Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 18

Temat: [156] ciezko pali..

  1. #1
    kakit
    Gość

    Domyślnie [156] ciezko pali..

    witam
    posiadam alefe z motorkiem 1,8 ts i od 2 miesiecy zmagam sie z ciezkim rozruchem silnika.
    Rano jak wsiadam do wozu alfa odpala dopiero za 5 czy 6 obrotem.
    nawt jak silnik jest cieply sytlacja sie nie zmienia.
    rozrzad zostal wymieniony,swiece rowniez wymienione, kable zaplonowe wymienione, fajki swiec dopalajacych nowe, filtr powietrza nowy przepustnica wyczyszczona. Problem niestety nie ustapil.
    Kontrolika wtrysku dziala prawidlowo- gasnie po 3 sek.
    Acha pojazd jest wyposazony w instalacje gazowa landi renzo, posiadal juz ja zamontowana praktycznie od nowosci czyli w 99.Instalacja III generacji IGS.
    Jedna dodatkowa wskazowka jest to ze jak ok 6 razy przekrece kluczykiem aby kontrolka wtrysku zapalila sie i zgasla rozruch skraca sie do 3 obrotow.
    Jezeli ktos ma doswiadczenie co do takowego przypadku prosze o pomoc.
    Acha zapomnialem dodac ze jak bylem na przegladzie i regulacji gazu zostala wymieniona sonda lambda + termostat.
    pzdr

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    z tych cujników to tylko do wymiany pozostał ewentualnie czujnik obrotów wału korbowego oraz Halla.

    a jak tam kompresja w tym silniku ?
    co mówi komputer o błędach .

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Może być, że pada czujnik obrotów wału korbowego i dlatego ciężko pali. Jak chodzi o czujnik Halla (czujnik położenia wałka rozrządu zaworów wydechowych) to nie ma on żadnego znaczenia dla sprawnego uruchamiania silnika - właśnie mam padnięty, a samochód pali z dotyku.
    A jak już uda się uruchomoć silnik, to nie masz żadnego problemu z jazdą?
    Czy jak nie chce zapalić, to wykręcałeś świece i patrzyłeś, czy są suche czy mokre? Może zaczyna padać pompa paliwa, albo jest przytkany filtr przy tej pompie i jak parę razy przekręcisz zapłon, to jakoś odpala bo dopompowuje na paliwa na raty.
    Według mnie albo coś z ciśnieniem paliwa, albo czujnik.

  4. #4
    kakit
    Gość

    Domyślnie

    Co do kompresji to nie wypowiem sie ponieważ nie bylem na diagnostyce, natomiast podejzewam ze jest oki ostatnio nawet wybralem sie do koln w niemczech i zrobilem 2500km w cigu 2 dni autko sprawowalo sie rewelacyjnie cala trasa i gdyby nie fatalny rozruch to bylo by juz git. Samochod na paliwie jest zrywny i nie mam zastrzezen a na autobanie niemieckim bella czula sie jak w niebie, 215km nie bylo dla niej problemem.
    Wracajac do tematu koszt czujnika nie jest duzy moze warto go wymienic, ale najpierw zajrze do pompy moze faktycznie filtr jest przytkany. Pytanie moje jest nastepujace jak dostac sie do pompy i filtra? Ewentualnie gdzie znajduje sie ten czujnik polozenia walu i po czym go poznac?

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    No to masz ciekawy objaw, bo skoro samochód jeździ bez zarzutu po odpaleniu, to raczej nie wina czujnika, a jak paliwa wystarcza na 215 km/h to też wątpię żeby coś działo się z pompą.
    Pompy nie wyjmowałem to nie wiem dokładnie - czytałem opinie, że jest do niej dostęp po zdjęciu tylnej kanapy, natomiast czujnik położenia wału znajduje sie pod rozrusznikiem na łączeniu skrzyni biegów i silnika. Na kolektorze dolotowym jest min. taka brązowa kość - od tej kości po kabelku dojdziesz do czujnika.
    Ale coś mi się widzi, że to będzie inna przyczyna - sprawdź najpierw świece, czy są mokre od benzyny, jak nie chce zapalić. A kiedy wymieniałeś przewody?

  6. #6
    kakit
    Gość

    Domyślnie

    dzis wyjelem pompke troche mi to zajelo poniewaz butla z gazem nieco ja przykrywala. Trzeba odkrecic siedzisko dolne i boczte dokladnie 4 imbusy. Nastepnie sciagnac pokrywe pompy rowniez 4 sruby 13(taka czarna pokrywka) i pompa jest dostepna. Po obejrzeniu sitka na dnie nie zauwazylem zadnych zabrudzen. Pompka niestety pompuje prawidlowo. Moze jakis czujnik cisnienia padl? Przewody beru,swiece brisk premium, fajki bosch wymienione ok 4 tygodnie temu . Jutro sprawdze swiece.pzdr

  7. #7
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Moim zdaniem układ zasilania paliwem nie trzyma ciśnienia , skoro po parokrotnym przekręceniu kluczyka poprawia się odpalenie silnika

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Faktycznie interesujący przypadek, ale czasem najciemniej jest pod latarnią.
    Tak na wszelki wypadek spróbuj też zmierzyć rezystancję czujnika wału korbowego-weź omomierz, rozepnij brązową kość - według Autodaty powinno być 850-870 Ω.

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Tak jeszcze myślę o tym ciśnieniu paliwa. Nie znam dokładnie konstrukcji pompy paliwa, ale zdaje się, że jest tam chyba zawór zwrotny uniemożliwiający cofanie się paliwa podczas postoju. Gdyby tak było, to faktycznie w momencie rozruchu, przy niesprawnym zaworze, pompa musiałaby dłużej pompować, żeby napełnić układ - może to jest przyczyna. Sprawdź świece tak, jak pisałem - jak będą suche to znak, że nie ma paliwa podczas rozruchu.

  10. #10
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240
    Tak jeszcze myślę o tym ciśnieniu paliwa. Nie znam dokładnie konstrukcji pompy paliwa, ale zdaje się, że jest tam chyba zawór zwrotny uniemożliwiający cofanie się paliwa podczas postoju. Gdyby tak było, to faktycznie w momencie rozruchu, przy niesprawnym zaworze, pompa musiałaby dłużej pompować, żeby napełnić układ - może to jest przyczyna. Sprawdź świece tak, jak pisałem - jak będą suche to znak, że nie ma paliwa podczas rozruchu.
    No widzę że kolega kuma jak ja

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

Podobne wątki

  1. Ciezko pali, akumulator w stanie bdb
    Utworzone przez wiertar w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 01-06-2014, 16:00
  2. Ciepła ciezko pali - 2.4 jtd
    Utworzone przez Tomulus w dziale 156
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 17-03-2014, 17:19
  3. Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 13-09-2012, 12:55
  4. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 28-03-2010, 12:35
  5. Ciezko pali ??
    Utworzone przez Manio0017 w dziale 166
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 03-04-2009, 09:01

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory