Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5

Temat: Nagły zanik biegów.

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    09 2014
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 TS 1998
    Postów
    8

    Domyślnie Nagły zanik biegów.

    Witam wszystkich, jestem nowy na forum dlatego jak coś to proszę nie krzyczeć Posiadam od niedawna Alfę 156, 1.8 TS, rok 1998. Wczoraj bezproblemowo wróciłem do domu zostawiłem auto na podwórku, a dziś rano wstaje wsiadam do Alfy i niemiłe zaskoczenie. Odpalam silnik, wrzucam wsteczny i zgrzyt, to próbuje jedynkę i nic zero zgrzytu ale biegu nie dało się wbić, ani jedynki ani reszty biegów, tylko na wstecznym ten niemiły dźwięk. Zgasiłem silnik i szukam biegów i są, wiec odpalam od nowa i wszystko ok. Dojechałem do pracy i po pracy wsiadam do auta i dalej to samo, więc maska do góry i sprawdzam ten płyn od sprzęgła i nie ma. No to kumpel razdi żeby wlać "DOT 3" ja się nie znam ale kupiliśmy zalałem i pomogło. Niestety na chwile, nawet do domu nie dojechałem i biegi znowu wypadły, tylko ze teraz płyn jest. Co się stało? Co mogę a raczej co musze z tym zrobić żeby autko dalej mi służyło? Z góry wam dziękuję.

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar www156
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    KR
    Auto
    159 1,9 M-JET 16v
    Postów
    930

    Domyślnie

    Sprzęgło ci wysiadło. Najprawdopodobniej masz wyciek płynu hydraulicznego.
    Byla 156 2,0 TS,
    była 156 2,4 20V
    była 156 1,9 16V
    jest 159 1,9 16V
    jest giulietta 2,0 IMOLA

  3. #3
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    09 2014
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 TS 1998
    Postów
    8

    Domyślnie

    Więc czeka mnie wymiana sprzęgła?

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Może niekoniecznie.
    Najpierw trzeba sprawdzić, gdzie jest wyciek. Jeśli wyciek jest na pompie sprzęgła lub na połączeniach to sprawa prosta.
    Natomiast jeśli padł wysprzęglik, który w TS-ach jest tzw. wysprzęglikiem centralnym, połączonym z łożyskiem wyciskowym, to sprawa gorsza, bo jego wymiana wiąże się z koniecznością demontażu skrzyni biegów. W takim przypadku warto od razu wymienić również tarczę i docisk sprzęgła.
    Może być też, że wyciek jest w układzie hamulcowym, bo zbiorniczek jest jeden, wiec wtedy trzeba naprawić hamulce i będzie dobrze.

  5. #5
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    ŁÓDŹ
    Auto
    LANCIA KAPPA 2,4 JTD, ALFA ROMEO 166 2,4 JTD
    Postów
    1,905

    Domyślnie

    Mnie tak się stało w trasie , przyczyną był pęknięty przewód wysprzęglika.
    -------
    Autosklep24 zaprasza na zakupy. Dla Forum rabat 10% na hasło "alfaholicy".

    W przypadku nagłej potrzeby rozmowy ze sprzedawcą
    proszę dzwonić 792 465-368


    <a href=http://autosklep24.pl target=_blank rel=nofollow>http://autosklep24.pl</a>

Podobne wątki

  1. Piski / trzaski / zanik ladowania
    Utworzone przez MarianoITA w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 10-05-2013, 08:46
  2. Zanik mocy 166 2.4JTD
    Utworzone przez koniu24 w dziale 166
    Odpowiedzi: 29
    Ostatni post / autor: 02-12-2012, 23:18
  3. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 21-09-2011, 09:53
  4. Zanik napięcia
    Utworzone przez jary17 w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 16-04-2011, 12:31
  5. 156 Silnik 1.8 TS zanik prądu
    Utworzone przez rudiszubert w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 03-11-2010, 09:38

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory