Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Temat: 2.4 vs. 2.0 vs. 1.9 8v

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    10 2015
    Auto
    FIATerri SeiceEnzo
    Postów
    1

    Domyślnie 2.4 vs. 2.0 vs. 1.9 8v

    Witam wszystkich,

    Tak wiem, tematów podobnych jeat multum. Planuje kupno kombicy i chciałem coś taniego i ładnego. Ok, 159 najtańsza nie jeat, ale przynajmniej ładna. Chcialem wersję 120KM, ale tam są te felerne M32. Zostaje 2.0 po lifcie oraz 2.4. Ile wchodzi oleju do tych 3 silników? Co ile robi się rozrząd oraz zmienia olej w skrzyni i silniku? Niby głupie pytania, ale na coś muszę się zdecydować, a od czegoś trzeba przeciez zacząć.

    Sorki za trucie i pozdrawiam

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec Avatar maly_777
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 156 FL SW 1.9 16V
    Postów
    2,521

    Domyślnie

    Mówią że nie ma głupich pytań
    Ale te są
    Zacznij od czytania forum

    KODOWANIE KLUCZY (Giulia Stelvio 159 inne)
    Konwersje USA->EU
    UPDATE MAP DO NAJNOWSZYCH 2023 (1,2,3 generacja), również z rynków USA
    KODOWANIE (używanych) RADARÓW ACC/DASM, BLISSów, zmiana radia i aktywacja AA/CP offline

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar dejon
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    Warszawa/Bielsk Podlaski
    Auto
    Była Alfa Romeo 156 2,4JTD...wkoncu jest 159 SW 1,9JTD 16V 150KM
    Postów
    1,102

    Domyślnie

    I alfa nie ma kombi w swojej ofercie kolegojak chcesz kombi to VW audi opel i takie tam nudne autaAlfa Romeo ma SportWagona

    Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2015
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 2.0 JTDm 170 KM
    Postów
    268

    Domyślnie

    jest coś takiego jak instrukcja, pierwszy link z google...

    http://dukiewicz.pl/src/instrukcje/alfa_romeo/159.pdf

    i nagle wiesz co ile rozrząd, ile oleju itd itp

  5. #5
    ZBANOWANY Rowerzysta
    Dołączył
    04 2015
    Mieszka w
    https://t.me/pump_upp
    Auto
    159 SW Q4 2.4 JTDM @235HP 505Nm Bez klap, egr i dpf :-)
    Postów
    257

    Domyślnie

    Podzielę się jeśli chodzi o 2,4 Q4
    Silnik - 5,8 litra (chociaż wg katalogu Motul 6,4) do pełnego stanu, wymiana co 10k - max 15k km (chociaż wg ASO 30k km)
    Skrzynia biegów - 2,8 litra (info z ASO GANINEX
    Skrzynia rozdzielcza - 0,6 litra
    Tylny mechanizm roznicowy 0,75 litra.
    Olej w skrzyni biegow, tylnym moście i skrzyni rozdzielczej co 30k - 35k km.

    Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta Avatar kamal
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    Alfa Romeo 159
    Postów
    475

    Domyślnie

    Cytat Napisał dejon Zobacz post
    I alfa nie ma kombi w swojej ofercie kolegojak chcesz kombi to VW audi opel i takie tam nudne autaAlfa Romeo ma SportWagona
    Opel też już niema kombi tylko ma Sports Tourer

  7. #7
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar djrobertos
    Dołączył
    10 2013
    Mieszka w
    Racibórz
    Auto
    Brera 2.0 JTDm 10'
    Postów
    302

    Domyślnie

    Że tak zapytam, bo od tygodnia jestem posiadaczem AR Brery z silniczkiem 2,0 jtdm 170 KM. Silniczek pracuje bardzo równo i cichutko (w zasadzie nie słychać go w całym zakresie obrotów), pali na dotyk i nie mam co do niego większych zastrzeżeń ale denerwuje mnie dość zmulona jak na moje doświadczenia z innymi markami aut - reakcja na gaz w dolnym zakresie obrotów. Wciskając gaz np. z 1500 obr/min muszę poczekać około 1-1,5 sek. aż auto zacznie przyspieszać. Tak samo po zmianie biegu, np. zmieniam biegam z 2 na 3 i żeby gwałtownie przyspieszyć muszę około sekundy poczekać. Przy wyższych zakresach obrotowych nie ma tego problemu (od 2 tys. obrotów wzwyż). Czy to jest normalne w tych silnikach? EGR i DPF nieruszany. Przebieg 89 tys. (potwierdzony w ASO).

  8. #8
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Sporo osób skarżyło się na zamulenie w tym silniku w dolnym zakresie obrotów. Na pewno pomoże zaślepienie EGR i modyfikacja softu.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Azalgo
    Dołączył
    04 2015
    Mieszka w
    Jelenia Góra
    Auto
    Giulia Veloce 2.0T
    Postów
    676

    Domyślnie

    Pełne zaślepienie? Czy zaślepka z dziurkami też ożywi dół?

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar hagi
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    kujawsko - pomorskie
    Auto
    159 2,4 JTDm
    Postów
    511

    Domyślnie

    Samo zaślepienie jako takie raczej nie pomoże. Należy wyczyścić kolektor i jeżeli faktycznie byl zasyfiony to można odczuć różnicę i dopiero po czyszczeniu zaślepka, żeby w przyszłości nie zasyfiał się.

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory