2 tego co z pozostałych. Stwierdził więc, że to wina wtryskiwaczy, i że trzeba będzie je najprawdopodobniej zregenerować. A samochód powinien dać radę w drodze powrotnej.

    Po wyjeździe od znachora faktycznie stwierdziłem, że przy przyspieszaniu klekot całkowicie ustaje. Granica ta nie była stała... Czasem ustawało przy 3000obr/min, czasem przy 3500obr/min. A jadąc na pograniczu... załóżmy na 3200obr/min raz klekotał, a raz nie... Mówimy o jeździe po równym terenie. Przy hamowaniu silnikiem także nie klekotał, niezależnie od obrotów.

    Koza nie straciła wigoru, nie dymiła, ani nie paliła więcej niż zwykle.

    Jednak 20 km później silnik zaczął chodzić jak ruski czołg. Niemiłosiernie klekotał, aby 5km później przełączyć się w tryb awaryjny.

    Teraz samochód po odpaleniu chodzi na nienaturalnie niskich obrotach, hałasuje jak Antonow przy starcie, a rzuca się jak epileptyk na speedzie.

    U doktora podpięli auto do komputera i są dwa błędy.

    - nieprawidłowe położenie wała;
    - wysokie ciśnienie na listwie

    A parametry to:

    ciśnienie na listwie 520bar? norma to chyba 350-450
    kompresja w trzech cylindrach wynosi 75 czegoś tam, a w dwóch 55 tego samego

    Proszę o pomoc, bo doktorzy nie bardzo wiedzą gdzie leży problem...


    Mała poprawka. Parametry dotyczące kompresji są z oczywistych powodów do wywalenia. Ale pozostaje inny fakt. Na trzech parametry są wyższe, a na dwóch niższe.
    Ostatnio edytowane przez dlubacz ; 14-06-2014 o 18:07 Powód: błąd parametrów

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec Avatar KaaC
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Gostyń/Leszno/Rawicz
    Auto
    AR 166 2.4M-Jet 06r
    Postów
    2,435

    Domyślnie

    Sprawdź czujnik ciśnienia na listwie może to uległo awarii..
    Chociaż ja u siebie dość często miewam rezerwę nic się nie dzieje..


    Za największego wroga ludzie mają tego, kto mówi im prawdę // Platon.

    Była Marea 2.4TD HLX 125KM '98r
    Była Marea 2.4JTD ELX 131KM '99r
    Była 166 2.4JTD 10v 150KM '03r
    Była 166 2.4JTDm 20v 175KM @ 238KM 504Nm by @sdero '04r
    Jest 166 2.4M-jet 20v 2006r @ ?

    Masz problem z autem ? Chcesz usunąć klapy wirowe, DPF bądź EGR ?
    Zrobić kompleksową diagnostykę ?
    Wymiany rozrządów/eksploatacja i remonty silników ?
    Załatwimy nawet programowo !

    Zapraszam na nasz warsztat.

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Jastrzębie-Zdrój
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4JTD 10v 150km 2003r
    Postów
    395

    Domyślnie

    Te ciśnienie to kiedy? Przy odpaleniu, pracy? Czy ciagle?! W 10v na start ma być 300 a min do odpalenia to 180, podczas pracy na max obrotach może być i 1300. Ale to w 10v u Ciebie mogą być trochę inne wartości.

    Wysłane z mojego MT11i przy użyciu Tapatalka

  4. #4
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Śląsk
    Auto
    AR 166, 2004r. 2.4 JTDm 175KM
    Postów
    376

    Domyślnie

    W 20V na odpalaniu jest 300 bar przy pracy różnie - w okolicach 2500-3000obr dochodzi do 500-600bar. Sprawdź czy rozrząd ci się nie przestawił o jeden ząbek - pasowałoby to do krztuszenia się silnika.

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2014
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4JTD 175km
    Postów
    41

    Domyślnie

    Powyższe wartości wyszły na jałowym biegu, właściwie to mi ciężko coś dopasować? Wtryski, rozrząd? A boję się, że doktorzy wymyślą coś ponad moją fantazję. Że będą chcieli zarobić

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2014
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4JTD 175km
    Postów
    41

    Domyślnie

    Rozrząd był przestawiony o 4-6 zębów. Coś, czuje, że będzie nowy silnik potrzebny, lub konto na allegro, aby części posprzedawać .

  7. #7
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    I kto Cię tak urządził? Skąd w ogóle jesteś? Remontujesz czy jednak nic się nie stało?

  8. #8
    Użytkownik Fachowiec Avatar KaaC
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Gostyń/Leszno/Rawicz
    Auto
    AR 166 2.4M-Jet 06r
    Postów
    2,435

    Domyślnie

    Od rozrządu momentalnie nowy silnik ? Nie przesadzaj stary !

    Nowe zawory + pasek to nie jest tragicznie duży koszt, a będziesz wiedział co masz.

    Jak działał wcześniej to w życiu bym nie kupił "nowego" pieca z allegro to jest jak trafić w lotka, albo będzie dobry, albo na nowo stres i niepotrzebnie wydana kasa

    Ja bym ten silnik robił.
    Mówili co uległo awarii ?
    Samemu gdybyś robił tanio wyjdzie


    Za największego wroga ludzie mają tego, kto mówi im prawdę // Platon.

    Była Marea 2.4TD HLX 125KM '98r
    Była Marea 2.4JTD ELX 131KM '99r
    Była 166 2.4JTD 10v 150KM '03r
    Była 166 2.4JTDm 20v 175KM @ 238KM 504Nm by @sdero '04r
    Jest 166 2.4M-jet 20v 2006r @ ?

    Masz problem z autem ? Chcesz usunąć klapy wirowe, DPF bądź EGR ?
    Zrobić kompleksową diagnostykę ?
    Wymiany rozrządów/eksploatacja i remonty silników ?
    Załatwimy nawet programowo !

    Zapraszam na nasz warsztat.

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Jastrzębie-Zdrój
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4JTD 10v 150km 2003r
    Postów
    395

    Domyślnie

    Rozrząd po wymianie czy sam z siebie przeskoczył? Nieciekawa sytuacja :/

    Jeżeli auto jeździło to tez bym robił, nigdy nie wiesz co kupisz.

    Wysłane z mojego MT11i przy użyciu Tapatalka

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.0 TB byla Alfa romeo 166 FL 2.4 JTD jest
    Postów
    818

    Domyślnie

    Jak masz wsadzić 2000 złociszy w "nowy" silnik to lepiej wsadzić to w graty tysiaka w robotę i dluuuugo jeździć
    Jeśli pomogłem - kliknij na gwiazdkę.


Podobne wątki

  1. [159] tryb awaryjny
    Utworzone przez kazur22 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 24-01-2019, 10:00
  2. selespeed tryb awaryjny
    Utworzone przez A~~Zdislaw w dziale 156
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 11-01-2015, 13:09
  3. selespeed tryb awaryjny 2
    Utworzone przez A~~Zdislaw w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 24-10-2014, 18:43
  4. [159] Tryb awaryjny max 3k rpm
    Utworzone przez powerride w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 09-12-2012, 12:35
  5. Skrzynia biegów Tryb awaryjny
    Utworzone przez haxelthc w dziale 166
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 25-11-2012, 15:00

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory