Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 20

Temat: Kilka szybkich pytań - jutro wielkie czyszczenie :)

  1. #1
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2016
    Auto
    alfa romeo 156 2004 rok 1,9 8v 115 km , wersia giugiaro
    Postów
    108

    Domyślnie Kilka szybkich pytań - jutro wielkie czyszczenie :)

    Witam
    A więc tak :

    Planuję jutro wyczyścić egr i zaślepić pełną zaślepką ( na tej rurce od spodu egr), a kolektor wyczyścić bez ściągania ??

    Drugie to czujnik doładowania ten na kolektorze odkręcić i jak go wyczyścić - jakimiś patyczkami jakiś środek do tego ?

    Trzecie to elektrozawór vgt rozebrać według instrukcji z forum ( mam ten z tą metalową objemką) wyczyścić w środku i naoliwić ale czym ??

    Po czwarte bardzo gwizdała mi turbina , okazało się że była dziura w ic już naprawione ale turbo gwizda dalej dużo mniej ale gwizda mechanik powiedział że zmienna geometria może być zapieczona przez jazdę z tą dziurą w ic nie wiem ile w tym prawdy i co z tym zrobić??

    Silnik 1,9 jtd 8v 115 km autko z 2004 roku

  2. #2
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2016
    Auto
    alfa romeo 156 2004 rok 1,9 8v 115 km , wersia giugiaro
    Postów
    108

    Domyślnie

    Odpowie ktoś ma ktoś jakieś pomysły

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Oswiecim
    Auto
    BMW
    Postów
    571

    Domyślnie

    A jak kolektor bez ściągania? Możesz go potraktować jakimś preparatem ale wiadomo, że najlepiej jak ściągniesz.

    Czujnik należny wyczyścić czymś w stylu preparatu do czyszczenia gaźników. Raczej nie powinno się tam nic wpychać.

    Smar nie może uszkadzać gumy bo z niej jest zrobiona membrana tłoczka. Ja smarowałem smarem maszynowym - takim jak do maszyn do szycia.

    Gwizd turbiny to na 99% luzy na wirniku lub uszkodzenia łopatek wirnika. Zmienna geometria to raczej nie będzie.

  4. #4
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2016
    Auto
    alfa romeo 156 2004 rok 1,9 8v 115 km , wersia giugiaro
    Postów
    108

    Domyślnie

    Ok ale kolektor ściągnąć to nie trzeba rozrząd rozpinać??
    preparat do czyszczenia egr??
    smar silikonowy może być ??
    a czy przy luzie nie było by oleju , kopcenia łopatki ponoć sprawdzał i są ok

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Oswiecim
    Auto
    BMW
    Postów
    571

    Domyślnie

    Hmm... Nie wiem. Wydaje mi się, ze kolektor jako 'szczelna puszka' nie powinien mieć nic wspólnego z innymi elementami silnika. No chyba, że coś tam do niego podokręcali to wtedy może jakieś osłony trzeba zdjąć ale żeby rozrząd...
    Są preparaty (np. Wurth Diesel System & EGR Valve Cleaner - pierwszy lepszy przykład) które można wprowadzić do kolektora i on coś tam rozpuści. Najczęściej trzeba mieć wtedy około 2000 obrotów silnika == druga osoba. Czujnik ciśnienia pewnie można tym samym.
    Smar silikonowy podobno (?!) 'łapie' brud. Nie podpowiem. Nie używam.
    Ja miałem mocny luz poprzeczny, że dochodziło do blokowania wirnika a turbina oleju nie puszczała - coś tam znikało ale niewiele. Dlatego tak późno ją regenerowałem - klasycznych objawów nie było, tylko albo brak doładowania (przycinający się wirnik) albo przeładowanie (zmienna geometria). Dopiero mechanik pokazał mi jakie wirnik ma luzy.

  6. #6
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2016
    Auto
    alfa romeo 156 2004 rok 1,9 8v 115 km , wersia giugiaro
    Postów
    108

    Domyślnie

    podobno do zdjęcia kolektora trzeba rozpinać rozrząd gdzieś na tym forum wyczytałem
    preparat zakupie

    co do turbiny na kompie błędów nie ma moc wydaje się że ma tylko ten gwizd i była dziura w ic już zrobiona

    nic wyczyszczę co się da zaślepię egr i zobaczymy a turbo najwyżej nowe albo regeneracja

    za ładna ta włoszka żeby się jej pozbywać z błahych powodów

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Oswiecim
    Auto
    BMW
    Postów
    571

    Domyślnie

    Popatrz sobie na niego od strony rozrządu to zobaczysz czy musisz rozrząd rozpinać.

    Gwizd na jakimś poziomie jest akceptowalny choć nie powinno go być.

    Zawór turbiny i EGR to spoko ogarniesz. Kolektor i turbo to gorzej. A co Ci się dzieje z turbiną?

  8. #8
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2016
    Auto
    alfa romeo 156 2004 rok 1,9 8v 115 km , wersia giugiaro
    Postów
    108

    Domyślnie

    No praktycznie tylko ten gwizd tak od 2000-2200 obr
    dość głośny im większe obroty tym głośniejszy
    poza tym turbo działa według mnie dobrze moc ma choć nie mam porównania z inną alfą

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Oswiecim
    Auto
    BMW
    Postów
    571

    Domyślnie

    Jak masz kasę na naprawę to naprawiaj od razu. Mi gwizdała. Po regeneracji cisza absolutna. Obecnie ma jakieś 100kkm i dalej cisza. I tak powinno być. Ewentualnie na zimno coś tam może być słychać ale na ciepło powinno być cicho.
    Jest jedno ale:
    Czasami zdarza się, że łopatka turbiny lekko się wyszczerbi i wtedy turbo działa dobrze ale go słychać. Stronę zimną ocenisz jak zdejmiesz rurę turbo-IC. Stronę gorąca tylko jak wymontujesz turbinę.

  10. #10
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2016
    Auto
    alfa romeo 156 2004 rok 1,9 8v 115 km , wersia giugiaro
    Postów
    108

    Domyślnie

    problem właśnie w tym że mechanik od strony zimnej sprawdzał i łopatki są ok oleju w ic też nie ma znaczy takie śladowe ilości są

Podobne wątki

  1. Kilka pytań
    Utworzone przez Efka w dziale 166
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 02-02-2015, 11:00
  2. Kilka pytań, kilka problemów.
    Utworzone przez redek83 w dziale GT
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 06-11-2013, 14:18
  3. Kilka problemów i Kilka Pytań ALFA 147 1.6 TS
    Utworzone przez michasecp w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 19-02-2012, 20:48
  4. Kilka pytań
    Utworzone przez radke w dziale 166
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 03-04-2009, 17:19

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory