Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Temat: Rozładowany nowy akumulator

  1. #1
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    11 2012
    Auto
    147 1,6t-spark 00r
    Postów
    144

    Domyślnie Rozładowany nowy akumulator

    Witam,
    mam problem z akumulatorem. Przed zimą (mrozami) zakupiłem nowy akumulator Centra + 54Ah 540 rozruchu żeby czasem w swięta nie stanąć. Dodam że mój stary z 2007r chyba firmy EXIDE 50Ah był i jest w całkiem niezłej kondycji.

    Akumulator kupiłem z poczatkiem grudnia, zrobiłem na nim koło 2 tyś km, w poniedziałek wieczorem zostawiłem samochód zamknięty normalnie centralnym. We wtorek wieczorem otwierałem i zamykałem auto a we środę rano (wigilię) akumulator był już rozładowany do zera, centralny nie działał, lampki się w ogóle nie świeciły, miernik nie wskazywał nic. Zadzwoniłem więc po STARTER z gwarancji, gość odpalił auto na kablach ze mną, sprawdził ładowanie (ponad 14,3) i powiedział żebym go reklamował.

    Po 20min jazdy zostawiłem auto pod domem na parę godzin i odpaliłem go normalnie. Teraz pojeździłem trochę ale odnoszę wrażenie że jest on bardzo słaby i że gdy zostawię go nie odpalanego na dwa dni znowu to będzie zgon.

    Oczywiście żadne lampki nie były włączone (z resztą nie wiem czy alfa ich nie odłącza po czasie, po za tym zauważyłbym wieczorem że coś się świeci), w aucie nie ma nic nie fabrycznego, po za CB wczepionym do zapalniczki.
    Sprawdziłem też pobór prądu na zamkniętym aucie i jest ono rzędu 0,01 mA po już tych dziwnych metamorfozach klimatronika.

    Macie jakieś pomysły co mogę jeszcze sprawdzić, czy to wina na 100% akumulatora?
    (Centry nie ładowałem prostownikiem po tym rozładowaniu ponieważ stwierdziłem że nie ma takiej możliwości żebym nowy akumulator ładował, prędzej go wy... wymienię bo nie po to go kupowałem)

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec Avatar sleyer3
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    alfa romeo 147 1.9jtdm 150KM 2006r.
    Postów
    2,053

    Domyślnie

    Lepiej go wymienić od razu pewnie leżał na sklepie z 5lat

  3. #3
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar pneumat
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    Były :156 SW 1.9 JTD 16V,GTV 2.0 V6 Turbo,159 2.2 JTS. Jest 159 1.75 TBi Sport Plus
    Postów
    251

    Domyślnie

    Cytat Napisał Marco21 Zobacz post
    Witam,
    mam problem z akumulatorem. Przed zimą (mrozami) zakupiłem nowy akumulator Centra + 54Ah 540 rozruchu żeby czasem w swięta nie stanąć. Dodam że mój stary z 2007r chyba firmy EXIDE 50Ah był i jest w całkiem niezłej kondycji.

    Akumulator kupiłem z poczatkiem grudnia, zrobiłem na nim koło 2 tyś km, w poniedziałek wieczorem zostawiłem samochód zamknięty normalnie centralnym. We wtorek wieczorem otwierałem i zamykałem auto a we środę rano (wigilię) akumulator był już rozładowany do zera, centralny nie działał, lampki się w ogóle nie świeciły, miernik nie wskazywał nic. Zadzwoniłem więc po STARTER z gwarancji, gość odpalił auto na kablach ze mną, sprawdził ładowanie (ponad 14,3) i powiedział żebym go reklamował.

    Po 20min jazdy zostawiłem auto pod domem na parę godzin i odpaliłem go normalnie. Teraz pojeździłem trochę ale odnoszę wrażenie że jest on bardzo słaby i że gdy zostawię go nie odpalanego na dwa dni znowu to będzie zgon.

    Oczywiście żadne lampki nie były włączone (z resztą nie wiem czy alfa ich nie odłącza po czasie, po za tym zauważyłbym wieczorem że coś się świeci), w aucie nie ma nic nie fabrycznego, po za CB wczepionym do zapalniczki.
    Sprawdziłem też pobór prądu na zamkniętym aucie i jest ono rzędu 0,01 mA po już tych dziwnych metamorfozach klimatronika.

    Macie jakieś pomysły co mogę jeszcze sprawdzić, czy to wina na 100% akumulatora?
    (Centry nie ładowałem prostownikiem po tym rozładowaniu ponieważ stwierdziłem że nie ma takiej możliwości żebym nowy akumulator ładował, prędzej go wy... wymienię bo nie po to go kupowałem)
    Nie wiemy nigdy kupując nowy akumulator od kiedy leży na półce i jak w tym czasie jest doładowywany. Warto sprawdzić datę produkcji.
    Proponuję w wolnej chwili odpiąć klemy naładować do pełna i nie podłączając klem sprawdzić stan baterii po dwóch dniach. Albo drugie wyjście reklamować w ciemno - niech sklep wymieni na nowy. Jak masz protokół z awaryjnego uruchamiania przez STARTER to dołącz do reklamacji i korzystaj z tytułu niezgodności towaru z umową a nie z gwarancji.
    Ostatnio edytowane przez pneumat ; 28-12-2014 o 19:12

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Miechów
    Auto
    166 2,4JTD
    Postów
    67

    Domyślnie

    Cytat Napisał Marco21 Zobacz post
    Macie jakieś pomysły co mogę jeszcze sprawdzić, czy to wina na 100% akumulatora?
    (Centry nie ładowałem prostownikiem po tym rozładowaniu ponieważ stwierdziłem że nie ma takiej możliwości żebym nowy akumulator ładował, prędzej go wy... wymienię bo nie po to go kupowałem)
    to wina na 99% twoja lub twojego samochodu, akumulator trzeba doładować prostownikiem, niedużym prądem (trzy, cztery ampery, ładować około 28 godzin) a do tego możesz przez klika dni zdejmować kleme na czas postoju i gotów jestem się założyć że samochód będzie palił od strzała

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    03 2013
    Auto
    147
    Postów
    27

    Domyślnie

    U mnie było tak że po 3 - 4 dniach bez jazdy też rozładowywało akumulator i po ciężkich bojach okazało się że problemem jest radio mimo wyjęcia kluczyka ze stacyjki radio dalej ciągneło prąd a dokładnie 200mA nie wiem czy stacyjka nie rozłącza czy komp czy cos innego ale dałem przekaźnik który w 100% rozłącza radio i od tego czasu skończyły sie problemy.

  6. #6
    Użytkownik Embrion Avatar pistak23
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Szczecin / Gorzów
    Auto
    Alfa Romeo 147 t.spark 1,6 105Km
    Postów
    22

    Domyślnie

    U mnie był podobny problem z akumulatorem. wsadziłem nowy i po miesięcy się zaczęły problemy. Rozładowywał się jak chciał. raz w tydzień raz wcale a raz w 2 godziny. Winny byłe przekaźnik/bezpiecznik. Nie pamiętam teraz od czego.

  7. #7
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    11 2012
    Auto
    147 1,6t-spark 00r
    Postów
    144

    Domyślnie

    ale ja sprawdziłem pobór prądu i wynosi on 0,01mA, więc poboru nie ma. Akumulator trzeba doładowywać prostownikiem w momencie gdy jest on nie doładowany, czyli ma poniżej 12,5V.

    Kiedyś miałem tak że elektrolit (czy coś takiego, był zasiarczony?) osiadał na dnie akumulatora, przyszedłem do samochodu przekrecam kluczyk i jest zero totalne. Potem zamykam drzwi, maskę, auto się giba i nagle mam pełny akumulator. Wtedy reklamacje uznano z tym ze to był inny samochód.

    Teraz samochód też pali od strzała, ale nie chcę gdzieś w trasie mieć niespodzianki, po to go kupiłem.

    Doładuje go do pełna i będę badał.

  8. #8
    Użytkownik Fachowiec Avatar sleyer3
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    alfa romeo 147 1.9jtdm 150KM 2006r.
    Postów
    2,053

    Domyślnie

    Bez sensu ładować nowy aku ja bym go pogonił, co z tego że go doładujesz i pośmigasz rok a w przyszłym na zimę kupisz nowy.

Podobne wątki

  1. [Giulietta] Rozładowany Akumulator Giulietta
    Utworzone przez prezes01 w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 16-11-2015, 09:19
  2. [159] Akumulator rozładowany po miesiącu...
    Utworzone przez Ariel w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 27-02-2014, 14:14
  3. [MiTo] rozładowany akumulator
    Utworzone przez soszino w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 29-09-2013, 09:40
  4. rozładowany akumulator przez noc
    Utworzone przez mstr w dziale 147
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 02-05-2013, 06:42
  5. [145] rozładowany akumulator
    Utworzone przez bob3229 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 18-09-2010, 17:06

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory