Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: 159 Kopci na biało przy odpalaniu 2.4 JTDM

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Legnica
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.4 JTD-M 2007r
    Postów
    53

    Domyślnie 159 Kopci na biało przy odpalaniu 2.4 JTDM

    Witam koledzy !

    Kilka dni temu odebrałem auto od mechanika który składał auto po wymianie głowicy.

    Nie będę już się wywodził co i jak z samą głowicą. W każdym bądź razie, głowicę przygotowano poprzez planowanie, wymianę uszczelniaczy itd...
    teraz kiedy auto postoi podczas odpalania kopci na biało, chwilę klekocze i faluje na obrotach. Rano, po dłuższym postoju odpalam auto które jak by przestawał pracować i gaśnie, po ponownym uruchomieniu już działa normalnie. Kiedy się nagrzeje nawet nie słychać że silnik pracuje. W trakcie jazdy, trzymając stałą prędkość odczuwalne są lekkie szarpnięcia, stojąc na światłach dopiero po chwili lekko nim zatelepie. Przy samej jeździe nie widaćby coś kopcił. Przy robionej głowicy wymieniono termostat z czujnikiem, rozrząd.

    Macie pomysł od czego to może być ?

    Alfa 2.4 Jtdm 2006r
    Ostatnio edytowane przez Frryk ; 14-05-2016 o 17:58

  2. #2
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Napisz na początek jak sprawa wygląda z EGR oraz jak wyglądają klapy wirowe i czy kolektor dolotowy był wyczyszczony w trakcie tej roboty (dziwne jeśli nie, ale pytam dla pewności)

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    była Alfa Romeo 159 SW 2,4 JTDM 2007r, jest Peugeot 508
    Postów
    72

    Domyślnie

    Moja po wymianie głowicy kopciła jeszcze ok tygodnia, z tym że u mnie płyn wyciekał do kolektora wydechowego na dwóch cylindrach. A pozostałość płynu w układzie wydechowym po prostu się wypalała. Uszczelkę pod głowicę jaką założono?

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Legnica
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.4 JTD-M 2007r
    Postów
    53

    Domyślnie

    Cytat Napisał jahu Zobacz post
    Napisz na początek jak sprawa wygląda z EGR oraz jak wyglądają klapy wirowe i czy kolektor dolotowy był wyczyszczony w trakcie tej roboty (dziwne jeśli nie, ale pytam dla pewności)
    Wszystko było czyszczone przy okazji, egr i klapy wirowe jeszcze są. Do chwili demontażu głowicy nie było żadnego problemu ;/

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał meser6 Zobacz post
    Moja po wymianie głowicy kopciła jeszcze ok tygodnia, z tym że u mnie płyn wyciekał do kolektora wydechowego na dwóch cylindrach. A pozostałość płynu w układzie wydechowym po prostu się wypalała. Uszczelkę pod głowicę jaką założono?
    Ale dymiła Ci przy odpalaniu po postoju i szarpała przez chwile? uszczelka oczywiscie nowa ale jaka konkretnie to nie wiem.

  5. #5
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Może tak oczyscili kolektor z syfu, że się rozszczelnił. Obejrzyj go dokładnie przy lozyskach klap.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    Od 04.2021 159 SW 2.0 jtdm+, WCZEŚNIEJ; 159 2.2 JTS , 159 1.9 jtdm 8v, soft @sdero
    Postów
    460

    Domyślnie

    Cytat Napisał Frryk Zobacz post
    Wszystko było czyszczone przy okazji, egr i klapy wirowe jeszcze są. Do chwili demontażu głowicy nie było żadnego problemu ;/
    Czy nie lepiej usunąć te klapy skoro wiadomo, że przygoda z nimi może bardzo dużo kosztować? Dwa tematy niżej koledze prawdopodobnie plastikowa klapka wpadła na ostatnim cylindrze i zaraz bedzie "lament" że tyle $$$ trzeba znowu wydawać. Dlaczego "Polak mądry po szkodzie" nie wyobrażam sobie wyjeżdżać za każdym razem z duszą na ramieniu czy sie urwie czy nie...wszyscy wiedzą że prędzej czy pózniej sie urwie, ale każdy liczy że nie jemu...dobrze Ci radzę przemyśl to, bo szkoda czasu, nerwów i kasy.
    Pozdrawiam

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    była Alfa Romeo 159 SW 2,4 JTDM 2007r, jest Peugeot 508
    Postów
    72

    Domyślnie

    Cytat Napisał Frryk Zobacz post
    Wszystko było czyszczone przy okazji, egr i klapy wirowe jeszcze są. Do chwili demontażu głowicy nie było żadnego problemu ;/

    - - - Updated - - -



    Ale dymiła Ci przy odpalaniu po postoju i szarpała przez chwile? uszczelka oczywiscie nowa ale jaka konkretnie to nie wiem.
    Przy odpaleniu nie, jak się nagrzała i czuć było intensywny zapach płynu chłodzącego w spalinach. Jak mechanik robił głowicę, ja zrobiłem kolektor tj. wyczyściłem i usunąłem klapy wirowe bo miałem już je w marnej kondycji

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Legnica
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.4 JTD-M 2007r
    Postów
    53

    Domyślnie

    Dziś sprawdziłem jak wyglądają wtryski...

    Cylinder 1 -0.93 mm3
    Cylinder 2 -0.77 mm3
    Cylinder 3 1,72 mm3
    Cylinder 4 -0.05 mm3
    Cylinder 5 0,09 mm3

    Do tego, dymienie jest tylko przy odpalaniu, czuć paliwo w spalinach.

    Co do klap wirowych, mogłem to zrobić jak był zdjęty. Zrobię to teraz tylko pytanie... czy jak je wywale i zaślepię to co z silniczkiem od nich ? i czy nie trzeba przy okazji zaślepiać EGR czy można jeździć bez klap z normalnym EGR ?

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    była Alfa Romeo 159 SW 2,4 JTDM 2007r, jest Peugeot 508
    Postów
    72

    Domyślnie

    Cytat Napisał Frryk Zobacz post
    Dziś sprawdziłem jak wyglądają wtryski...

    Cylinder 1 -0.93 mm3
    Cylinder 2 -0.77 mm3
    Cylinder 3 1,72 mm3
    Cylinder 4 -0.05 mm3
    Cylinder 5 0,09 mm3

    Do tego, dymienie jest tylko przy odpalaniu, czuć paliwo w spalinach.

    Co do klap wirowych, mogłem to zrobić jak był zdjęty. Zrobię to teraz tylko pytanie... czy jak je wywale i zaślepię to co z silniczkiem od nich ? i czy nie trzeba przy okazji zaślepiać EGR czy można jeździć bez klap z normalnym EGR ?

    Usuwasz klapy, wstawiasz zaślepki a silniczek zostaje na miejscu. Ja tak zrobiłem a EGRa nie ruszałem

  10. #10
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    SŁOPNICE
    Auto
    Giulia 2.0 280KM Q4 TI Veloce - była Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 200KM EGR i DPF off
    Postów
    1,115

    Domyślnie

    klapy mogą zostać jak sa szczelne. Ja bym zaślepił całkowicie EGR -a i wyłączył go programowo.
    Klapki też można programowo wyłączyć i zostawić w pozycji cały czas otwarte. Pod warunkiem, że kolektor był wyczyszczony i dobrze skręcony na masie lub dobrym silikonie bo inaczej będzie dmuchał.
    Ile tam ten DPF zapchany jest???

Podobne wątki

  1. [159] Biało-szaro-niebieski dymek przy odpalaniu z rana w jtdm
    Utworzone przez ksylofon w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 03-03-2016, 08:28
  2. [159] Pisk przy odpalaniu 1.9 JTDm 120KM
    Utworzone przez khazar w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 30-10-2015, 10:33
  3. 147 1,6 ts kopci na biało
    Utworzone przez Asano w dziale 147
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 16-10-2015, 19:13
  4. 147 1.6 T.S. kopci na biało przy hamowaniu silnikiem
    Utworzone przez mlody3201 w dziale 147
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 11-10-2014, 20:11
  5. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 11-07-2011, 19:26

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory