Strona 1 z 5 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 41

Temat: Zakup 166 2,0 TS 150 KM po lifcie duzy przebieg z LPG

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar arecky69
    Dołączył
    04 2015
    Mieszka w
    Germany
    Auto
    Lancia Phedra
    Postów
    17

    Domyślnie Zakup 166 2,0 TS 150 KM po lifcie duzy przebieg z LPG

    Witam
    zastanawiam sie nad zakupem 166 2,0TS z LPG z przebiegiem 283tys.km po lifcie.
    Czy jest to sensowne ?
    Czy moga byc juz problemy z tym silnikiem ?
    Wlascicicel twierdzi ze jest wszytsko ok ale...
    Zasada ograniczonego zaufania sie klania

  2. #2
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    TS to zakup o podwyższonym ryzyku bez względu na przebieg.
    Ale jeżeli jednak ta jednostka spełnia Twoje wymagania (a przecież dla wielu to wystarcza) i upierasz się z jakiś względów na ten zakup to pozostaje Ci kupić i liczyć na to że panewki nie klękną. Możesz również je profilaktycznie wymienić i sprawdzić stan czopów. Wtedy w zasadzie powinieneś spać spokojnie. Ale przed zakupem poza profilaktyką jak przy każdym benzyniaku nic innego nie sprawdzisz. Wariator, stan wizualny, osiągi.
    Niektórzy też twierdzą że bez względu na przeszłość auta lanie dobrego oleju, jego częste zmiany i nie katowanie silnika uchroni przed usterką. Ale to wszystko jest na "chyba".

  3. #3
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar arecky69
    Dołączył
    04 2015
    Mieszka w
    Germany
    Auto
    Lancia Phedra
    Postów
    17

    Domyślnie

    Mialem juz 2,0 TS zagazowanego w 156tce kiedys i nie sprawial zbyt wielu problemow. Mam watpliwosci czy aby poradzi sobie w 166 bo dla porownania mialem tez 166 3,0 V6 to byl to odlot

  4. #4
    ViP Znawca Avatar dareme89
    Dołączył
    02 2008
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    166 '04 2.4 20V
    Postów
    1,770

    Domyślnie

    Dzisiaj jechalem za 166 2.0 na trasie no i roznics w wyprzedzaniu moim a jego byla duza. Ja kupujac z takim przebiegoem po prostu profilaktycznie wymienilbym panewki o tyle. To jedyna bolaczka tych silnikow.
    Co do przebiegu, moja ma prawie 270 i jezdzi tak samo jal miala 200gdy ja kupowalem.

  5. #5
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Osiągi.... cóż. W 156 ten silnik odpychał budę w jakieś 8,5s. To świetny czas. Wiem że daje dużo frajdy z jazdy. Ale w 166? Tu masz prawie 10s do setki a to już niestety wrażeń nie daje. Oczywiście zależy jak dla kogo ale skoro porównujesz się do 156 2.0 (8,5s) i 166 3.0 (7,8s) to 166 z TS`em silnikiem będzie dla Ciebie mułem. Jeszcze jakby to był diesel to pomimo braków osiągów chociaż moment by Cię kopał i chociaż wydawałoby Ci się że jest żwawy.
    Jeżeli chodzi o trwałość to tak jak pisałem. Miałeś więc powinieneś wiedzieć jak dbać. Jak dbasz tak masz, ale ryzyko istnieje.

  6. #6
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar arecky69
    Dołączył
    04 2015
    Mieszka w
    Germany
    Auto
    Lancia Phedra
    Postów
    17

    Domyślnie

    Cytat Napisał dareme89 Zobacz post
    Dzisiaj jechalem za 166 2.0 na trasie no i roznics w wyprzedzaniu moim a jego byla duza. Ja kupujac z takim przebiegoem po prostu profilaktycznie wymienilbym panewki o tyle. To jedyna bolaczka tych silnikow.
    Co do przebiegu, moja ma prawie 270 i jezdzi tak samo jal miala 200gdy ja kupowalem.
    Na plus dla JTD czy TS hehe?

  7. #7
    ViP Znawca Avatar dareme89
    Dołączył
    02 2008
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    166 '04 2.4 20V
    Postów
    1,770

    Domyślnie

    Chyba nie musze odpisywac [emoji14] bylo widac ze ts meczy sie strasznie przy wyprzedzaniu 110-120 jak malo miejsca jest.

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar salatin
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    ALBA
    Auto
    Alfa Romeo 166 3.0 V6 Q2 2003,Giulia 2.9 V6 Bi Turbo.155 2.0 16V 97.
    Postów
    1,370

    Domyślnie

    Fajnie jezdzi w starych cf1 156 ,155 ale nie w 166 cf3 .Przy tym przebiegu, albo jest po dobrym remoncie co kosztuje, albo niebawem wyzionie ducha .
    Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 Bi Turbo
    166 3.0 V6 Q2-Jest 230KM 265NM B6+Eibach.Decat manifolds+Equal length pipes+ Ragazzon.


    155 2.0 16v -Jest.CSC Marmitte,B4,Byla
    164 3.0 V6 12v- Byla
    155 1.7 TS- Byla
    159 1.75 TBI Ti - 261KM 435Nm-Byla
    Lancia Kappa 2.4 TDS-Byla
    https://www.flickr.com/photos/188123998@N07/albums

  9. #9
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,451

    Domyślnie

    No z tymi osiągami to aż zaglądnąłem do instrukcji i co tam mamy- czy AŻ taka przepaść na której dnie ten bidny 2.0TS leży? - chyba nie jak na jego prostotę :
    0-100 : 9,8 (a nie 10 )
    (JTD ma 9,9 a mJTD 8,9 - bo ja wiem czy rewelacja - sądzę że początku startu diesle tracą z tymi swoimi biegami na dwa metry wystarczającymi, no i masą.
    ze startu zatrzymanego do 1 km : 30,8 sek - 2.0TS ; 31,2 JTD ; 29,0 mJTD
    aha max speed 2.0TS 211km/h ; JTD 210km/h; mJTD 222km/h

    dane z instrukcji do FL

    i parametr chyba nie mniej istotny w odczuciach z prowadzenia auta - masa : 2.0TS 1420kg; JTD 1510kg; mJTD 1540kg (i to z przodu)

    Na pewno gdy obciążony w pełni ten 2.0 będzie się trochę męczył, ale hej - _najsłabszy silnik w gamie_, a ma parametry jak współczesne wozy w przynajmniej średnich wersjach silnikowych .

    A co do wyprzedzania w trasie - redukcja i wysokie obroty i może nie dorówna najsilniejszemu dieslowi, ale aż tak bardzo w tyle nie zostanie. W pojedynkę w tym wozie zawalidrogą raczej nikt nie będzie byle nie bał się wyższych obrotów.


    I jeszcze jedno - w razie czego cały silnik za 1500-2000zł można kupić, skrzynię za 100-200zł, sprzęgło jakieś grosze, nie znam kosztów eksploatacji, diesli ale wyzierający z co drugiego wątku na forum strach o jakieś półosie, koła dwumasowe i inne wtryskiwacze czy coś tam pękające wygląda na droższy.

    Ogólnie nie lubię takiego "z góry" traktowania najsłabszych wersji silnikowych, a zwłaszcza współcześnie gdy warunki ruchu, kontrole itd. na drogach rozwinąć skrzydeł tym mocnym wersją tak bardzo to nie dają wcale. Nie wspominając o mieście.

    Nie stawiajmy krzyżyka na tych najsłabszych wersjach, bo to jednak Alfa Romeo, ich najsłabsze to przynajmniej jak średnie w większości szarości na drogach.

  10. #10
    ViP Znawca Avatar dareme89
    Dołączył
    02 2008
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    166 '04 2.4 20V
    Postów
    1,770

    Domyślnie

    ok tylko wszystkie swoje czasu podajesz od zera, a kiedy Ci taki parametr jest potrzebny? poszukaj elastycznosci90-120 110-130, ja na prawde nie mam nic do ts, ale dzisiaj bylem mega zdziwiony bo alfa przede mna miala problem w niektorych sytuacjach wyprzedzic gdzie moja szla bez problemu. wiadomo ze przepasc to nie jest, ale jezeli ktos ma porownanie jak autor tematu z autami o wiele szybszymi to ts bedzie dla niego wolny. mjtd z automatem wazy jeszcze wiecej (1580).

Podobne wątki

  1. Zakup 156 1,9 JTD po lifcie
    Utworzone przez arecky69 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 04-12-2015, 21:56
  2. Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 13-09-2013, 13:46
  3. [166] mały,duzy problem
    Utworzone przez makary w dziale 166
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 13-12-2008, 12:55

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory