Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 17

Temat: odcięcie zapłonu alfa 166 2.5 v6

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    warszawa
    Auto
    alfa 166 2000r 2.5 v6 190km
    Postów
    9

    Domyślnie odcięcie zapłonu alfa 166 2.5 v6

    witam was wszystkich, na dobry początek życzę wam wesołych świąt wielkanocnych
    a dalej pytanie brzmi... jak w alfie 166 2.5 v6 190km za pomocą guzika, przycisku odciąć zapłon czyli chwilowo wyeliminować iskrę na świecach? czy gdzieś jest jakiś główny moduł sterowania? no bo w tym silniku nie ma kopułki zapłonowej ale 6 cewek nad każdym cylindrze zamontowane... to z kąt one biorą prąd na iskrę? nie wiem może jakiś łatwy dostęp do tego jest przez bezpiecznik w kabinie? Proszę was o pomoc kochani! do Soboty muszę mieć temat mniej więcej ogarnięty dziękuje...

  2. #2
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Jaworzno
    Auto
    AR 166 3.2
    Postów
    489

    Domyślnie

    Aby mogła zostać wytworzona iskra zapłonowa, musi nastąpić włączenie lub przerwanie dopływu prądu do cewki zapłonowej. Zadanie to wykonuje urządzenie sterujące za pomocą stopnia mocy zintegrowanego z urządzeniem sterującym lub zainstalowanego poza nim. Jest to jednak tylko część funkcji urządzenia sterującego. Układ elektroniczny urządzenia wyznacza również właściwy moment zapłonu. Odbywa się to według zaprogramowanych wartości wprowadzonych do pamięci urządzenia jako tzw. charakterystyka zapłonowa.

  3. #3
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Nie wiem Patryk co Ci w głowie się wykluło ale chyba nie bardzo rozumiem co chcesz osiągnąć. Podejrzewam że Ty sam nie do końca zdajesz sobie sprawę ze stopnia skomplikowania takiego zadania. W V6 24V masz osobną cewkę na każdy gar. Każda cewka na każdym cylindrze dostaje indywidualny sygnał do wyzwolenia wysokiego napięcia zgodnie z zapisaną mapą w ecu. Nie ma przycisku ani możliwości wyłączenia zapłonu. Mógłbyś co najwyżej zbudować zewnętrzny moduł odcinający sygnał do cewek, lub z czujnika położenia wału. Ale nie mam pewności czy używanie takiego odcinania na dłuższą metę nie zmąci mapy wtrysku lub nie na robi innych szkód.

  4. #4
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    156 2.5 V6 SW jakiś SP, 02r. / 147 1.9 jtd 8v 115km. 3d czerwona :)
    Postów
    2,768

    Domyślnie

    Trzeba przerwać obwod pierwotny cewki, oczywisice zapali sie check ale to jakby wtórna sprawa.

  5. #5
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Wszystkich cewek
    to prościej jak pisałem, przerwać sygnał z czujnika położenia wału. Pytanie jak długo tak można robić bez uszczerbku dla map i silnika (w sensie czy ecu nie zgłupieje). A mówimy tu raczej o permanentnych zabiegach skoro autor chce do tego ekstra przycisk sobie zrobić.

    P.S. CHyba boi się z kimś jeździć więc chce z fotela pasażera odcinkę kierowcy robić w krytycznych sytuacjach

  6. #6
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,458

    Domyślnie

    Czy dobrze rozumiem, że kolega chce zrobić zabezpieczenie przeciw kradzieży?
    Najprościej byłoby chyba odciąć sygnał z pedału przyspieszenia
    W sensie z potencjometru. Na wolnych obrotach w razie czego daleko nie zajedziesz
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html


  7. #7
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    warszawa
    Auto
    alfa 166 2000r 2.5 v6 190km
    Postów
    9

    Domyślnie

    kochani, wytłumaczę wam dokładnie o co chodzi... a wiec:
    dostałem się do poważnej i super zamkniętej grupie zlotowej gdzie każdy pokazuje chwali się tym co ma itd itp (co dalej napiszę proszę zostało przez innych użytkowników zaakceptowane bez większych zbędnych komentarzy... jak się mówi są ludzie i parapety stoły i taborety... dziękuje).
    bardzo bym chciał by moja super bella 'ziewała' ogniem z rury wydechowej... ale ze w tym silniku nie można opóźnić zapłon bo sterowany elektronicznie... no i z związku z powyższym nie jestem w stanie by benzyna nie spalona dostała się do kolektora wydechowego... powodując właśnie ogień na końcu... to są tak zwane kit flame do kupienia na necie np. ebay... za 300zł... ale działanie tego kit flame jest i tyle proste że to polega tylko i wyłącznie na tym że przy wciśnięciu przycisku odcinamy prąd na cewkach benzyna się nie spala i wędruje do kolektora wydechowego gdzie tam około 20cm przed końcowym czeka 2* cewka podłączona do świecy przyspawanej do wydechu gdzie iskrzy i powstaje ogień... już się pozbyłem katalizatora wsadzając strumienice i prosty wylotowy wydech... nawet końcowego nie ma bo jest prosta rurka... o tyle ze ten silnik jest tak zautomatyzowany że nie pozwala na nic... przepustnica elektroniczna, zapłon sterowany elektronicznie, itd... jedyna szansa jest odcięcie iskry na 2 sekundy w trakcie spadku z obrotów... a nadal przecież wtryski muszą podawać benzynę... no i jak był by aparat zapłonowy czy kopułka rożdielająca nie ma problemu ale tu jest 6 cewek! i myślałem że gdzieś ten prąd ten impuls muszą dostawać... i bardzo bym chciał wiedzieć jak go przerwać tak by żadna z nich przez te 2 sek nie podawała iskry czy w bagażniku lub gdzieś indziej nie ma bezpiecznika czy przekaźnika odpowiedzialny za iskrę?? proszę was bardzo pomoście mi! jest to takie łatwe a natomiast skomplikowane do osiągnięcia ze nie wiem już co myśleć... o to link o co dokładnie chodzi mi... https://www.youtube.com/watch?v=lttStB1oUV0 mam nawet schemat jak działa ta elektryka modułu: https://www.google.pl/search?q=kit+f...ml%3B640%3B480 no i wiem jestem szalony nie poważny itd... ale proszę uszanujcie mój wybór i jak możecie pomoście nie jeden zna się na tych silnikach!

    Dodano po 18 minutes:

    każdy z was odpisał coś ciekawego ale teraz co już wiecie o co mi chodzi jaki jest mój cel co lepiej zrobić? i dokładnie jak to wykonać? rekapitulująć wasze cytaty mamy już jakoś większa wiedze i pomysł...
    > damian89 musi nastąpić włączenie lub przerwanie dopływu prądu do cewki zapłonowej. Zadanie to wykonuje urządzenie sterujące za pomocą stopnia mocy zintegrowanego z urządzeniem sterującym lub zainstalowanego poza nim

    > Marek230...
    Mógłbyś co najwyżej zbudować zewnętrzny moduł odcinający sygnał do cewek, lub z czujnika położenia wału

    >MarcinM Trzeba przerwać obwód pierwotny cewki

    jakie dalsze pomysły? to że zapali się kontrolka nie jest problem mam komputer skasuje ją... a myślałęm podpiąć probówkę pod cewkę i zacząć odłączać każdy bezpiecznik i każdy przekaźnik... może coś znajdę nie? bo co? najciemniejszy scenariusz bedzię dostać się do każdej cewki i tak przed + czy - podłączyć kabelek 6 do 1 co będzie przerywać sygnał... ale wiecie sami ze dostęp do pierwszych 3 jest łatwizną a do dalszych 3... trzeba pół silnika rozbierac kolektor ssący baranki itd... raczej nie chciał bym...








    Ostatnio edytowane przez patrykttrs ; 06-04-2015 o 21:39 Powód: Dodano

  8. #8
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Nie wieżę w to co czytam
    TO ja bym na Twoim miejscu zamontował dodatkowy wtryskiwacz w kolektorze wylotowym albo dalej odcięcie czujnika wału odetnie też paliwo. Jeżeli masz cf3 tak samo będzie po odcięciu zapłonu. Jeżeli cf2 to skoro nie rejestruje wypadających zapłonów to może i nie odetnie paliwa. Ale to już by trzeba było pytać mądrzejszych głów -->> QBA? Ciężki temat.

  9. #9
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    jo bych pierdnyl w dolot
    bydzie łogiń panie








  10. #10
    ZBANOWANY Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Polska, Mazowieckie
    Auto
    166 V6 3.0
    Postów
    779

    Domyślnie

    pod siedzeniem kierowcy masz przycisk , moze z nim cos pokombinuj

Podobne wątki

  1. Odcięcie zapłonu przy gwałtownym przyśpieszaniu JTD
    Utworzone przez alfamx w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 23-04-2015, 09:27
  2. Odcięcie zapłonu w alfie 147 2.0 TS
    Utworzone przez blandor w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 19-07-2012, 14:49
  3. Chwilowe odcięcie zapłonu
    Utworzone przez Proteus w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 08-11-2011, 23:34
  4. [145] odcięcie zapłonu 1,9jtd
    Utworzone przez themim w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 09-09-2010, 18:19

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory