witam koledzy od strony pasżera mam uszkodzoną osłone która jest na połosi przy bloku silnika od strony pasażera czy wymiana takowej częsci wymaga spuszczania oleju ze skrzyni albo czy pęknięcie tej gumy mogło spowodować wyciek oleju z skrzyni ?
witam koledzy od strony pasżera mam uszkodzoną osłone która jest na połosi przy bloku silnika od strony pasażera czy wymiana takowej częsci wymaga spuszczania oleju ze skrzyni albo czy pęknięcie tej gumy mogło spowodować wyciek oleju z skrzyni ?
Olej trzeba spuścić.
Pęknięcie gumy powoduje tylko wyrzucenie smaru z przegubu. Półoś w skrzyni uszczelnia uszczelniacz, który przy okazji można wymienić (firma Corteco robi na pierwszy montaż).
Jak masz pękniętą gumę i przegub zdrowy to rób to szybko przed zimą.
Masz uszkodzoną osłonę wewnętrznego przegubu prawej półosi, która tak wygląda:
http://allegro.pl/alfa-romeo-147-pol...126381609.html
Żaden olej ze skrzyni nie wycieknie, bo przegub jest smarowany smarem stałym, ale jeśli jeździsz z tym długo i zanieczyszczenia dostały się już do przegubu, to możesz się spodziewać jego szybkiej awarii.
Wymiana osłony jest dość pracochłonna i dla osób nieobeznanych może być trudna.
Zleć jak najszybciej naprawę warsztatowi, który po zdemontowaniu półosi i oczyszczeniu przegubu powinien ocenić, czy można go jeszcze eksploatować, czy trzeba wymieniać na inny.
- - - Updated - - -
A po chcesz wyjmować długą część półosi od skrzyni do przegubu i spuszczać olej?
Jak się nie znasz, to nie wprowadzaj w błąd.
dzięki za pomoc guma już zamowiona w przyszlym togodniu biorę sie za wymianę![]()
A masz czym odkręcić nakrętkę zabezpieczającą piastę oraz śruby z łbami pod imbus mocujące przegub wewnętrzny do kołnierza półosi długiej?
Pytam, bo wielu poległo na tych elementach.
O rozłączaniu przegubów kulowych wahaczy (górnego lub dolnego) nie wspominam, bo rozumiem, że to dla Ciebie pestka.
Doceniam. Jesteś jednym z nielicznych, którzy potrafią się zatrzymać, jak trzeba, a nie brną coraz głębiej w bagno.
Trzeba też pamiętać, o różnicach konstrukcyjnych przegubów w różnych silnikach. To też może czasami rodzić nieporozumienia.
Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 20-10-2015 o 22:03
Całe zawieszenie w mojej ar wymieniłem sam od amorków po wahacze kończąc na wszystkich gumach .... klucz 36 bodajże mam do piasty a te imbusy ciężko się odkręca ?
Nasadka musi być cienkościenna, jeśli nie masz to można zeszlfować zwykłą. Warto zaopatrzyć się w nową nakrętkę, bo teoretycznie jest jednorazowa, a po ponownym zabiciu w rowki piasty jej kołnierz lubi pękać, opaski też trzeba dać nowe.
Śruby są dość mocno dokręcone, więc trzeba mieć porządny imbus, najlepiej w nasadce.
Jak już odkręcisz nakrętkę, śruby i odchylisz zwrotnicę to najlepiej wyjąć całą krótką półoś z obydwoma przegubami i potem już działać na warsztacie. Najpierw trzeba zdjąć osłonę z przegubu zewnętrznego i go rozłączyć, a potem już prosta robota bo otworzy się droga do wymiany osłony przegubu wewnętrznego. Powodzenia.
Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 21-10-2015 o 20:22