Panowie, mam pytanie odnośnie woltomierza na desce w 164. Na akumulatorze mam ok 13V a po przekręceniu stacyjki pokazuje poniżej 12V - na oko tak 10V. Czy to jest niedokładność woltomierza czy coś brutalnie kradnie mi prąd?
Panowie, mam pytanie odnośnie woltomierza na desce w 164. Na akumulatorze mam ok 13V a po przekręceniu stacyjki pokazuje poniżej 12V - na oko tak 10V. Czy to jest niedokładność woltomierza czy coś brutalnie kradnie mi prąd?
Moje włoszki:
AR 164 3.0 V6 12v http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...o_vol_3_a.html
AR GT 1.9 JTDm FMIC http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...o_vol_2_a.html
AR 155 2.0 8v TS http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...z_e_m_k_o.html
Ja bym obstawiał tą drugą opcje. A miałeś tak zawsze czy od niedawna?
145 1,7 16V - była
147 1,9 8V - była
GT 1,9 16V - była
156 SW FL 1,9 8V - była
164 3.0 V6 super - była
90 2.5 V6 quadrifoglio oro - jest
159 1,9 16V- jest
Przecież bez zapłonu nie pokazuje w cale napięcia.. Dopiero po przekręceniu kluczyka. Ja mam tak, że na zapłonie pokazuje mniej (nie wiem dokładnie ile), jak kręcę rozrusznikiem to rzecz jasna spada jeszcze niżej, a po odpaleniu jak alternator zacznie ładować, rośnie do około 13-14V.
Sorki nie doprecyzowałem. Chodzi o to, że przy wyłączonej totalnie stacyjce mierząc napięcie miernikiem bezpośrednio na akumulatorze mam 12.8V. Gdy wsiądę do samochodu i przekręcę kluczyk w pozycję MAR na miernik desce rozdzielczej pokazuje mi poniżej 12V - ok 10V? Moje pytanie skąd ta różnica, czyżby to niedokładność wskaźnika na desce.
Oczywiście po odpaleniu zarówno na desce jak i mierząc miernikiem bezpośrednio na aku napięcie rośnie do ok 13-14V.
Moje włoszki:
AR 164 3.0 V6 12v http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...o_vol_3_a.html
AR GT 1.9 JTDm FMIC http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...o_vol_2_a.html
AR 155 2.0 8v TS http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...z_e_m_k_o.html
A sprawdzałeś miernikiem prosto na akumulator, przy włączonym zapłonie? Zobacz, czy wtedy jest rozbieżność między deską a miernikiem i będziesz miał odpowiedź.
Myślę, że spadek na zapłonie to dość normalna sprawa, jednak nie o tyle co Ty piszesz. Po przekręceniu kluczyka i włączeniu zapłonu, prąd zasila chociażby różne podświetlanie, dodatkowo prąd idzie na cewkę także...
..tudzież radioZerknąłem u siebie i mam identycznie, po przekręceniu zapłonu pokazuje mi ok 10V a po odpaleniu 13-14
145 1,7 16V - była
147 1,9 8V - była
GT 1,9 16V - była
156 SW FL 1,9 8V - była
164 3.0 V6 super - była
90 2.5 V6 quadrifoglio oro - jest
159 1,9 16V- jest
slejerek, kojarzyłem że masz GT, ale dopiero teraz zauważyłem że masz 164
Co do napięcia to wygląda to następująco:
- odpalony silnik: na aku 13,5 V na desce pierwsza kreska za 12 V (obstawiam że to 12,5 V)
- zgaszony silnik: na aku 12,8 V na desce 12 V
Zatem albo do deski dochodzi niższe napięcie, albo wskaźnik na desce jest niedokładny.
Ostatnio edytowane przez p_r_z_e_m_k_o ; 24-04-2015 o 23:11
Moje włoszki:
AR 164 3.0 V6 12v http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...o_vol_3_a.html
AR GT 1.9 JTDm FMIC http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...o_vol_2_a.html
AR 155 2.0 8v TS http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...z_e_m_k_o.html
Nie od dziś wiadomo że deska w Alfach pokazuje to co chce.