Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: Sprawdzenie szczelności intercoolera

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar pawel2910
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    Były: 156 2.4 JTD 02r. AR 159 2.4 JTDM 06r. Jest: Giulietta QV 12r.
    Postów
    927

    Domyślnie Sprawdzenie szczelności intercoolera

    Hej, jutro biorę się za demontaż intercoolera ponieważ wszystkie rury i opaski zostały sprawdzone a przedmuchy są nadal w okolicach coolera w związku z tym mam pytanie, jak najlepiej sprawdzić jego szczelność, dodam, że za bardzo nie mam dostępu do sprężonego powietrza, myślałem, że może pozatykam wloty i zanurzę go w wodzie? Może jest jakiś bardziej profesjonalny "sposób"?

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Nalej benzyny ekstrakcyjnej i zobacz czy cieknie.

    Najczęściej z S3 mini
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar rustupl
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    156 2.4 '03
    Postów
    298

    Domyślnie

    Ja zrobiłem na dniach dokładnie w taki sposób: kupiłem 2 złączki (jakieś małe kolanka - w moim przypadku 15%) rur do kanalizacji 50mm w obi + 2 zaślepki. W jednej zaślepce wywierciłem dziurę i wsadziłem złączkę z przewodem (miałem akurat takie coś - średnica przewodu idealnie pasowała do zaworu najzwyklejszej pompki nożnej samochodowej). Złączkę tą posmarowałem klejem dwuskładnikowym przed jej wkręceniem do zaślepki. Później zmatowiłem powierzchnie kolanek i zaślepek w miejscach styku - klejenia no i je skleiłem. Jak wszystko ładnie wyschło połączyłem intercooler z rurami i do rur z drugiej strony wsadziłem przygotowane wcześniej kolanka. Jeśli któreś kolanko z zaślepką wchodziło zbyt luźno do rury, wykorzystałem najzwyklejszą taśmę izolacyjna do zwiększenia średnicy.
    Tak przygotowany układ naplumpałem do 1,5 bara (turbina chyba więcej nie daje w naszych przypadkach). Nie miałem tak dużej wanienki z wodą, więc wykorzystałem AIRBULL do sprawdzenia czy nigdzie nie ucieka powietrze (można również zrobić odpowiedni roztwór mydła z wodą i popsikać całość - jak gdzieś będzie uciekać to będą robić się bańki). W moim przypadku wszystko okazało się szczelne. Samo ciśnienie trzymałem na układzie jakieś 2 godziny i również nie zauważyłem żadnego spadku (manometr na pompce).

    Koszt - 15zł
    Wieczorem mogę zrobić kilka zdjęć jakbyś chciał.

    Można by jeszcze wykorzystać jakąś suszarkę/opalarkę w celu doprowadzenia rury turbo-intercooler do temperatury bliższej nominalnej jej pracy.

  4. #4
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2012
    Auto
    156FL -> Giulia?
    Postów
    38

    Domyślnie

    Cytat Napisał rustupl Zobacz post
    1,5 bara (turbina chyba więcej nie daje w naszych przypadkach)
    turbina daje jakos 1,2-1,3 doladowania wiec okolo 2,2 bara w układzie jest. Patent bardzo ciekawy

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar pawel2910
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    Były: 156 2.4 JTD 02r. AR 159 2.4 JTDM 06r. Jest: Giulietta QV 12r.
    Postów
    927

    Domyślnie

    Intercooler sprawdziłem i wydaje się być szczelny, od razu po wyjęciu było widać co puszcza a dokładniej na złączce rury intercooler-kolektor, zamontowaną mam rurę od misia ze złączkami sylikonowymi, poprawiałem to z 1000 razy i jak widać nadal gdzieś puszczało przy dole bo jak psikałem plakiem w tych okolicach to silnik wchodził na obroty Skręciłem złączkę na wyjętym coolerze, jak będzie źle to wywalę tą rurę i wstawię oryginalną gumową.

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta Avatar rustupl
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    156 2.4 '03
    Postów
    298

    Domyślnie

    pawel rozwiń trochę bo nie rozumiem - pisząc 2,2 bara masz na myśli ciśnienie bezwzględne ? Bo ja pisałem o ciśnieniu względnym, czyli bezwzględne to będzie jakoś ok 2,5 w przypadku 'mojej próby szczelności'.

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar pawel2910
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    Były: 156 2.4 JTD 02r. AR 159 2.4 JTDM 06r. Jest: Giulietta QV 12r.
    Postów
    927

    Domyślnie

    U mnie nadal gdzieś puszcza, mam już dość, chyba wywalę tą kwasówkę i kupię gumową, tylko z drugiej strony szkoda trochę bo oryginalna słono kosztuje. Nieszczelność musi być całkiem spora skoro psikam plakiem w okolice złączki rury z intercoolerem i obroty podnoszą się, jakiegoś mocnego syczenia nie słychać tylko irytujące lekkie piszczenie podczas jazdy na wyższych biegach w okolicach 1800-2300 obr/min. Obejmy poprawiałem kilka razy, dawałem szersze sgb jak i zwykłe ślimakowe i nadal to samo.

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta Avatar rustupl
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    156 2.4 '03
    Postów
    298

    Domyślnie

    może jednak spróbujesz moim sposobem, tylko spróbować wsadzić to do wody żeby widzieć bomble

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar pawel2910
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    Były: 156 2.4 JTD 02r. AR 159 2.4 JTDM 06r. Jest: Giulietta QV 12r.
    Postów
    927

    Domyślnie

    Szczerze to nie chce mi się wyciągać tego drugi raz, tym bardziej, że nieszczelność sprawdzam na biegu jałowym a więc nie musiałbym nawet zadać dużego ciśnienia żeby to sprawdzić.

  10. #10
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Robertonsky@gma
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    UK
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.5 v24, W-168 , Vectra 1.9 150
    Postów
    139

    Domyślnie

    w sumie 1800/2300 obr/min to dmuchawka już nieźle tłoczy, jeżeli masz jakieś nieszczelności to wymontuj i zawieź wszystko do zakładu gdzie robią głowice. wszystko ci podłączą i sprawdzą na szczelność. dużo roboty nie bedą mieli wiec i tez dużo zkasować nie powinni.

Podobne wątki

  1. Czyszczenie InterCoolera
    Utworzone przez khropek w dziale 147
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 05-10-2016, 17:11
  2. Sprawdzenie szczelności klimatyzacji??
    Utworzone przez grzelu w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 19-07-2013, 07:09
  3. miarodajny test szczelności turbiny, czy to jest ok??
    Utworzone przez lukas1983 w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 25-11-2012, 13:21
  4. [156 JTD 16V] Demontaż intercoolera
    Utworzone przez gontek w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 07-07-2011, 18:26
  5. [156] Wąz od intercoolera!!!
    Utworzone przez Mario211 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 19-03-2008, 09:24

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory