Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: Nowy nabytek - kilka problemów

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    06 2016
    Auto
    Jest:159 2.0 JTDM 170KM była:147 1.6 120KM
    Postów
    23

    Domyślnie Nowy nabytek - kilka problemów

    Cześć,

    Mój pierwszy post na forum

    Niedawno kupiłem 147 1.6 120KM + LPG. Chodziła za mną od dłuższego czasu, postanowiłem "zaryzykować"

    Trochę rzeczy już ogarnięte, a mianowicie:

    - Olej
    - Tarcze przód
    - Czyszczenie sworznia zmiany biegów (gałka ciężko chodziła, luz niestety nadal nie odbija, ale idzie przeżyć)
    - Wahacze górne przód (nie chcieli przeglądu podbić)
    - Końcówki drążków (j.w.)
    - Nowe opony

    Jeździ się bardzo dobrze, ale męczy mnie kilka spraw:

    - Bicie przy hamowaniu, które czuć pod pedałem i po całym samochodzie (tak jakby delikatnie podskakiwał). Objaw występował już wcześniej, przed zmianą opon i tarcz hamulcowych. Czy przyczyną mogą być wahacze dolne? Na przeglądzie zaznaczyli mi kiepski stan tulei gumowo-metalowych.
    Wiąże się z tym problemem (tak mi się zdaje) jeszcze błąd ABS/ASR. ABS łapie mi już przy lekkim hamowaniu, po kilkuset metrach włączają się już kontrolki i odłącza ABS.

    - Drugi problem pojawił się dopiero dziś przy trochę dłuższej jeździe (~120km). W połowie drogi przy obrotach powyżej 3k zaczęła mi migać kontrolka silnika (Motor Control System Failure), pikało bez przerwy, wydaje mi się, że trochę stracił mocy, po zwolnieniu ustąpiło i wróciło do normy. Pojawiło się to jeszcze kilka razy przy przekroczeniu 3k obrotów. Kostka OBD na bluetooth pokazała mi błąd - Cylinder 2 - Misfire Detected (P0301 chyba). Przejechałem wcześniej około 300km (krótkie odcinki) i coś takiego nie występowało. Co może być przyczyną?

    - Trzeci problem również pojawił się dziś w tej samej trasie. Polega na tym, że na desce rozdzielczej wszystkie wskazówki opadają i kontrolki gasną na dosłownie pół sekundy bez innych objawów. Działo się tak przez ostatnie 30km co kilkaset metrów.... wcześniej nie występowało. W rezultacie co chwile piszczały mi te same błędy (wcześniej wspomniane ABS/ASR) co doprowadzało do szału nie tylko mnie .

    Pomocy Z góry dzięki.



    Wyniki wyszukiwania


  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar m4tinez
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Bieruń
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6 120KM FL
    Postów
    1,062

    Domyślnie

    Punkt pierwszy: Dobrze masz wyważone koła ? Felga nie jest krzywa? Może być też łożysko. Ewentualnie masz coś uwalone z ABS i to bicie które czujesz to tak naprawde działający ABS. Trzeba podpiąć pod kompa i sprawdzić ABS.
    Punkt drugi: Przyczyn może być kilka: Świece, kable, fajki, cewki ? Trzeba dokładnie to sprawdzić skoro wypada zapłon.
    Punkt trzeci: Przeczyść klemy i punkty masowe w samochodzie bo rozłącza ci elektryke

  3. #3
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    06 2016
    Auto
    Jest:159 2.0 JTDM 170KM była:147 1.6 120KM
    Postów
    23

    Domyślnie

    Cytat Napisał m4tinez Zobacz post
    Punkt pierwszy: Dobrze masz wyważone koła ? Felga nie jest krzywa? Może być też łożysko. Ewentualnie masz coś uwalone z ABS i to bicie które czujesz to tak naprawde działający ABS. Trzeba podpiąć pod kompa i sprawdzić ABS.
    Punkt drugi: Przyczyn może być kilka: Świece, kable, fajki, cewki ? Trzeba dokładnie to sprawdzić skoro wypada zapłon.
    Punkt trzeci: Przeczyść klemy i punkty masowe w samochodzie bo rozłącza ci elektryke
    Dzięki za odpowiedź.

    1. Koła wyważone przy wymianie opon, powinno być ok. Do objawów nie dopisałem jeszcze ważnej rzeczy - drganie kierownicy przy wyższych prędkościach, może mieć związek z biciem hamulców... ABS nie jest odłączany przy wyświetleniu kontrolki i błędu?
    2. Sprawdzę, dzięki.
    3. To może być dobry trop, nie pomyślałem. Tym bardziej, że ostatnio aku był odłączany kilkukrotnie.

  4. #4
    Użytkownik Ogier Avatar pewu
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Rawa Mazowiecka
    Auto
    AR 147 1.6 TS 120KM 5D 2001r.
    Postów
    182

    Domyślnie

    ad.1 Sprawdź jeszcze stabilizator - łączniki i gumy, no i jak wymieniałeś górne wahacze to trzeba było od razu zmienić dolne jak masz wywalone tuleje. Jak są luzy to zaraz Ci wybije i te nowe górne.

  5. #5
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    06 2016
    Auto
    Jest:159 2.0 JTDM 170KM była:147 1.6 120KM
    Postów
    23

    Domyślnie

    Cytat Napisał pewu Zobacz post
    ad.1 Sprawdź jeszcze stabilizator - łączniki i gumy, no i jak wymieniałeś górne wahacze to trzeba było od razu zmienić dolne jak masz wywalone tuleje. Jak są luzy to zaraz Ci wybije i te nowe górne.
    Dzięki, zamawiam w takim razie dolne wahacze.

    Odnośnie hamulców, czy przyczyną może być zbyt duży poziom płynu hamulcowego? Nalane jest pod sam korek...

  6. #6
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    06 2016
    Auto
    Jest:159 2.0 JTDM 170KM była:147 1.6 120KM
    Postów
    23

    Domyślnie

    Dziś wpadłem na pomysł żeby zahamować ręcznym i okazało się, że wtedy też pulsują hamulce. Czyli wynika z tego, że coś nie tak z tylnymi hamulcami. Czy może to być coś innego niż krzywa tarcza?

  7. #7
    Użytkownik Znawca Avatar m4tinez
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Bieruń
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6 120KM FL
    Postów
    1,062

    Domyślnie

    Rozumie że zaciągasz reczny i na pedale od hamulca zwyklego tez czuc pulsowanie ?

  8. #8
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    06 2016
    Auto
    Jest:159 2.0 JTDM 170KM była:147 1.6 120KM
    Postów
    23

    Domyślnie

    Nie, samochód po prostu nie równo hamuje, pulsacyjne, czuć to dosyc wyraźnie.

  9. #9
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    06 2016
    Auto
    Jest:159 2.0 JTDM 170KM była:147 1.6 120KM
    Postów
    23

    Domyślnie

    Witam,
    Problem z pulsowaniem hamulców ustąpił po wymianie tylnych tarcz (prawa miała bicie około 1mm). Niestety nadal pozostał problem z ABSem, który "łapie" nawet przy delikatnym wciśnięciu hamulca, a po kilku km kontrolka się zapala i odłącza ABS. Pomysły? Da się to jakoś zdiagnozować kostką bluetooth OBD2? Torque na Androida nic nie pokazuje.

    Jeszcze dodatkowe pytanie. Czy spalanie oleju na poziomie 0,5L na 1000km to sprawa, którą muszę się już martwić?

  10. #10
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    04 2015
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Alfa Romeo 147
    Postów
    111

    Domyślnie

    Da się zdiagnozować ABS przez elm327. Musisz mieć program w stylu FES/MES lub Alfaobd i przerobiony interface linia k z pinu 7 na pin 1.
    Bez diagnostyki będzie ciężko coś zrobić. Może mieć uszkodzony czujnik w kole.
    Na wszystkich osiach masz taki sam rozmiar opon?

    Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

Podobne wątki

  1. Nowy nabytek i parę problemów (przeguby, wycieki oleju)
    Utworzone przez stanleytbg w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 15-08-2013, 20:39
  2. [145] Nowy nabytek i kilka pytań ;)
    Utworzone przez c!@p3Q w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 20-03-2013, 11:41
  3. Alfa 156 1.6V TS - nowy nabytek - kilka problemów...
    Utworzone przez LaPointe w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 27-04-2011, 11:22

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory