Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 17

Temat: Ciezko pali ??

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Kolno
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 JTD 1999r
    Postów
    91

    Domyślnie Ciezko pali ??

    Moja alfa 166 2.4 JTD 99r stoi sobie przed domem i od jakiegoś czasu mam problem z odpalaniem jak ciepła to jeszcze po kilku próbach odpala a jak zimna po nocy to juz wogóle sa skoki jak by chciał zapalić ale nie wielkie i tak można kręcić w nieskończoność az do padnięcia akumulatora mam 100 wiec chyba nie mały, świece żarowe wymieniłem wszystkie 5 na nowe (bo miałem czesc spalonych)i po odwiedzeniu serwisu Fiata i podpięciu pod komputer okazało sie ze jest padnięty przepływomierz i czujnik temperatury powietrza czy to możne byc przyczyna tego rannego nie odpalania na zimnym silniku? jak nie to co moze byc przyczyna? proszę o pomoc


    sprawdziłem również centralny zamek okazało sie ze jest gdzies przebicie kabelek dotyka masy potrzebuje schematów elektryki zemków centralnych do wszystkich drzwi ma ktos?

    a co mogło sie stać jeżeli mogę otworzyć drzwi od środka a z zewnątrz klamka podnosi sie lekko i nie otwiera drzwi

    dzieki za wszystkie odp i pomoc

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Proponuję najpierw wymienić ten przepływomierz i czujnik temp. bo to na pewno ma znaczenie przy odpalaniu zimnego silnika.

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL & (ANsbach) DE
    Auto
    Bravo1,6Mj , Astra J
    Postów
    1,912

    Domyślnie

    w przepływomierzu jest zintegrowany czujnik temp powietrza i czujnik masy powietrza przepływającego - czyli masz jeden błąd - PRZEPŁYWOMIERZ (jak najbardziej błędne odczyty z przepływki - zwłaszcza z czujnika temp zasysanej-mogą spowodować utrudnione odpalanie , ecu dostaje sprzeczne parametry z czujników )

    musiały jego wartości sporo spaść skoro aż komp pokazał błąd , na razie wypnij wtyczkę od przepływki i zobacz czy się polepszyło , chociaż i tak wymiana przepływki Ciebie czeka
    Ostatnio edytowane przez sedici ; 28-02-2009 o 11:21
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,618

    Domyślnie

    Jak kłopot z rozruchem na ciepło to uszkodzony masz czujnik położenia kątowego wału korbowego, a dodatkowo uszkodzony masz przepływomierz
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Kolno
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 JTD 1999r
    Postów
    91

    Domyślnie

    Juz wiem co poszło ;/ to była pompa wtryskowa dawała za małe cisnienie juz kupiłem jutro jak przyjdzie to alfa bedzie naprawiona pozdrawiam

  6. #6
    Bedboys
    Gość

    Domyślnie

    Dobrze że udało się zdjagnozować usterkę - ile płaciłeś za pompę ??

    A tak dla ścisłości to nie jest pompa wtryskowa bo takowej w tym silniku nie ma - to jest pompa wysokiego ciśnienia paliwa.

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Kolno
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 JTD 1999r
    Postów
    91

    Domyślnie

    nom wiem kazdy inaczej na nia mowi ja trzymalem sie wersji pompa wyokiego cisnienia ale na allegro takiej nie znalazłem tylko pompe wtryskowa dlatego tak napisałęm
    kupiłem uzywana z 2002r za 450 zł

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Kolno
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 JTD 1999r
    Postów
    91

    Domyślnie

    Powracam do tematu alfa dalej mi nie pali :
    od poczatku alfa 166 2.4 JTD 99r 136 km
    nie wiem cos sie dzieje nie pali nie wiem czemu zostały poczynione takie operacje :
    1)przepływomierz (w Fiacie wykryli taki bład podłaczajac pod kompa) to zmieniłem i nic
    2) rowniez swiece zarowe wykazało to zostały wymienione wszystkie 5 i nic
    3)wymiana pompy wysokiego cisnienia (stara dawała cisnienie 50-80)
    i jako tako odpalała kreciłem z 5 sec dodałem gazu i odpalała po przecizgnieciu na rozrusznika jezdziłem tak przez 1.5 tygodnia (zalałem do pełna wlałem płyn do czyszenia wtysków bo podobno to sprawia taki problrm tak stwierdził mechanik)
    ale ktoregos dnia na wieczor wychodze od dziewczyny odpalam jak wykle ciezko alfe jade do domu stawiam przed domem i rano zonk nic nawet klekniecia zeby cos łapał
    juz nie mam siły
    podopowiem ze na starter odpala a jak probuje normalnie to nic ....
    teraz po dopaleniu na starter jak sie kreci prawie łapie dochodzi do 5 na obrotmierzu i znowu słabnie i nie odpala
    w jezdzie nic nie czuje moc jest nie słabnie czasami sa dziwne wachania na obrotomierzu skacze dodam ze trzesie cos w aucie (jak by nie rowno chodził)
    pomóżcie ma ktos jakaś koncepcje ?
    Ostatnio edytowane przez Manio0017 ; 28-03-2009 o 15:10

  9. #9
    Użytkownik Znawca Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL & (ANsbach) DE
    Auto
    Bravo1,6Mj , Astra J
    Postów
    1,912

    Domyślnie

    a jakie daje ciśnienie 'nowa' pompa ?
    jakie błędy na kompie wyszły?

    sprawdź wtryskiwacze czy nie 'leją'
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Kolno
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 JTD 1999r
    Postów
    91

    Domyślnie

    nowa pompa daje ponad 200
    a bledy były takie :
    1- przepływomierz
    2- swiece zarowe
    3- czujnik temperatury powietrza
    4- zgodnosc sygnalu fazy i obrotów
    2 i 4 zostały wykasowane odrazu w serwisie Fiata
    1 po wymienie przepływomierza tez sotału usuniety
    a teraz nie dawno był podpinany to nie było zadnego juz błedu
    a auto mi nie kopci ale wezme pod uwage własnie wtryski
    dzieki czekam nalsze wskazówki

Podobne wątki

  1. Ciezko pali, akumulator w stanie bdb
    Utworzone przez wiertar w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 01-06-2014, 16:00
  2. Ciepła ciezko pali - 2.4 jtd
    Utworzone przez Tomulus w dziale 156
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 17-03-2014, 17:19
  3. Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 13-09-2012, 12:55
  4. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 28-03-2010, 12:35
  5. [156] ciezko pali..
    Utworzone przez kakit w dziale 156
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 26-03-2008, 12:44

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory