Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: Problem z ładowaniem akumulatora.

  1. #1
    Użytkownik Świeżak Avatar Szerszen2015
    Dołączył
    03 2015
    Mieszka w
    Czudec/Strzyżów/Rzeszów
    Auto
    Alfa 156 2001 1.8+lpg-Była Alfa 166 1999 2.4 JTD 10v-Była Alfa 156 2005 1.9 JTDm-Jest
    Postów
    73

    Domyślnie Problem z ładowaniem akumulatora.

    Witam.
    Pacjent: Alfa 166 2.4 JTD 136km 1999 rok.

    Pewnego dnia przyjechałem do domu z pracy, zgasiłem autko i tak oto poszedłem spać. Rano otwieram Belle włączam zapłon a tu zdziwienie, akumulator rozładowany do zera. Sprawdzałem ładowanie alternatora i wynosi 14.6v, i teraz najlepsze przy zgaszonym silniku (świeci się tylko lampka w bagażniku) pobór prądu wynosi UWAGA!!! 14.8v ;O.
    Czy to może być regulator napięcia walnięty? Czy cały altek? Dodam że akumulator jest nowy i ostatnio jak jechałem w nocy zauważyłem że światła jak i stacyjka pulsują (przygaszają i rozświetlają się- nie wiem jak to inaczej opisać :-P).

    Proszę was o pomoc przynajmniej w naprowadzeniu co to może być ;-/.
    Pozdrawiam

  2. #2
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Nie wiadomo o czym piszesz.Pobór prądu możesz podać w amperach, na pewno nie w voltach.
    Pulsowanie swiateł (stacyjki???) to wina regulatora.
    Volty podaje się V nie v .
    Ostatnio edytowane przez lesio146 ; 11-12-2015 o 19:13
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  3. #3
    Użytkownik Świeżak Avatar Szerszen2015
    Dołączył
    03 2015
    Mieszka w
    Czudec/Strzyżów/Rzeszów
    Auto
    Alfa 156 2001 1.8+lpg-Była Alfa 166 1999 2.4 JTD 10v-Była Alfa 156 2005 1.9 JTDm-Jest
    Postów
    73

    Domyślnie

    Przepraszam naprostowanie chodzi o AMPERY.
    Mój błąd :-P.

    Tak pulsowanie świateł stacyjki.

  4. #4
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał Szerszen2015 Zobacz post
    Przepraszam naprostowanie chodzi o AMPERY.
    Mój błąd :-P.

    Tak pulsowanie świateł stacyjki.
    Chcesz powiedzieć że pobór z akumulatora to prawie 15A ????To raczej nie możliwe.
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  5. #5
    Użytkownik Świeżak Avatar Szerszen2015
    Dołączył
    03 2015
    Mieszka w
    Czudec/Strzyżów/Rzeszów
    Auto
    Alfa 156 2001 1.8+lpg-Była Alfa 166 1999 2.4 JTD 10v-Była Alfa 156 2005 1.9 JTDm-Jest
    Postów
    73

    Domyślnie

    No tak wykazało przy zgaszonym aucie i świeciła się tylko lampka w bagażniku ;/.
    Może aż tak pokazać jak mam walnięty regulator napięcia???
    Ostatnio edytowane przez Szerszen2015 ; 11-12-2015 o 19:37

  6. #6
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał Szerszen2015 Zobacz post
    No tak wykazało przy zgaszonym aucie i świeciła się tylko lampka w bagażniku ;/.
    Może aż tak pokazać jak mam walnięty regulator napięcia???
    14A to duży prąd który w kilka min rozładuje aku do zera.Regulator jest winny pulsowania,ale nie poboru 15A.
    Sorry ale trudno mi w to uwierzyć.Jak to mierzyłeś???
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  7. #7
    Użytkownik Świeżak Avatar Szerszen2015
    Dołączył
    03 2015
    Mieszka w
    Czudec/Strzyżów/Rzeszów
    Auto
    Alfa 156 2001 1.8+lpg-Była Alfa 166 1999 2.4 JTD 10v-Była Alfa 156 2005 1.9 JTDm-Jest
    Postów
    73

    Domyślnie

    Dokładnie to byłem na wymianie akumulatora i gość sprawdzał i wywaliło mu aż tyle sam się zdziwił. Jutro pojadę do mechanika i jeszcze raz sprawdzę dokładnie. Ale jak autko postoi np dzień lub dwa bez jazdy to rozładowuje mi akumulator (92Ah 900A). Czy to też może być przez regulator?

  8. #8
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Może temu fachowcowi przecinki się przestawiły i miało być 1,5A miernik źle ustawił
    A tak serio to nie wina altka. Po pierwsze pobór sprawdzaj jak zgaśnie lampka bagażnika i wnętrza. Podłącz amperomierz i sprawdź. Powinny być dziesiąte części ampera. Jak nie to wyciągasz po kolei bezpieczniki i patrzysz co tyle żarło. Nic innego tu nie wydumamy.

  9. #9
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał Szerszen2015 Zobacz post
    Dokładnie to byłem na wymianie akumulatora i gość sprawdzał i wywaliło mu aż tyle sam się zdziwił. Jutro pojadę do mechanika i jeszcze raz sprawdzę dokładnie. Ale jak autko postoi np dzień lub dwa bez jazdy to rozładowuje mi akumulator (92Ah 900A). Czy to też może być przez regulator?
    15A tu nie trzeba dnia ani godzin.Sprawdź ładowanie i pobór raz jeszcze.
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  10. #10
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286

    Domyślnie

    Spotkałem się tylko raz z poborem prądu na poziomie 10A, ale nie 15A. Klient przyjechał, bo wg fachowców co mu robili licznik winny był centralny zamek. Okazało się, że z powodu uszkodzonego regulatora altek tyle sobie ciągnął na wyłączonym silniku . Po ustaleniu co tyle pobiera i postoju autka przez 1h altek był prawie gorący. Nadmienię dodatkowo, że ładowanie było na poziomie 17V, co skutkowało spaleniem licznika 3x w przeciągu 1 dnia . Wkurw klienta był niemiłosierny na poprzedników. Jeśli ustalisz, że to altek to do sprawdzenia dodatkowo wszystkie jego diody, najlepiej na zimno i gorąco.
    U Ciebie dodatkowo, jeśli pulsują światła, to na bank winny altek regulator i diody.
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

Podobne wątki

  1. Problem z ładowaniem akumulatora
    Utworzone przez sylwek9161 w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 26-09-2014, 10:46
  2. Problem z ładowaniem 156 JTD
    Utworzone przez kuris w dziale 156
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post / autor: 21-06-2014, 10:53
  3. Problem z ładowaniem.
    Utworzone przez Rafał Fanslau w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 04-09-2012, 14:32
  4. 156 1.8 TS problem z ładowaniem
    Utworzone przez actron w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 04-01-2011, 14:45
  5. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 03-11-2010, 18:42

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory