Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 23

Temat: uślizg sprzęgła czy turbina?

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    1.9 150KM
    Postów
    398

    Domyślnie uślizg sprzęgła czy turbina?

    Mam co jakiś czas dziwny objaw jakby uślizgnęło się na chwilę sprzęgło ale bardzo rzadko .Na pewno nie da się tego powtórzyć kiedy chcę ,dzieję się samo od czasu do czasu.Zdaję się że w tym momencie wskaźnik turbiny jakby kuca na chwilę ale nie mogę przyuważyć bo się po prostu nie spodziewam.
    Druga sprawa,w trakcie spokojnej jazdy nic się nie dzieje a jak depnę powiedzmy na piątce czy czwórce auto jedzie ładnie ale też wskaźnik jakby kuca za każdym razem przy samej górze,coś jakby na zasadzie - podpompował to odpuszcza na jedną podziałkę i dalej jest ok.To norma czy z serii "wiedz że coś się dzieje"
    Ostatnio edytowane przez Pawelek_S ; 01-02-2015 o 11:05

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Jeśli sprzęgło ślizga to masz nagły wzrost obrotów silnika. Zazwyczaj na wyższych biegach. Wskaźnik ciśnienia może się wówczas trochę poruszyć ale nie powinna to być duża zmiana.

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    1.9 150KM
    Postów
    398

    Domyślnie

    Ale gdyby się ślizgało to może cały czas albo przynajmniej często a tu sporadycznie i to w najmniej odpowiednim momencie ha ha, jak wyprzedzam ale powtarzam zdarzyło sie przez 3 miesiące może z 6-8 razy.

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pawelek_S Zobacz post
    Ale gdyby się ślizgało to może cały czas albo przynajmniej często a tu sporadycznie i to w najmniej odpowiednim momencie ha ha, jak wyprzedzam ale powtarzam zdarzyło sie przez 3 miesiące może z 6-8 razy.
    To może wskazywać na kończące się łożysko sprzęgła. Ale to tylko internetowa hipoteza

  5. #5
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Bolków
    Auto
    alfa sw159 1.9jtdm 150KM
    Postów
    96

    Domyślnie

    u mnie było tak że na 4 lub 5 tak przy 80-90 km/h chciałem dodać gazu to auto jakby tylko zatrzęsło coś, i nie zaeragował..ale zdarzało sie sie rzadko aż padła turbina....

  6. #6
    Użytkownik Fachowiec Avatar maly_777
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 156 FL SW 1.9 16V
    Postów
    2,521

    Domyślnie

    To co piszesz to raczej falowanie turbo i co za tym idzie powiedzmy spadek dawki paliwa => mocy.

    KODOWANIE KLUCZY (Giulia Stelvio 159 inne)
    Konwersje USA->EU
    UPDATE MAP DO NAJNOWSZYCH 2023 (1,2,3 generacja), również z rynków USA
    KODOWANIE (używanych) RADARÓW ACC/DASM, BLISSów, zmiana radia i aktywacja AA/CP offline

  7. #7
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał maly_777 Zobacz post
    To co piszesz to raczej falowanie turbo i co za tym idzie powiedzmy spadek dawki paliwa => mocy.
    Falowanie turbo może być spowodowane uszkodzoną gruszką czy ten element raczej się nie psuje?
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  8. #8
    Użytkownik Fachowiec Avatar maly_777
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 156 FL SW 1.9 16V
    Postów
    2,521

    Domyślnie

    Oczywiście że się psuje - zużywa.
    Ale skutkiem nie jest raczej falowanie.

    KODOWANIE KLUCZY (Giulia Stelvio 159 inne)
    Konwersje USA->EU
    UPDATE MAP DO NAJNOWSZYCH 2023 (1,2,3 generacja), również z rynków USA
    KODOWANIE (używanych) RADARÓW ACC/DASM, BLISSów, zmiana radia i aktywacja AA/CP offline

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    1.9 150KM
    Postów
    398

    Domyślnie

    Gdy to się dzieje to opada wskaźnik turbo na chwile normalnie czuć jakbym sie poślizgnął przy wchodzeniu pod prysznic he he .

  10. #10
    Użytkownik Fachowiec Avatar maly_777
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 156 FL SW 1.9 16V
    Postów
    2,521

    Domyślnie

    W sumie to ja nie wiem co ci dolega w tym aucie. Chyba za mało obrazowo to przedstawiasz
    Może być i coś od sprzęgła.

    "Internetowe hipotezy"

    KODOWANIE KLUCZY (Giulia Stelvio 159 inne)
    Konwersje USA->EU
    UPDATE MAP DO NAJNOWSZYCH 2023 (1,2,3 generacja), również z rynków USA
    KODOWANIE (używanych) RADARÓW ACC/DASM, BLISSów, zmiana radia i aktywacja AA/CP offline

Podobne wątki

  1. Brak sprzęgła, łapa sprzęgła - VIDEO z problemem
    Utworzone przez chakney w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 25-07-2015, 16:20
  2. [159] udarzenie i uślizg przy odpalaniu
    Utworzone przez rosek11 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 24-05-2014, 15:13
  3. [155] Uślizg sprzęgła
    Utworzone przez termit w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 22-10-2012, 08:13
  4. Jak wsadzić drążek pompki sprzęgła do pedału sprzęgła ?
    Utworzone przez patryk_dziedzic w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 02-06-2012, 14:00
  5. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 25-01-2011, 21:35

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory