Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: regeneracja zacisków i demontaż konsoli lewarka

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar awj1
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Szczytno, War-Maz
    Auto
    AR 159 1,9 JTDm 8V + mapa EGR Off by maly_777
    Postów
    693

    Domyślnie regeneracja zacisków i demontaż konsoli lewarka

    Planuję trochę odświeżyć wygląd belli. Czyszczenie i malowanie zacisków. I tu kilka pytań, które dla was pewnie będą retorycznymi ale mimo to...
    1. Można zaciski piaskować?
    2. Jaką farbą malować albo jakiej wy używaliście? wiem że ma być żaroodporna
    3. Czy malujemy pędzlem, sprajem czy proszkowo?
    4. Czy daje się jakiś podkład przed nałożeniem farby?
    5. Jaki wy płyn hamulcowy zalewacie i ile wchodzi?

    Druga sprawa to wymiana plastiku przy lewarku zmiany biegów i wymiana mieszka. Od czego zacząć?
    Na parkingu przed hipermarketem. Rodzina pakuje zakupy do pancerwagena. Dziecko, chłopiec około 5-6 lat:
    -Mamo co to za auto?
    -Przeczytaj. Na rejestracji jest napisane
    -A-L-F-A R-O-M-E-O. Dlaczego muszę jeździć VW albo Audi?
    Matka patrzy na ojca, a ojciec na mnie.
    Mina ojca BEZCENNA !!!


  2. #2
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar SimonG
    Dołączył
    07 2015
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    W211 T 320CDI
    Postów
    281

    Domyślnie

    Co do zacisków - dział tuning - hamulce i zawieszenie - malowanie zacisków. Temat tam dość wyczerpany.

    Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Moyset
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Lutcza, między Rzeszowem a Sanokiem
    Auto
    AR 155 2.0 TS 8V, AR Mito 1.4 TB 120KM
    Postów
    460

    Domyślnie

    Plastik ciągniesz od strony hamulca ręcznego. Delikatnie do góry, trzyma się tylko na spinkach nie jest niczym przykręcony. Ciągnij mocno ale z wyczuciem, uważając żeby nie urwać kabla od przycisków. Są tam 2 kostki do rozpięcia, trochę mało miejsca na palce, ale dasz radę. Sam mieszek rozpinasz guzik pod gałką i luzujesz rzep. Od spodu jest taka plastikowa ramka, co trzyma skórę. Przy okazji wyreguluj sobie linkę do skrzyni.

  4. #4
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    159 2.4 JTDM 200Km, 2006, 220Km 450Nm
    Postów
    270

    Domyślnie

    Jak się reguluje linki zmiany biegów?

  5. #5
    Użytkownik Znawca Avatar kowal78
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    100lica
    Auto
    AR 159 Q-tronic 2009
    Postów
    1,329

    Domyślnie

    Jest o tym w temacie o wymianie linki ręcznego
    http://www.forum.alfaholicy.org/159_...+r%C4%99cznego

  6. #6
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    159 2.4 JTDM 200Km, 2006, 220Km 450Nm
    Postów
    270

    Domyślnie

    ale mi chodzi o linkę zmiany biegów a nie ręcznego

  7. #7
    Użytkownik Znawca Avatar kowal78
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    100lica
    Auto
    AR 159 Q-tronic 2009
    Postów
    1,329

    Domyślnie

    O kuźwa, jak ja czytałem?

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar awj1
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Szczytno, War-Maz
    Auto
    AR 159 1,9 JTDm 8V + mapa EGR Off by maly_777
    Postów
    693

    Domyślnie

    Cytat Napisał Moyset Zobacz post
    Przy okazji wyreguluj sobie linkę do skrzyni.
    A dlaczego mam je regulować? Jakie są objawy ich niedomagania?
    Na parkingu przed hipermarketem. Rodzina pakuje zakupy do pancerwagena. Dziecko, chłopiec około 5-6 lat:
    -Mamo co to za auto?
    -Przeczytaj. Na rejestracji jest napisane
    -A-L-F-A R-O-M-E-O. Dlaczego muszę jeździć VW albo Audi?
    Matka patrzy na ojca, a ojciec na mnie.
    Mina ojca BEZCENNA !!!


  9. #9
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Polecam też przesmarować linki przy wybieraku - lewarek będzie chodził lżej.
    http://www.forum.alfaholicy.org/159_...cja+mechanizmu
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Moyset
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Lutcza, między Rzeszowem a Sanokiem
    Auto
    AR 155 2.0 TS 8V, AR Mito 1.4 TB 120KM
    Postów
    460

    Domyślnie

    Po regulacji, jest większa precyzja przy wkładaniu biegów, odczuwalnie lepiej. Żeby to zrobić, trzeba właśnie zdjąć tą osłonę o która pytałeś. Lewarek dajesz maksymalnie na lewo i blokujesz go takim haczykiem na sprężynie, potem pod maską blokujesz wybierak na skrzyni i używasz takiego pstryczka na lince. Oczywiście nie musisz tego robić, ale skoro masz już zdjętą osłonę to chyba warto...

Podobne wątki

  1. Regeneracja zacisków hamulcowych tył.
    Utworzone przez kubarecz w dziale 166
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 28-12-2014, 23:24
  2. [145] Demontaż lewarka zmiany biegów
    Utworzone przez GrabarzQV w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 27-05-2012, 00:02
  3. [147] Regeneracja zacisków tył
    Utworzone przez koniu031 w dziale 147
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 12-05-2012, 22:01
  4. regeneracja kasety / lewarka zmiany biegów w 156
    Utworzone przez lukas1983 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 26-03-2012, 22:12
  5. Regeneracja zacisków
    Utworzone przez jacho w dziale Transaxle
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 31-01-2010, 11:21

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory