Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Temat: Rozrząd i obsługa silnika po zakupie

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Artec86
    Dołączył
    04 2015
    Mieszka w
    Sanok
    Auto
    159 1.9 JTDM 8v 120KM SW (2008)
    Postów
    53

    Domyślnie Rozrząd i obsługa silnika po zakupie

    Witam.
    Od miesiąca jestem szczęśliwym posiadaczem czarnej 159 SW 2008 rok.
    Silniczek w mojej czarnulce to 1.9 jtdm 8v 120 km. Przebieg: 284 kkm.

    Przyszedł czas na obsługę silnika po zakupie. Podpowiedzcie mi jakie komponenty zakupić.
    W planie: Wymiana rozrządu, olej (nie wiem jaki był zalany), filtr oleju, pasek wieloklinowy (wielorowkowy), filtr paliwa, filtr powietrza.
    Czy coś jeszcze powinienem zrobić?

    Dodam, że to już trzecia moja alfeta i chciałbym, żeby pojeździła z nami kilka lat Wcześniej przez 5 lat śmigałem 156 sedan (1998) 1,9 jtd 105 kucyków, a przez ostatni rok była 159 sedan (2007) 1,9 jtdm 16v 150 osiołków Sprzedałem ją i kupiłem SW bo mały alfaholik jest w drodze

    Może znacie jakiś sklep z dobrymi cenami, gdzie mógłbym kupić wszystkie części

    Pozdrawiam
    Artur

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar karmal
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Maserati Ghibli S 3,0 410KM
    Postów
    1,894

    Domyślnie

    wszystko na forum juz jest. Poszukaj

  3. #3
    ZBANOWANY Rowerzysta
    Dołączył
    04 2015
    Mieszka w
    https://t.me/pump_upp
    Auto
    159 SW Q4 2.4 JTDM @235HP 505Nm Bez klap, egr i dpf :-)
    Postów
    257

    Domyślnie

    Przede wszystkim zastanów się nad wywaleniem całej ekologii ;-) o ile to już nie jest zrobione ;-)
    Generalnie ceny części to do tego silnika nie są zbyt wygórowane jeśli chodzi o aftermarket. Jeśli chciałbyś coś z katalogu InterCars to mogę pomóc ze sporym rabatem w stosunku do ceny katalogowej.
    Jeśli chodzi o olej to polecam Motul 5W30 C2/C3 jeśli masz DPF lub Motul X-Cess 5W40 jeśli już DPF nie masz
    Przeczytaj PW

    Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
    Ostatnio edytowane przez lesnik201 ; 03-05-2016 o 22:35

  4. #4
    Użytkownik Świeżak Avatar kostek_ak
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Prochowice
    Auto
    alfa romeo 159 2007 1,9 jtdm 120km
    Postów
    67

    Domyślnie

    hej ja to założyłem i jestem zadowolony http://allegro.pl/ina-rozrzad-pompa-...101394779.html do tego masz wybór pompa wody DOLTZ bądź skf w tej samej cenie, filtry mam założone UFI tylko olejowy to MANN a olej 5W30 MOBIL ESP działa idealnie na turbinę nie zapycha sitka na zasilaniu turbiny i wydłuża jej żywotność, nie zabija tak szybko egr-u taki zestawik to nie całe 1000 zł I latasz spokojnie widziałem jak mechanik wyciągnął z auta znajomego filtr olejowy FILTRONA szok był porozrywany. Więc wydając 200zł więcej można się ustrzec wydatku w tysiącach......ale to twój wybór

  5. #5
    ZBANOWANY Rowerzysta
    Dołączył
    04 2015
    Mieszka w
    https://t.me/pump_upp
    Auto
    159 SW Q4 2.4 JTDM @235HP 505Nm Bez klap, egr i dpf :-)
    Postów
    257

    Domyślnie

    Cytat Napisał kostek_ak Zobacz post
    hej ja to założyłem i jestem zadowolony http://allegro.pl/ina-rozrzad-pompa-...101394779.html do tego masz wybór pompa wody DOLTZ bądź skf w tej samej cenie, filtry mam założone UFI tylko olejowy to MANN a olej 5W30 MOBIL ESP działa idealnie na turbinę nie zapycha sitka na zasilaniu turbiny i wydłuża jej żywotność, nie zabija tak szybko egr-u taki zestawik to nie całe 1000 zł I latasz spokojnie widziałem jak mechanik wyciągnął z auta znajomego filtr olejowy FILTRONA szok był porozrywany. Więc wydając 200zł więcej można się ustrzec wydatku w tysiącach......ale to twój wybór
    Dla całej floty w firmie (6 osobówek różnych marek i 15 ciężarówek Volvo FM) obsługę zawsze robię na filtrach Mann'a i nigdy nie było problemów jak na Filtronie za czasów mojego poprzednika.

    Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Artec86
    Dołączył
    04 2015
    Mieszka w
    Sanok
    Auto
    159 1.9 JTDM 8v 120KM SW (2008)
    Postów
    53

    Domyślnie

    DPF w autku jeszcze jest i na razie nie mam zamiaru go wycinać, póki działa niech będzie. Do InterCars mam 40 km, więc nie będę jechał. Zapewne skończy się na zakupie wszystkiego u jednego sprzedawcy w internetach
    O filtrach MANN słyszałem i zapewne taki zakupię. Jeśli chodzi o oszczędzanie na obsłudze silnika, to nie wchodzi w rachubę. Chcę kupić części porządnej jakości, a nie najtańszy chłam Bella się za to odwdzięczy

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    07 2009
    Auto
    signiore Giuseppe Busso
    Postów
    744

    Domyślnie

    Cytat Napisał kostek_ak Zobacz post
    nie zapycha sitka na zasilaniu turbiny
    Możesz wskazać dokładniej rzekome sitko w silniku 8V ??? Widziałeś je na oczy ?

  8. #8
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    08 2015
    Auto
    Nissan Almera 2.2 Di '00; Alfa Romeo 159 TBI '10
    Postów
    100

    Domyślnie

    O co chodzi z tym sitkiem? Tu na forum można przeczytać że siteczko potrafi się rozlecieć i z olejem popłynąć do turbiny. Gdy rozmawiałem na ten temat z poważanym wśród forum mechanikiem od Alf to z niedowierzaniem i uśmiechem kręcił głową... Grunt czystego oleju i zdrowia silnika to regularne wymiany tego pierwszego wraz z filtrem. Jak kupiłem auto to było zalane Castrolem o niedopuszczalnej dla mojej jednostki klasie a interwał zmiany oleju był ustawiony na 30 tyś km. Zmieniłem i olej i interwał. Polecany i zalany mi olej to Mills.

  9. #9
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    01 2016
    Auto
    159 2.0 JTDM
    Postów
    13

    Domyślnie

    Mam co prawda 2.0, ale jeśli chodzi o te sprawy to wygląda to identycznie. Zestaw rozrząd + pompa wymieniłem na Boscha, filtry Filtron(głównie z przyzwyczajenia), natomiast olej to Liqui Moly Top Tec 4300 5w30.

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Artec86
    Dołączył
    04 2015
    Mieszka w
    Sanok
    Auto
    159 1.9 JTDM 8v 120KM SW (2008)
    Postów
    53

    Domyślnie

    Dzięki wszystkim za pomoc
    Zamówiłem:
    Rozrząd: INA z pompą DOLTZ.
    Olej: Castrol 5w30
    Filtr Oleju: MANN
    Pasek wielorowkowy: DAYCO
    Termostat: Vernet

    Koszt całości to 740 zł.
    Mam nadzieję, że Alfetka będzie zadowolona

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 12-01-2016, 23:28
  2. Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 16-10-2014, 12:54
  3. Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 21-08-2014, 07:42
  4. [Giulietta] obsługa silnika 1,4 Multiair
    Utworzone przez zari w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 06-05-2014, 09:17
  5. Rozrząd (pasek wyważający prace silnika)
    Utworzone przez Korczu w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 28-01-2007, 14:12

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory