Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 18

Temat: Zakup - wiele pytań

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    04 2015
    Auto
    Fiat Bravo
    Postów
    2

    Domyślnie Zakup - wiele pytań

    Witam, w mojej głowie powoli rodzi się idea sprawienia sobie kabrioletu na letnie weekendy.
    Z racji tego, że jestem zwolennikiem włoskiej motoryzacji to poza Włochy nie wyglądam.
    Z bardziej rozsądnych aut na rynku jest Fiat Barchetta, ale... Po co mi cabrio ze słabym silnikiem?
    No więc wybór padł na Alfę... A skoro Alfa to Spider GTV... A skoro Spider to wyłącznie 3.0 V6
    Z tego co udało mi się wyczytać to jedyne sensowne silniki, w dodatku z aspiracjami na bycie kiedyś Youngtimerem, po za tym auto z tym silnikiem może kiedyś nabrać jakiejś wartości. No i oczywiście osiągi plus brzmienie silnika (no i jego wygląd!)

    No ale wracając do pytań:

    1. 12V czy 24V? Chodzi mi tu w dużej mierze o przyjemność z jazdy i koszty napraw/utrzymania, czy są duże różnice?
    2. Czy generalnie koszty utrzymania takiego auta są bardzo wysokie? (użytkowane będzie rzadko, pewnie tylko w ciepłe letnie weekendy, reszta czasu w garażu) Roczne przebiegi pewnie w okolicy 2-3 tyś km.
    3. Skąd takie auto najlepiej sprowdzić? Niemcy czy Włochy? Bo w kraju na 99% dobrego egzemplarza z takim silnikiem nie znajdę.
    4. Czy na Śląsku jest jakiś warsztat wyspecjalizowany w naprawach Alfy? Bo raczej byle kto w tym silniku chociażby rozrządu nie wymieni...
    5. Są na forum ludzie, który pomagają przy zakupie takiego auta? Coś w stylu sprowadzenia na zamówienie... Ludzie wyspecjalizowani w Alfach, znający ich mankamenty, potrafiący ocenić kondycję silnika, dachu itp...
    6. Ile na taką Alfę trzeba przeznaczyć pieniędzy żeby to nie był szrot?

    Pozdrawiam i liczę na pomoc

    stpman

  2. #2
    Administrator ds. społecznych Fachowiec Avatar Majkel
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Koszalin, Gdynia
    Auto
    Ducati Hypermotard 796
    Postów
    2,908

    Domyślnie

    1. 12V łatwiej znaleźć nić 24V. Koszty utrzymania samego silnika zbliżone. Napewno utrzymanie 24V nie jest 3 razy wyższe niż 12V.
    2. Tam się nie ma co zepsuć. tarcze, klocki itp to normalne eksploatacyjne rzeczy, więc raz na jakiś czas trzeba to wymienić i potem spokój. Ceny nie sa ultra wysokie.
    3. To chyba nie ma złotego środka.
    5. Zapytaj Rafała. http://www.forum.alfaholicy.org/uzytkownik/378.html
    6. Ja kupiłem ponad 2 lata temu Spidera 1.8 TS 1998 za 10.000zł i był w dość dobrym stanie. V6 jest mało szczególnie tych 24V więc cena często się podwaja i w górę. Ceny 3.2 V6 to już niekiedy kosmos.
    Alfa Romeo Brera 3.2 V6 JTS Q4
    Wcześniej:
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V 160KM
    Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 110CV
    Alfa Romeo 147 2.0 16V Selespeed
    Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
    Alfa Romeo 166 3.0 V6
    Alfa Romeo 147 1.9 8V JTD
    Lancia Delta 1.8 8V
    Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V M1.5.5
    Alfa Romeo 164 2.5 TD VM
    Alfa Romeo 146 1.6 Boxer
    Lancia Dedra Kombi 1996 1,6 MPI
    Alfa Romeo 155 2.5 V6
    Alfa Romeo 33 1.7 Boxer

  3. #3
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar coxu
    Dołączył
    02 2009
    Auto
    Megane 3RS CUP-S
    Postów
    296

    Domyślnie

    Cytat Napisał stpman Zobacz post

    2. Czy generalnie koszty utrzymania takiego auta są bardzo wysokie? (użytkowane będzie rzadko, pewnie tylko w ciepłe letnie weekendy, reszta czasu w garażu) Roczne przebiegi pewnie w okolicy 2-3 tyś km.

    4. Czy na Śląsku jest jakiś warsztat wyspecjalizowany w naprawach Alfy? Bo raczej byle kto w tym silniku chociażby rozrządu nie wymieni...



    stpman
    ad 1. mogę tylko napisać o silniku, czyli rozrząd dość drogi w 24V i nawet jak nie nabijesz dużo kilometrów, to warto wymienić co 3-4 lata, bo paski jednak się starzeją, do tego olej, a wchodzi go całkiem sporo, ale da się przeżyć.
    ad 2. jest kilka osób na śląsku, które ogarniają te silniki, np. autoital w kato, sam u nich robiłem już rozrząd i nie tylko.
    Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 (10.2010 - 12.2016)
    Alfa Romeo 156 2.5 V6 (01.2009 - 12.2010)

  4. #4
    Administrator ds. społecznych Fachowiec Avatar Majkel
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Koszalin, Gdynia
    Auto
    Ducati Hypermotard 796
    Postów
    2,908

    Domyślnie

    Rozrzad kosztuje w czesciach ok 1000zl czyli tyle ile rozrzad do TS I do Golfa 1.4
    Alfa Romeo Brera 3.2 V6 JTS Q4
    Wcześniej:
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V 160KM
    Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 110CV
    Alfa Romeo 147 2.0 16V Selespeed
    Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
    Alfa Romeo 166 3.0 V6
    Alfa Romeo 147 1.9 8V JTD
    Lancia Delta 1.8 8V
    Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V M1.5.5
    Alfa Romeo 164 2.5 TD VM
    Alfa Romeo 146 1.6 Boxer
    Lancia Dedra Kombi 1996 1,6 MPI
    Alfa Romeo 155 2.5 V6
    Alfa Romeo 33 1.7 Boxer

  5. #5
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar coxu
    Dołączył
    02 2009
    Auto
    Megane 3RS CUP-S
    Postów
    296

    Domyślnie

    fakt, ale zawsze coś dochodzi (uszczelki, czasem świece, do tego zawsze wymieniam pasek mikro) plus robota i cena rośnie
    Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 (10.2010 - 12.2016)
    Alfa Romeo 156 2.5 V6 (01.2009 - 12.2010)

  6. #6
    Użytkownik Świeżak Avatar DominikWrc
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    na razie Abarth
    Postów
    79

    Domyślnie

    Wiem że V6 to jest V6 ale TS też jest OK. Brzmienie wśród 4 cylindrów ma absolutnie niesamowite i charakterystyczne. Dynamika absolutnie wystarczająca - 8,5 do setki.
    Polecam się przejechać zanim się tak absolutnie najarasz bo możesz doznać szoku jak Spider ma miękką i ryrdającą się bude. W porówaniu do Barchetty czy MX5 to jest jakaś masakra, bo włosi zasadniczo odcięli dach z GTV nie spalając się nad sztywnością. To jest auto na równe drogi. Na tzw normalnych jest wrażenie że generalnie zaraz się rozleci.
    Ale co by nie mówić i tak kocham to auto i nie żałuję że kupiłem Spider a nie Barchette

  7. #7
    Użytkownik Znawca Avatar supa_adam
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Gtv Sport Limited Edition 2002, 156 SW 2.4 JTDm, GT 3.2
    Postów
    1,419

    Domyślnie

    1. J.w., 12V latwiej znalezc, ale gorzej z dostepnoscia czesci, a wiec rowniez ich cenami (podaz/popyt)
    2. Koszty serwisu sa duze jak kazdej V-ki, ale jak juz jest wszystko porobione to silnik jest trwaly i nie ma niespodzianek jak w TS-ie
    3. Niemcy juz nie sa atrakcyjne, kroluja tam odpowiedniki polskich Mirkow-handlarzy, czyli Turasy Jesli juz w te strone to tylko Holandia
    4. Darek z Bedzina,nick Darek2116
    6. Zadbany Spider z TS to cos kolo 12k zl, moze 10k jak dobrze trafic. Busso jest za malo zeby jakakolwiek cene szacowac, ale powiedzmy ze 15k w gore.

    Sorry za brak polskich znakow, mam nadzieje ze oczy nie wypadaja
    Ostatnio edytowane przez supa_adam ; 28-04-2015 o 22:33

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar kubicze
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Wrocław, Poland
    Auto
    AR Spider 3.0 V6 98 rok Hardtop
    Postów
    1,306

    Domyślnie

    To może ja też się wypowiem, obecnie mam Spidera 3.0 12V i 3.0 24V

    1. obie trzy litrówki to super jednostki napędowe, fakt, że rozrząd do 24V jest droższy, części jakieś 900 zł, no i trzeba jeszcze mieć go gdzie zrobić, ważne są oryginalne blokady, do 12V rozrząd jest tańszy, jednak ogólnie nie ma jakiś mega różnic w kosztach utrzymania, zawieszenie jest tanie, tył warto zrobić na PU, przednie wahacze TRW kosztują 200 pln, hamulce w 12V są tańsze, ale tylko trochę, 24V ma już z przodu małe brembo i to jest bardzo na plus,
    2. Ja również śmigam tylko w weekendy, więc jak ogarniesz auto mechanicznie to robiąc przebiegi o których piszesz, to jeyny koszt to paliwo i OC, Spider jest prostym samochodem,
    3.Zakup nawet w Niemczech nie jest prosty, przeglądam ogłoszenia od kilku miesięcy i jeśli chcesz kupić coś dobrego to parę ładnych tysięcy euro trzeba dać, jeśli chodzi o 24V to często nawet z dużym budżetem nie ma z czego wybrać, jeśli jesteś bardzo zainteresowany, to ładna i dobrze utrzymana 24V będzie niedługo u nas na sprzedaż,
    4. Tu się nie wypowiem, bo jestem z Wrocławia, i większość z Pawłem Olszewskim ogarniamy w garażu,
    5. Sprowadzanie na zamówienie to ciężki temat przy Spiderze, bo nie ma wyboru i ceny są wysokie, jak coś jest to my kupujemy, ogarniamy i potem auto idzie na wolny rynek
    6. Tu ciężko powiedzieć, ja swojego Spidera V6 12V kupiłem bardzo tanio, ale praktycznie wszytko musiałem wymienić, do tego dochodzi dość wysoka akcyza, ogólnie uważam, że 12V to jakieś 15-20 tys PLN, za ładny egzemplarz, a przy 24V to już 20 i więcej, bo to białe kruki, w sumie w Polsce widziałem chyba jeden egzemplarz wystawiony na sprzedaż, ale to był stary model w przełożonym motorem, w tej chwili najtańsza 24V w Niemczech jest wystawiona za 5500 euro
    Była AR 166 3.0 V6 24V, 156 GTA, 164 3.0 V6 12V
    Jest Spider 3.0 V6


  9. #9
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    916 i 955
    Postów
    2,267

    Domyślnie

    coś więcej info na temat 24v co będziecie mieli?
    to gtv?

  10. #10
    Administrator ds. społecznych Fachowiec Avatar Majkel
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Koszalin, Gdynia
    Auto
    Ducati Hypermotard 796
    Postów
    2,908

    Domyślnie

    Cytat Napisał mac!ek Zobacz post
    coś więcej info na temat 24v co będziecie mieli?
    to gtv?
    Tzn o co chodzi?
    Alfa Romeo Brera 3.2 V6 JTS Q4
    Wcześniej:
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V 160KM
    Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 110CV
    Alfa Romeo 147 2.0 16V Selespeed
    Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
    Alfa Romeo 166 3.0 V6
    Alfa Romeo 147 1.9 8V JTD
    Lancia Delta 1.8 8V
    Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V M1.5.5
    Alfa Romeo 164 2.5 TD VM
    Alfa Romeo 146 1.6 Boxer
    Lancia Dedra Kombi 1996 1,6 MPI
    Alfa Romeo 155 2.5 V6
    Alfa Romeo 33 1.7 Boxer

Podobne wątki

  1. [GTV] Zakup i kilka pytań
    Utworzone przez Powerade14 w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 158
    Ostatni post / autor: 12-01-2016, 22:33
  2. Zakup JTD 20v i kilka pytań
    Utworzone przez MatiKraków w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 27-05-2015, 07:25
  3. Wiele pytań o klimatyzację
    Utworzone przez patalacho w dziale 156
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 14-05-2015, 07:27
  4. Zakup 166 - kilka pytań
    Utworzone przez dcfan w dziale 166
    Odpowiedzi: 33
    Ostatni post / autor: 24-04-2012, 05:53
  5. [Brera] Wiele Pytań odnośnie wymiany fabrycznego radia na coś lepszego
    Utworzone przez pieron w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 07-10-2011, 08:46

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory