Strona 1 z 5 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 41

Temat: Jazda w czasie upałów

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar PePe_xXx
    Dołączył
    07 2014
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16V
    Postów
    66

    Domyślnie Jazda w czasie upałów

    Siemanko,

    jestem ciekaw jak Wam się zachowują Alfy w ostatnich dniach. Od kilku dni w Lublinie upały dają się mocno we znaki i niestety w moim przypadku przekłada się to także na Alfę. Wczoraj w samochodzie zanotowałem temperaturę 40 stopni. Po przewietrzeniu samochodu, w czasie jazdy włączyłem klimę i auto momentalnie zamuliło. Później, w czasie postoju z włączonym silnikiem i klimą zauważyłem że auto wisi na wyższych obrotach (przy biegu jałowym ok. 800-900 obrotów) albo zaczyna falować (nie przekraczając nigdy 900 obrotów). Przy próbie dynamicznego ruszenia, Alfa zamula jak cholera, a do tego silnik brzmi trochę jak kosiarka do trawy. Po wyłączeniu klimy, auto zbiera się szybciej. W ramach uzupełnienia - EGR niedawno zaślepiony (zaślepka niepełna) i wszystko było elegancko.

    Czy ktoś ma podobne objawy albo ma koncepcję co jest powodem?

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Raf878
    Dołączył
    12 2014
    Mieszka w
    Jaworzno
    Auto
    AR 159 SW 2,0 JTDM
    Postów
    87

    Domyślnie

    Czesc

    Tez tak mam, stawiam na duże obciążenie sprężarki

    Pozdr
    Raf


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  3. #3
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał PePe_xXx Zobacz post
    [...]a do tego silnik brzmi trochę jak kosiarka do trawy[...]Czy ktoś ma podobne objawy albo ma koncepcję co jest powodem?
    Ten dźwięk sugeruje, że masz mało czynnika i sprężarka klimatyzacji nie daje rady z wydajnością. Ja po wymianie sprężarki i serwisie klimatyzacji (uzupełnieniu czynnika) nie odczuwam już tak bardzo zamulenia jak przed tą operacją.

    Faktem jest, że sprężarka i tak musi zamulić auto. Nie da się bez obciążenia silnika zakręcić sprężarką. Jedni odczuwają to bardziej, inni prawie w ogóle.

  4. #4
    Użytkownik Znawca Avatar Mongoose
    Dołączył
    04 2013
    Auto
    156 Sportwagon 2.0 JTS
    Postów
    1,321

    Domyślnie

    Do tego auto w wyższych temperaturach samo z siebie potrafi trochę przymulić

  5. #5
    Użytkownik Znawca Avatar Zenonzlasu
    Dołączył
    02 2015
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Były: AR 156 JTD, AR 156 1.8 TS 144 KM | Zostało Reno, PT Cruiser i Lancia Thesis .
    Postów
    1,020

    Domyślnie

    Nie 159, ale moje tez muli, i też brzmi trochę jak kosiarka na wyższych obrotach. Ruszając pod lekkie wzniesienie prawie go zgasiłem . Klimatyzacja sprawdzona i nabita, ale niewykluczone, że sprężarka już nie wyrabia przy takim upale. Dwa dni temu jechałem w czasie burzy, przy osiemnastu stopniach jechała normalnie. Inna sprawa, to mam tylko 105 KM, z czago część pewnie i tak zwiała.

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta Avatar PePe_xXx
    Dołączył
    07 2014
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16V
    Postów
    66

    Domyślnie

    U mnie klima była nabijana niecały miesiąc temu. Poza tym ten dźwięk przy brakach czynnika jest słyszalny w środku a nie na zewnątrz Dźwięk kosiarki słyszę jak mam klimę wyłączoną i otwarte okna (z rana, gdy jeszcze da się wytrzymać).

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2013
    Auto
    AR 159 120KM
    Postów
    79

    Domyślnie

    Czy niepełne zaślepienie EGR ma jakiś sens?

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar kowal78
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    100lica
    Auto
    AR 159 Q-tronic 2009
    Postów
    1,329

    Domyślnie

    Ma sens niepełny.

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta Avatar PePe_xXx
    Dołączył
    07 2014
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16V
    Postów
    66

    Domyślnie

    Niepełne zaślepienie wyczuwalnie poprawiło elastyczność z dołu. Docelowo chcę zaślepić w pełni - muszę jednak dozbierać kasę, bo od razu wywaliłbym DPF.

  10. #10
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    Śląsk
    Auto
    .
    Postów
    1,283

    Domyślnie

    Ja nie czuję żadnej różnicy przy ruszaniu, czuć delikatnie słabsze auto ale to norma przy +35*C
    Obroty na wolnych również bez zmiany. Mam 2.4

Podobne wątki

  1. [159] Coś rzęzi w czasie jazdy
    Utworzone przez paweltbu w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 29-12-2015, 19:07
  2. Gaśnie w czasie jazdy
    Utworzone przez ali w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 11-04-2011, 19:33
  3. gaśnie w czasie jazdy JTD
    Utworzone przez rolerr1 w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 31-10-2010, 10:29
  4. skreczenie w czasie skrętu
    Utworzone przez groszek w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 26-04-2009, 15:19

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory