Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 16

Temat: Problem z odpaleniem zimnego silnika na mrozie.

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    01 2016
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 jtd
    Postów
    7

    Domyślnie Problem z odpaleniem zimnego silnika na mrozie.

    Witam. Jestem tu nowy, pierwszy raz zakładam temat więc proszę o wyrozumiałość. Przed założeniem nowego tematu szukałem bardzo długo odpowedzi na mój problem związany z odpalaniem lecz nie znalazłem odpowiedzi.
    Od marca jestem posiadaczem Alfy 156 1.9 jtd 8v sportwagon z 2002r. Wraz z nadchodzącymi mrozami alfa ma coraz większe problemy z odpalaniem ale do rzeczy. Moja Bella po gdy jest zimna, (dodam że występuje to przeważnie gdy są minusowe temperatury) ciężko odpala tzn. chodzi tak jakby na 3 cylindry, ma około 400-500 obr. brak reakcji na gaz, telepie całą budą muszę kręcić ją po kilka razy żeby załapała. Po podpięciu pod kompa zero błędów, ciśnienie na listwie zaraz po zakręceniu rozrusznikiem powyżej 200 bar, świece żarowe sprawne, przekaźnik również. Wtryski sprawdzałem metodą przelewową i wszystkie przelewają tak samo. Paliwo nie cofa się do baku ( założony przezroczysty wężyk zaraz przy pompie). Już nie mam do niej siły, nie wiem co może być przyczyną. Może koledzy się spotkali z podobnym problemem. Ostatnio przy próbie odpalenia ( jak chodzi na 3 cyl) strasznie kopci) w linku filmik przedstawiający sytuację. Trochę kiepskiej jakości ale robiony na szybko. Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi. Pozdrawiam
    https://www.youtube.com/watch?v=mJZDlAB7o3g

  2. #2
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał kamil0321 Zobacz post
    Witam. Jestem tu nowy, pierwszy raz zakładam temat więc proszę o wyrozumiałość. Przed założeniem nowego tematu szukałem bardzo długo odpowedzi na mój problem związany z odpalaniem lecz nie znalazłem odpowiedzi.
    Od marca jestem posiadaczem Alfy 156 1.9 jtd 8v sportwagon z 2002r. Wraz z nadchodzącymi mrozami alfa ma coraz większe problemy z odpalaniem ale do rzeczy. Moja Bella po gdy jest zimna, (dodam że występuje to przeważnie gdy są minusowe temperatury) ciężko odpala tzn. chodzi tak jakby na 3 cylindry, ma około 400-500 obr. brak reakcji na gaz, telepie całą budą muszę kręcić ją po kilka razy żeby załapała. Po podpięciu pod kompa zero błędów, ciśnienie na listwie zaraz po zakręceniu rozrusznikiem powyżej 200 bar, świece żarowe sprawne, przekaźnik również. Wtryski sprawdzałem metodą przelewową i wszystkie przelewają tak samo. Paliwo nie cofa się do baku ( założony przezroczysty wężyk zaraz przy pompie). Już nie mam do niej siły, nie wiem co może być przyczyną. Może koledzy się spotkali z podobnym problemem. Ostatnio przy próbie odpalenia ( jak chodzi na 3 cyl) strasznie kopci) w linku filmik przedstawiający sytuację. Trochę kiepskiej jakości ale robiony na szybko. Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi. Pozdrawiam
    https://www.youtube.com/watch?v=mJZDlAB7o3g
    Ile ma przejechane? W/g mnie należy sprawdzić ciśnienie sprężania.
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  3. #3
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    01 2016
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 jtd
    Postów
    7

    Domyślnie

    Przejechane ma ok 240 tys nie wiem czy jest to rzeczywisty przebieg. Kolega ma identyczną z przebiegiem ponad 400 tys i nie ma problemów z odpaleniem w mrozy. Dodam że alfa kopci tylko gdy właśnie ma ten problem z odpaleniem, podczas normalnej pracy nie kopci wcale
    Ostatnio edytowane przez kamil0321 ; 02-01-2016 o 21:45 Powód: zapomniałem dodać

  4. #4
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar esdobedoka
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    159 SW
    Postów
    7

    Domyślnie

    Mam identyczny silnik jak Twój, podobny przebieg i przechodziłem identyczny problem.
    U mnie od początku zakupu wiedziałem, że świece są do wymiany.
    Wymieniłem komplet na nówki Beru i od razu problem ustąpił, choć nie wszystko wiązałem ze świecami, bawiłem się z podmiankami przekaźnika itd. ...
    Efekt - łagodniejsza praca, szybki start. Objawy podobne, nawet jak było -0* kręcił dobrze, ale nie dochodziło do zapłonu, praca jak na 3ech cylindrach i nadmierne dymienie.

    Jak sprawdzałeś świece i przekaźnik ? Połączenia przy świecach są w dobrym stanie? U mnie były naruszone i robiłem je od nowa biorąc całą wiązkę na warsztat.
    Ew. sprawdź też ciśnienie jak radzi kolega wyżej, ale upierałbym się przy świecach, bo identyczna sytuacja jak u mnie...

  5. #5
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    01 2016
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 jtd
    Postów
    7

    Domyślnie

    Dzięki za odpowiedzi
    świece były wykręcane i podawany był prąd prosto z akumulatora, z wtykami tez wszystko w porządku przekaźnik podaje prąd na świece, sprawdzane miernikiem właśnie na wtykach od świec. Jak chodzi tak jak na filmiku to nie ma żadnej reakcji na gaz. U ciebie tez nie było? Ew obstawiam jeszcze lejące wszystkie wtryski.

  6. #6
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar esdobedoka
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    159 SW
    Postów
    7

    Domyślnie

    Szczerze mówiąc już nie jestem pewien jak było z tą reakcją.
    Masz strasznie niskie obroty.
    Jak masz oprogramowanie spróbuj zapisać jakiś pomiar z takiego rozruchu z wtryskami, zobacz na % naciśnięcie gazu - czy wgl. reaguje w takiej sytuacji, tzn. czy komp to widzi.
    Możesz mieć rację z tymi wtryskiwaczami.

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Przemekkk97
    Dołączył
    03 2015
    Mieszka w
    Nakło nad Notecią
    Auto
    Alfa 156 1.9 JTD 110KM@150KM
    Postów
    506

    Domyślnie

    A spróbuj moźe z 3/4 razy zapłon i czekaj aż zgaśnie spirala .

  8. #8
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    01 2016
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 jtd
    Postów
    7

    Domyślnie

    Reakcja na pedał gazu w procentach działa prawidłowo i płynnie. Co do włączenia parę razy zapłonu próbowałem nic to nie daje. Jedyne co mnie zaniepokoilo to czas wtrysku głównego przy takim telepaniu czas wynosi ponad 1500 [um] ( nie wiem co to za jednostka) po odpaleniu gdy chodzi normalnie na wolnych obrotach wartości spadają do ok 400-500
    Ostatnio edytowane przez kamil0321 ; 03-01-2016 o 18:47

  9. #9
    Użytkownik Znawca Avatar michal_lc4
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    159 Ti 2.4JTDm/200 KM '09
    Postów
    1,023

    Domyślnie

    Cytat Napisał kamil0321 Zobacz post
    ciśnienie na listwie zaraz po zakręceniu rozrusznikiem powyżej 200 bar
    Powyżej 200 czyli ile, bo oczekiwane jest około 300 +/-20

    Cytat Napisał Przemekkk97 Zobacz post
    i czekaj aż zgaśnie spirala
    "Spirala" na zegarach w tym przypadku nie jest odzwierciedleniem tego co dzieje się pod maską, świece grzeją jeszcze długo po odpaleniu mimo że kontrolka nie świeci. No chyba że świece nie sprawne.

    Ogólnie nie jest zimno jeszcze na te silniki, przy minus 10-15 spokojnie odpalają bez grzania jak jest zdrowy motor.
    Tez bym sprawdził najpierw ciśnienie sprężania i określił konkretnie wspomniane ciśnienie paliwa

    ​MM Garage - Naprawy, wymiany. Sprzęgła, rozrządy, hamulce, zawias... dłubie bo lubie.
    https://web.facebook.com/MM-Garage-1003360043043536/?ref=hl

    Z AR było: 156 Pussy Wagon 1.9 JTD 115KM / 146 1.7 16V Boxer

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta Avatar jarzon
    Dołączył
    06 2015
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    Alfa GT Q2, Stilo JTD 16V
    Postów
    308

    Domyślnie

    Tradycyjnie do sprawdzenia EGR. Możliwe, że się zacina w pozycji otwartej i stąd problemy. Odkręcić, przeczyścić a najlepiej zaślepić na próbę pełną zaślepką.

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 07-01-2016, 16:56
  2. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 11-04-2014, 16:03
  3. Problemy z odpaleniem 2.0 TS na mrozie
    Utworzone przez Bebok w dziale 166
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 01-02-2014, 21:48
  4. Problem z pracą zimnego silnika 2,0 TS benzyna
    Utworzone przez BlackPearl w dziale 156
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 25-10-2011, 06:55
  5. Problem z odpaleniem silnika
    Utworzone przez kawa320 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 02-04-2010, 19:27

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory