Alfa Romeo silnik 2.0 i 2.2 JTS
Silniki JTS nie przynoszą chluby Alfie Romeo. Pierwszy z nich to rozwinięcie dwulitrowego Twin Sparka (problematyczna konstrukcja!), drugi jest zmodyfikowaną jednostką Opla. W obu przypadkach występują typowe problemy silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny, czyli odkładanie się nagaru na zaworach ssących (w 2.0 JTS dochodziło nawet do urwania grzybków zaworów!). Poza tym motor 2.0 JTS spala dużo oleju silnikowego, natomiast 2.2 JTS boryka się z problemem nietrwałych wałków rozrządu – przedwczesne ich zużycie to wynik pracy w oleju rozrzedzonym benzyną (mechanicy zalecają jego wymianę co 10-12 tys. km). W przypadku większej jednostki dochodzą jeszcze kłopoty z łańcuchem rozrządu – rozciąga się z powodu błędów konstrukcyjnych (wadliwy napinacz). Do tego dochodzą częste problemy z elektroniką sterującą.
W silniku 2.0 i 2.2 JTS zwróć uwagę na:
...pracę jednostki. W silnikach 2.2 JTS dochodziło do szybkiego zużycia wałków rozrządu. Poza tym, jeśli występują niedostatki mocy, może to świadczyć o odłożeniu się dużej ilości nagaru na zaworach dolotowych.
Alfa Romeo silnik 2.0 i 2.2 JTS
Silniki JTS nie przynoszą chluby Alfie Romeo. Pierwszy z nich to rozwinięcie dwulitrowego Twin Sparka (problematyczna konstrukcja!), drugi jest zmodyfikowaną jednostką Opla. W obu przypadkach występują typowe problemy silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny, czyli odkładanie się nagaru na zaworach ssących (w 2.0 JTS dochodziło nawet do urwania grzybków zaworów!). Poza tym motor 2.0 JTS spala dużo oleju silnikowego, natomiast 2.2 JTS boryka się z problemem nietrwałych wałków rozrządu – przedwczesne ich zużycie to wynik pracy w oleju rozrzedzonym benzyną (mechanicy zalecają jego wymianę co 10-12 tys. km). W przypadku większej jednostki dochodzą jeszcze kłopoty z łańcuchem rozrządu – rozciąga się z powodu błędów konstrukcyjnych (wadliwy napinacz). Do tego dochodzą częste problemy z elektroniką sterującą.
W silniku 2.0 i 2.2 JTS zwróć uwagę na:
...pracę jednostki. W silnikach 2.2 JTS dochodziło do szybkiego zużycia wałków rozrządu. Poza tym, jeśli występują niedostatki mocy, może to świadczyć o odłożeniu się dużej ilości nagaru na zaworach dolotowych.