Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 25

Temat: Zaślepiony EGR , temperatura , przepływomierz i spalanie 8V 110KM

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Przemekkk97
    Dołączył
    03 2015
    Mieszka w
    Nakło nad Notecią
    Auto
    Alfa 156 1.9 JTD 110KM@150KM
    Postów
    506

    Domyślnie Zaślepiony EGR , temperatura , przepływomierz i spalanie 8V 110KM

    Witam. Mam u siebie w samochodzie zaślepiony EGR , gdyż silnik dostawał "laga" przy przyśpieszaniu . Po założeniu zaślepki silnik ożył ale gdy EGR nie był zaślepiony wydech końcowy był "zimniejszy" szło go dotknąć teraz ciężko go dotknąć , czy jest to zdrowe dla turbo ? W końcu przy turbinie pewnie spaliny są jeszcze cieplejsze . Do tego dochodzi że silnik szybciej się nagrzewa na postoju wskazówka dochodzi do 90 C . Termostat jest półroczny nowy płyn chłodniczy płynu nie ubywa ani nie przybywa .

    Kwestia druga teraz gdy jeżdżę więcej w trasie spalanie wzrosło dość mocno. Przy naprawdę delikatnej jeździe 90/100 , 7 litrów wciągnie spokojnie przy prędkości 120 wskazówka opada jeszcze szybciej. Paliwo jakie jest teraz w zbiorniku to LOTOS. Temat poruszam gdyż jeden z członków rodziny ma (UWAGA UWAGA ) 1.9 TDI AFN-a i wciąga mu 6,5l przy dość ostrej jeździe . My również mieliśmy prędzej TDI (AXR) ale na PD i tam spalanie schodziło do 5/5,5l/100 . Początkowo myślałem że jtd tak ma ale jednak CR jest dokładniejszy niż PD. Czytając na forum wyczytałem że niektórzy mieli spalanie na poziomie 4,8/5,5/100km .
    Znajomy ojcowego który prowadzi "Janush serwis" mówi że to przez tą blaszkę na tym zaworze. Nie mogę przemówić im że to pewnie przepływka jak najlepiej to sprawdzić żeby udowodnić że to to i czasem nie wyrzucić pieniędzy w błoto bo jak już to pewnie brać BOSCH-a ?

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Przemekkk97
    Dołączył
    03 2015
    Mieszka w
    Nakło nad Notecią
    Auto
    Alfa 156 1.9 JTD 110KM@150KM
    Postów
    506

    Domyślnie

    Dobra udało mi się wskrzesić OBD powypadaly piny. Wartości różnią się między oczekiwaną masą o ok 200/300. Oraz jest coś z temperaturą zawyża o 10 C . Samochód stał w słońcu na liczniku było 30C a na komputerze 41C .

  3. #3
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    05 2016
    Auto
    159 1.9 JTDm 150km
    Postów
    12

    Domyślnie

    okeej, mam podobny problem, na wolnych obrotach jakie wartości wskazuje interfejs - dokładnie chodzi o wartość zadaną,zmierzoną oraz napięcie. Jaką masz wkładkę w przepływce ? Temperatura może być trochę wyższa jak na zewnątrz, sama przepływka pod maską nagrzewa się od silnika co ma wpływ na wskazania.

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Przemekkk97
    Dołączył
    03 2015
    Mieszka w
    Nakło nad Notecią
    Auto
    Alfa 156 1.9 JTD 110KM@150KM
    Postów
    506

    Domyślnie

    na wolnych obrotach właśnie wartości się wahają od 150 w góre im więcej gazu tym rozbierzność większa lub maleje . Podczas jazdy 4 bieg 1500 rpm gaz w podłogę czarnego dymu jak z lokomotywy. Dolot cały szczelny jeszcze sprawdzałem jak mocno dokręcone są obejmy. Dzisiaj jeszcze posprawdzam to. Wydaje mi się że jest jeszcze na niej ten hologram alfy .

  5. #5
    Użytkownik Znawca Avatar michal_lc4
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    159 Ti 2.4JTDm/200 KM '09
    Postów
    1,023

    Domyślnie

    Jeżdżę z zaślepionym EGR i wywaloną chłodniczką spalin od początku jak mam 156 czyli jakieś 6 lat, spalanie mam w mieście 7-8, a w trasie ciężko dobić do 6L/100. Przeważnie średnio wychodzi 5.6l/100km przy 130-150km/h (mierzone na długich dystansach 2000-3000km).
    Nie jest możliwym żeby od zaślepionego EGR'a temperatura wydechu KOŃCOWEGO była aż tak inna. Druga sprawa z zaślepionym EGR teoretycznie powinien nagrzewać się wolniej, a nie szybciej bo gorące spaliny nie przepływają przez chłodniczkę spalin.
    Masy nie zmierzysz dokładnie bo jest zbyt duże opóźnienie pomiaru/odczytu.

    ​MM Garage - Naprawy, wymiany. Sprzęgła, rozrządy, hamulce, zawias... dłubie bo lubie.
    https://web.facebook.com/MM-Garage-1003360043043536/?ref=hl

    Z AR było: 156 Pussy Wagon 1.9 JTD 115KM / 146 1.7 16V Boxer

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Przemekkk97
    Dołączył
    03 2015
    Mieszka w
    Nakło nad Notecią
    Auto
    Alfa 156 1.9 JTD 110KM@150KM
    Postów
    506

    Domyślnie

    Powalczyłem sobie jeszcze odpiąłem przepływkę i jest tak : silnik z wpiętą przy 3000 rpm chwilowego laga chwyci odpięta idzie jednostajnie ale dymi jeszcze bardziej . Jutro zrobie z 300 km na odpiętej i zobaczę jak wyjdzie spalanie . Gdzieś ktoś kiedyś jakoś napisał na forum że ma odpiętą od kilku lat (podobno) pali mu do 6l . Niestety nie mogę tego znaleźć teraz. A można jakoś nie wiem multimetrem albo w inny sposób sprawdzić przepływomierz ?

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Przemekkk97
    Dołączył
    03 2015
    Mieszka w
    Nakło nad Notecią
    Auto
    Alfa 156 1.9 JTD 110KM@150KM
    Postów
    506

    Domyślnie

    Oj dzisiaj coś złego się wydarzyło podczas wyprzedzania i redukcji samochód nie miał wgl siły

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar michal_lc4
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    159 Ti 2.4JTDm/200 KM '09
    Postów
    1,023

    Domyślnie

    A jak ma się sprawa u Ciebie z EGR'em?

    ​MM Garage - Naprawy, wymiany. Sprzęgła, rozrządy, hamulce, zawias... dłubie bo lubie.
    https://web.facebook.com/MM-Garage-1003360043043536/?ref=hl

    Z AR było: 156 Pussy Wagon 1.9 JTD 115KM / 146 1.7 16V Boxer

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    06 2015
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    AR 156 1.9 JTD 105@125
    Postów
    70

    Domyślnie

    Zrób logi dynamiczne i tam sprawdź przepływomierz na jałowym nic to mądrego i tak nie pokaże. Dodatkowo logi jak pracuje turbo, może łapiesz notlaufa?

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Przemekkk97
    Dołączył
    03 2015
    Mieszka w
    Nakło nad Notecią
    Auto
    Alfa 156 1.9 JTD 110KM@150KM
    Postów
    506

    Domyślnie

    EGR zaślepiony z turbo nigdy problemów nie było bo zawsze ładnie pompowało . Poszukam może kogoś w okolicy ze sprawnym przepływomierzem i się podmienimy na próbę .

Podobne wątki

  1. Nowy przepływomierz, zwiększone spalanie
    Utworzone przez dStan w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 27-07-2015, 14:40
  2. Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 23-03-2012, 13:36
  3. [146] Komputer pokładowy- spalanie,temperatura etc...
    Utworzone przez rodik w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 04-07-2011, 09:58
  4. wysoka temperatura i spalanie
    Utworzone przez lotus w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 13-09-2010, 15:48
  5. nie oryginalny przepływomierz a spalanie?
    Utworzone przez nerlo1991 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 18-12-2009, 12:45

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory