Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: Woltomierz

  1. #1
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar p_r_z_e_m_k_o
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    kościan WLKP
    Auto
    AR 155 2.0 8v TS / AR GT JTDm / AR 164 3.0 V6 / AR Giulietta 1.4 TJet
    Postów
    455

    Domyślnie Woltomierz

    Panowie, mam pytanie odnośnie woltomierza na desce w 164. Na akumulatorze mam ok 13V a po przekręceniu stacyjki pokazuje poniżej 12V - na oko tak 10V. Czy to jest niedokładność woltomierza czy coś brutalnie kradnie mi prąd?

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar slejerek
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Warszawie
    Auto
    Alfa Romeo:)
    Postów
    536

    Domyślnie

    Ja bym obstawiał tą drugą opcje. A miałeś tak zawsze czy od niedawna?
    145 1,7 16V - była
    147 1,9 8V - była
    GT 1,9 16V - była
    156 SW FL 1,9 8V - była
    164 3.0 V6 super - była
    90 2.5 V6 quadrifoglio oro - jest
    159 1,9 16V- jest

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar Tytanowy
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Iława
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 8V
    Postów
    1,436

    Domyślnie

    Przecież bez zapłonu nie pokazuje w cale napięcia.. Dopiero po przekręceniu kluczyka. Ja mam tak, że na zapłonie pokazuje mniej (nie wiem dokładnie ile), jak kręcę rozrusznikiem to rzecz jasna spada jeszcze niżej, a po odpaleniu jak alternator zacznie ładować, rośnie do około 13-14V.

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar slejerek
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Warszawie
    Auto
    Alfa Romeo:)
    Postów
    536

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tytanowy Zobacz post
    Przecież bez zapłonu nie pokazuje w cale napięcia.. Dopiero po przekręceniu kluczyka. Ja mam tak, że na zapłonie pokazuje mniej (nie wiem dokładnie ile), jak kręcę rozrusznikiem to rzecz jasna spada jeszcze niżej, a po odpaleniu jak alternator zacznie ładować, rośnie do około 13-14V.
    Właśnie..lol
    Przy założeniu, że mówimy o pracującym silniku i na aku jest ok to woltomierz oszukuje
    145 1,7 16V - była
    147 1,9 8V - była
    GT 1,9 16V - była
    156 SW FL 1,9 8V - była
    164 3.0 V6 super - była
    90 2.5 V6 quadrifoglio oro - jest
    159 1,9 16V- jest

  5. #5
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar p_r_z_e_m_k_o
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    kościan WLKP
    Auto
    AR 155 2.0 8v TS / AR GT JTDm / AR 164 3.0 V6 / AR Giulietta 1.4 TJet
    Postów
    455

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tytanowy Zobacz post
    Przecież bez zapłonu nie pokazuje w cale napięcia.. Dopiero po przekręceniu kluczyka. Ja mam tak, że na zapłonie pokazuje mniej (nie wiem dokładnie ile), jak kręcę rozrusznikiem to rzecz jasna spada jeszcze niżej, a po odpaleniu jak alternator zacznie ładować, rośnie do około 13-14V.
    Sorki nie doprecyzowałem. Chodzi o to, że przy wyłączonej totalnie stacyjce mierząc napięcie miernikiem bezpośrednio na akumulatorze mam 12.8V. Gdy wsiądę do samochodu i przekręcę kluczyk w pozycję MAR na miernik desce rozdzielczej pokazuje mi poniżej 12V - ok 10V? Moje pytanie skąd ta różnica, czyżby to niedokładność wskaźnika na desce.

    Oczywiście po odpaleniu zarówno na desce jak i mierząc miernikiem bezpośrednio na aku napięcie rośnie do ok 13-14V.

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar Tytanowy
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Iława
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 8V
    Postów
    1,436

    Domyślnie

    A sprawdzałeś miernikiem prosto na akumulator, przy włączonym zapłonie? Zobacz, czy wtedy jest rozbieżność między deską a miernikiem i będziesz miał odpowiedź.
    Myślę, że spadek na zapłonie to dość normalna sprawa, jednak nie o tyle co Ty piszesz. Po przekręceniu kluczyka i włączeniu zapłonu, prąd zasila chociażby różne podświetlanie, dodatkowo prąd idzie na cewkę także...

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar slejerek
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Warszawie
    Auto
    Alfa Romeo:)
    Postów
    536

    Domyślnie

    ..tudzież radio Zerknąłem u siebie i mam identycznie, po przekręceniu zapłonu pokazuje mi ok 10V a po odpaleniu 13-14
    145 1,7 16V - była
    147 1,9 8V - była
    GT 1,9 16V - była
    156 SW FL 1,9 8V - była
    164 3.0 V6 super - była
    90 2.5 V6 quadrifoglio oro - jest
    159 1,9 16V- jest

  8. #8
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar p_r_z_e_m_k_o
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    kościan WLKP
    Auto
    AR 155 2.0 8v TS / AR GT JTDm / AR 164 3.0 V6 / AR Giulietta 1.4 TJet
    Postów
    455

    Domyślnie

    slejerek, kojarzyłem że masz GT, ale dopiero teraz zauważyłem że masz 164

    Co do napięcia to wygląda to następująco:

    - odpalony silnik: na aku 13,5 V na desce pierwsza kreska za 12 V (obstawiam że to 12,5 V)
    - zgaszony silnik: na aku 12,8 V na desce 12 V

    Zatem albo do deski dochodzi niższe napięcie, albo wskaźnik na desce jest niedokładny.
    Ostatnio edytowane przez p_r_z_e_m_k_o ; 24-04-2015 o 23:11

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,319

    Domyślnie

    Nie od dziś wiadomo że deska w Alfach pokazuje to co chce.

  10. #10
    Użytkownik Znawca Avatar Tytanowy
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Iława
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 8V
    Postów
    1,436

    Domyślnie

    Cytat Napisał p_r_z_e_m_k_o Zobacz post
    Zatem albo do deski dochodzi niższe napięcie, albo wskaźnik na desce jest niedokładny.
    Raczej deska lekko przekłamuje. Rozbieżności jednak nie są aż tak bardzo wielkie, wiec wszystko w normie.

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory