Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 36

Temat: artykuł o silnikach 2,2 jts ? ile w tym prawdy Panowie?

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2016
    Mieszka w
    wejherowo
    Auto
    nissan p12 sedan
    Postów
    51

    Domyślnie artykuł o silnikach 2,2 jts ? ile w tym prawdy Panowie?

    Alfa Romeo silnik 2.0 i 2.2 JTS

    Silniki JTS nie przynoszą chluby Alfie Romeo. Pierwszy z nich to rozwinięcie dwulitrowego Twin Sparka (problematyczna konstrukcja!), drugi jest zmodyfikowaną jednostką Opla. W obu przypadkach występują typowe problemy silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny, czyli odkładanie się nagaru na zaworach ssących (w 2.0 JTS dochodziło nawet do urwania grzybków zaworów!). Poza tym motor 2.0 JTS spala dużo oleju silnikowego, natomiast 2.2 JTS boryka się z problemem nietrwałych wałków rozrządu – przedwczesne ich zużycie to wynik pracy w oleju rozrzedzonym benzyną (mechanicy zalecają jego wymianę co 10-12 tys. km). W przypadku większej jednostki dochodzą jeszcze kłopoty z łańcuchem rozrządu – rozciąga się z powodu błędów konstrukcyjnych (wadliwy napinacz). Do tego dochodzą częste problemy z elektroniką sterującą.
    W silniku 2.0 i 2.2 JTS zwróć uwagę na:
    ...pracę jednostki. W silnikach 2.2 JTS dochodziło do szybkiego zużycia wałków rozrządu. Poza tym, jeśli występują niedostatki mocy, może to świadczyć o odłożeniu się dużej ilości nagaru na zaworach dolotowych.




    Alfa Romeo silnik 2.0 i 2.2 JTS

    Silniki JTS nie przynoszą chluby Alfie Romeo. Pierwszy z nich to rozwinięcie dwulitrowego Twin Sparka (problematyczna konstrukcja!), drugi jest zmodyfikowaną jednostką Opla. W obu przypadkach występują typowe problemy silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny, czyli odkładanie się nagaru na zaworach ssących (w 2.0 JTS dochodziło nawet do urwania grzybków zaworów!). Poza tym motor 2.0 JTS spala dużo oleju silnikowego, natomiast 2.2 JTS boryka się z problemem nietrwałych wałków rozrządu – przedwczesne ich zużycie to wynik pracy w oleju rozrzedzonym benzyną (mechanicy zalecają jego wymianę co 10-12 tys. km). W przypadku większej jednostki dochodzą jeszcze kłopoty z łańcuchem rozrządu – rozciąga się z powodu błędów konstrukcyjnych (wadliwy napinacz). Do tego dochodzą częste problemy z elektroniką sterującą.
    W silniku 2.0 i 2.2 JTS zwróć uwagę na:
    ...pracę jednostki. W silnikach 2.2 JTS dochodziło do szybkiego zużycia wałków rozrządu. Poza tym, jeśli występują niedostatki mocy, może to świadczyć o odłożeniu się dużej ilości nagaru na zaworach dolotowych.



  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar wojtekf
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    159 2.2 JTS (była)
    Postów
    1,435

    Domyślnie

    Poszukaj wątku o 159/Brerach z tym silnikiem. Wiele jednostek 2.2 JTS jest po prostu zaniedbanych (pierwszy z brzegu olej, wymiana co 30 tysięcy), co z czasem generuje dodatkowe problemy.

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar KHOT
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Panzergrau
    Postów
    1,309

    Domyślnie

    Ale wymiana oleju co najmniej co 10 tysięcy to powinna być norma dla dowolnego silnika w osobówce, więc w tym jednym szczególe nie widzę problemu.
    "Aby zrozumieć „paradoks" konia ciągnącego wóz,
    najlepiej wyobrazić sobie co się będzie działo, jeśli koniowi założymy wrotki."

    "Nie masz talentu? Zawsze możesz pokazać cycki."


  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2016
    Mieszka w
    wejherowo
    Auto
    nissan p12 sedan
    Postów
    51

    Domyślnie

    ja w swoim podobno problematycznym silniku wymieniam co 9000 tys olej i nie mam problemów.

    - - - Updated - - -

    ja w swoim podobno problematycznym silniku wymieniam co 9000 i nie mam problemów.

    - - - Updated - - -

    ale strach jest jednak bo ile ludzi tyle opinii...

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar wojtekf
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    159 2.2 JTS (była)
    Postów
    1,435

    Domyślnie

    Cytat Napisał KHOT Zobacz post
    Ale wymiana oleju co najmniej co 10 tysięcy to powinna być norma dla dowolnego silnika w osobówce, więc w tym jednym szczególe nie widzę problemu.
    Powiedz to pierwszemu właścicielowi mojej Alfy, który wymieniał zgodnie z zaleceniami co 30 tysięcy, przez co po 100 tysiącach łańcuch i zębatki były do wymiany, trafiło na drugiego właściciela. Ja zrobiłem ponad 50 tysięcy i z okolic rozrządu jedynie elektrozawory wymieniłem.

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2016
    Mieszka w
    wejherowo
    Auto
    nissan p12 sedan
    Postów
    51

    Domyślnie

    co 30 tysięcy? kto takie zalecenia daje? idiota.?

  7. #7
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Generalnie artykuł to bujda. 2.0 JTS ze 156/GT to inna konstrukcja niż 1.9/2.2 JTS. Wspólne mają tylko oznaczenie. Usterki (poza nagarem na zaworach ssących) też są inne i w przypadku 1.9/2.2 związane są głównie z nieprawidłowym użytkowaniem, tj. użytkowaniem zgodnie z zaleceniami producenta
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2016
    Mieszka w
    wejherowo
    Auto
    nissan p12 sedan
    Postów
    51

    Domyślnie

    ha ha ha to producent sam sobie strzela w kolano? gdzie tu logika?

  9. #9
    jersey
    Gość

    Domyślnie

    We właściwym dla krwiożerczego kapitalisty miejscu - portfelu. Po 100-150 tysiącach sprzedajesz auto i idziesz po nowe. Tyle przejedzie bezawaryjnie. A właściciel używki niech się martwi i płaci za części. Na prawdę sądzisz, że producenta obchodzi opinia ludzi kupujących używane samochody?

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2016
    Mieszka w
    wejherowo
    Auto
    nissan p12 sedan
    Postów
    51

    Domyślnie

    Sądzę że gdyby producent poszedł po rozum do głowy i postepował troszkę inaczej to kupowalibysmy znacznie wiecej aut nowych.

    - - - Updated - - -

    No bo wezmy za przykład mercedesa 124 .Hipotetycznie gdyby niemcy wyprodukowali teraz takie same auto to sadzisz że ludzie nie rzucili by się na nie?ja sądzę że te auto ma tylu zwolenników zresztą słusznie biorąc pod uwage bezawaryjność że producent zyskał by o wiele więcej na sprzedaży takiego auta niz na podejsciu o którym ty piszesz.No ale to tylko moja skromna opinia.

Podobne wątki

  1. [MiTo] 1.4 tjet prawdy i mity
    Utworzone przez paweltbu w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 22-03-2016, 15:57
  2. Artykuł o silnikach Fiata na wp.pl
    Utworzone przez SEBEK w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 06-10-2011, 08:07
  3. Mity i prawdy o stanie oleju
    Utworzone przez asterix w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 54
    Ostatni post / autor: 01-08-2011, 11:53
  4. Panie i Panowie nadeszla chwila prawdy...
    Utworzone przez robak0825 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 18-03-2011, 21:16
  5. Chwila prawdy
    Utworzone przez checik w dziale 156
    Odpowiedzi: 57
    Ostatni post / autor: 14-03-2011, 20:58

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory