Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Temat: 2.0 JTDM 170 KM - prośba o ocenę korekt wtrysków

  1. #1
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar djrobertos
    Dołączył
    10 2013
    Mieszka w
    Racibórz
    Auto
    Brera 2.0 JTDm 10'
    Postów
    302

    Domyślnie 2.0 JTDM 170 KM - prośba o ocenę korekt wtrysków

    Witam, dzisiaj po raz pierwszy udało mi się połączyć z ECU mojego autka za pomocą ELM'a 327 Bluetooth. Zaniepokojony jestem korektami wtrysków, które wypluł MES. Nie znam się na tym ale wydaje mi się, że coś jest nie tak. Proszę kogoś z krytycznym i doświadczonym okiem o opinię.

    Korekty wtrysków zrobione zostały na biegu jałowym po osiągnięciu temperatury wody - 90 stopni C.

    Korekty:
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	7.png
Wyświetleń:	240
Rozmiar:	36.0 KB
ID:	190299

    Ponadto zauważyłem, że zawór EGR wskazuje coś koło 140-150% na biegu jałowym. A jak przegazuję auto do 3k obr/min to spada do 0-2%. Czy to normalne?

    P.S. Do kupienia interfejsu diagnostycznego i wykonania (mam nadzieję w miarę miarodajnego) pomiaru skłoniło mnie zużycie paliwa, które jest wyższe niż u innych użytkowników 2.0. (średnio 7,5l - trasa i 10l - miasto)
    Ostatnio edytowane przez djrobertos ; 07-02-2016 o 19:08

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    05 2014
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 159 2.0 JTDm SW
    Postów
    416

    Domyślnie

    Witam
    Ja mam podobne korekty na jałowym, tylko że na drugim wtrysku jakieś1.7. W czasie jazdy wszystkie są na zbliżonym poziomie, też mnie ciekawi czy wszystko jest o.k. Spalanie w mieście teraz na krótkich dystansach nawet 11.3l trasa od 6.5- 7.3l 7.5l zależy oczywiście jak się depta.

  3. #3
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Jest już osobny temat poświęcony korektom wtryskiwaczy.
    3. wtryskiwacz leje.
    Zrób logi korekt wtryskiwaczy podczas jazdy. Do tego ciśnienie doładowania oraz masa powietrza. Również jeszcze raz dla biegu jałowego z wyłączonym obciążeniem (światła, klima, radio itd).
    Rób logi dla nie więcej niż 5 wartości naraz, żeby próbkowanie było bardziej miarodajne.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  4. #4
    Użytkownik Fachowiec Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,195

    Domyślnie

    Cytat Napisał djrobertos Zobacz post
    Witam, dzisiaj po raz pierwszy udało mi się połączyć z ECU mojego autka za pomocą ELM'a 327 Bluetooth. Zaniepokojony jestem korektami wtrysków, które wypluł MES. Nie znam się na tym ale wydaje mi się, że coś jest nie tak. Proszę kogoś z krytycznym i doświadczonym okiem o opinię.

    Korekty wtrysków zrobione zostały na biegu jałowym po osiągnięciu temperatury wody - 90 stopni C.

    Korekty:
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	7.png
Wyświetleń:	240
Rozmiar:	36.0 KB
ID:	190299

    Ponadto zauważyłem, że zawór EGR wskazuje coś koło 140-150% na biegu jałowym. A jak przegazuję auto do 3k obr/min to spada do 0-2%. Czy to normalne?

    P.S. Do kupienia interfejsu diagnostycznego i wykonania (mam nadzieję w miarę miarodajnego) pomiaru skłoniło mnie zużycie paliwa, które jest wyższe niż u innych użytkowników 2.0. (średnio 7,5l - trasa i 10l - miasto)

    Trzeci cylinder. Na początek wlej środek do paliwa czyszczący wtryski, niektórym pomogło.

  5. #5
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar djrobertos
    Dołączył
    10 2013
    Mieszka w
    Racibórz
    Auto
    Brera 2.0 JTDm 10'
    Postów
    302

    Domyślnie

    Dziękuję wszystkim za odzew w temacie. W związku z tym, że kolega magil poprosił o dodatkowe testy - właśnie wróciłem do domu po testach i już zamieszczam.

    Temperatura na dworze - 8 stopni Celsjusza. Wszystkie testy przeprowadzono z temperaturą wody - 90 stopni Celsjusza.

    Test wykonany na biegu jałowym z wyłączonym wszelkim dodatkowym obciążeniem (światła, klima, radio) po około 20 minutach jazdy. Temp. wody - 90 st. C.:
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	3333.png
Wyświetleń:	123
Rozmiar:	37.1 KB
ID:	190337

    Tutaj test (prawie 600 próbek) podczas jazdy. Temp. wody - 90 stopni = constans. 508 sekunda testu - bieg jałowy (stygnięcie turbiny). Styl jazdy mieszany:
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	44.png
Wyświetleń:	99
Rozmiar:	50.5 KB
ID:	190338

    Zamieszczam również plik w formacie csv (0,04 MB) z próbkami, który odpalić można w MESie (Zakładka wykres -> import) w celu dokładniejszej i bardziej czytelnej analizy:
    http://www67.zippyshare.com/v/Pzk3Gl6f/file.html

    Co o tym myślicie?
    Ostatnio edytowane przez djrobertos ; 07-02-2016 o 22:00

  6. #6
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Teraz lepiej Na podstawie tych danych 2. wtryskiwacz jest przytkany. Olej 2T ani czyściki raczej nie pomogą - ale możesz spróbować. Jeśli nie pomoże to wymiana końcówki.

    Zrób jeszcze logi w czasie jazdy z ciśnienia doładowania oraz mas powietrza (w oddzielnych plikach). Na jednym ze zrzutów widać, że przepływomierz wskazuje za mało powietrza. Robiłeś coś z EGR?
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  7. #7
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar djrobertos
    Dołączył
    10 2013
    Mieszka w
    Racibórz
    Auto
    Brera 2.0 JTDm 10'
    Postów
    302

    Domyślnie

    Nic nie robiłem z EGR. Od początku jak kupiłem autko wydaje mi się, że ma zmuloną reakcję na gaz w dolnych zakresach obrotowych. Jest to w jakiś sposób powiązane? (dużo osób przekonywało mnie, że ten typ tak ma). Autko powinno być 100% seryjne. Logi o które prosisz wykonam jutro, jak wrócę z pracy. Możliwe, że poprzez przytkany wtryskiwacz nr2 wtryskiwacz nr3 nadlewa? (nie znam się, proszę nie bić ).

    Olej 2T wlewam przed tankowaniem czy mogę go wlać po tankowaniu? Około 250 ml / bak?

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta Avatar dareknewry
    Dołączył
    04 2014
    Auto
    '08 159 Ti 1.9 JTDm 16v
    Postów
    301

    Domyślnie

    Cytat Napisał djrobertos Zobacz post
    Olej 2T wlewam przed tankowaniem czy mogę go wlać po tankowaniu? Około 250 ml / bak?
    Wlewajac przed tankowaniem lepiej sie wymiesza.

  9. #9
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar djrobertos
    Dołączył
    10 2013
    Mieszka w
    Racibórz
    Auto
    Brera 2.0 JTDm 10'
    Postów
    302

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Zrób jeszcze logi w czasie jazdy z ciśnienia doładowania oraz mas powietrza (w oddzielnych plikach). Na jednym ze zrzutów widać, że przepływomierz wskazuje za mało powietrza. Robiłeś coś z EGR?
    Mówisz i masz. Już wrzucam Oczywiście wszystkie testy zrobione z temp. wody = 90 st. C.

    Ciśnienie doładowania - bieg jałowy
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	cisnienie-doladowania-bieg-jalowy.png
Wyświetleń:	50
Rozmiar:	48.2 KB
ID:	190403

    download plik csv: http://www24.zippyshare.com/v/UUwfkUBx/file.html

    Ciśnienie doładowania - obciążenie
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	cisnienie-doladowania-obciazenie.png
Wyświetleń:	48
Rozmiar:	65.1 KB
ID:	190404

    download plik csv: http://www66.zippyshare.com/v/KkSlzjjB/file.html

    Masa powietrza - bieg jałowy
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	masa-powietrza-bieg-jalowy.png
Wyświetleń:	48
Rozmiar:	52.9 KB
ID:	190405

    download plik csv: http://www104.zippyshare.com/v/IULs0FaY/file.html

    Masa powietrza - obciążenie
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	masa-powietrza-obciazenie.png
Wyświetleń:	45
Rozmiar:	64.7 KB
ID:	190406

    download plik csv: http://www50.zippyshare.com/v/bNco9t7I/file.html

    Zrobiłem co mogłem, mam nadzieję, że to pomoże w analizie. Generalnie auto ma dość mocno spóźnioną reakcję na gaz i ta sprawa mnie od początku męczy. Nie wydaje mi się to normalne, mimo, że wiele osób z tego forum przekonywało mnie, że to normalne w seryjnym 2.0...

  10. #10
    Użytkownik Fachowiec Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,195

    Domyślnie

    Cytat Napisał djrobertos Zobacz post
    Nic nie robiłem z EGR. Od początku jak kupiłem autko wydaje mi się, że ma zmuloną reakcję na gaz w dolnych zakresach obrotowych. Jest to w jakiś sposób powiązane? (dużo osób przekonywało mnie, że ten typ tak ma). Autko powinno być 100% seryjne. Logi o które prosisz wykonam jutro, jak wrócę z pracy. Możliwe, że poprzez przytkany wtryskiwacz nr2 wtryskiwacz nr3 nadlewa? (nie znam się, proszę nie bić ).

    Olej 2T wlewam przed tankowaniem czy mogę go wlać po tankowaniu? Około 250 ml / bak?
    kolego zapoznaj się z tym tematem - rozwiązanie problemu post 13.


    http://www.forum.alfaholicy.org/159_...1_biegu-2.html

    A co do wtrysków to wlej sobie do paliwa takie coś

    http://allegro.pl/show_item.php?item...SmA-Liqui_Moly

Podobne wątki

  1. logi korekt wtrysków JTD 16V
    Utworzone przez piotr_alex w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 21-03-2017, 22:07
  2. Prośba o ocenę/uwagi: Alfa 159 1.9 JTDm - Tychy
    Utworzone przez Adaźko w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 19-08-2013, 13:00
  3. Mierzenie korekt wtrysków w 1.9 jtd 8v
    Utworzone przez largo w dziale 147
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 25-02-2013, 08:47
  4. AR 159 2.4 JTDM Distinctive, krajowy, bezwypadkowy - prośba o ocenę
    Utworzone przez kaukaz md w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 02-03-2011, 13:57

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory