Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Temat: DPF - wyprogramowany, ale został fizycznie przy okazji wyprogramowania EGR - 1.9 JTDM

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Smagi
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDM 16V 2007
    Postów
    33

    Domyślnie DPF - wyprogramowany, ale został fizycznie przy okazji wyprogramowania EGR - 1.9 JTDM

    Witam,

    Mam następujący problem - wybrałem się za zaślepienie i wyprogramowanie EGRu do zaprzyjaźnionego mechanika z powodu dobrze znanego problemu - czyli szarpania przy delikatnym przyspieszaniu. Cała operacja udała się bardzo fajnie i efekt jest znakomity, ale nie w tym tkwi problem. Po przejechaniu 150-200 km po mieście zorientowałem się, że coś dawno nie wypalał mi się DPF (od ostatniego wypalania minęło ponad 600 km jazdy miejskiej a po mieście następuje to u mnie po około 350-400 km). Długo się nie zastanawiając podłączyłem MESa i zobaczyłem widok jak poniżej:
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_20160710_204234.jpg
Wyświetleń:	44
Rozmiar:	362.2 KB
ID:	205467

    Wychodzi na to, że został usunięty również DPF (poprzez emulację z tego co się orientuję).
    Nie zamierzałem wycinać DPFu bo wypala sie normalnie i nie sprawia problemu oprócz tego, że jest to upierdliwe. Mam przejechane 125000.
    Co radzicie zrobić w tej sytuacji? Wiem, że mechanik raczej tego nie będzie w stanie przywrócić. Musiałbym pojechać do dobrego tunera. Wycinać DPF? Tak mi zaproponował za w sumie symboliczną kwotę.
    Mam trochę dylemat moralny (ekologia) i dodatkowo przepisy co do filtrów mają się zmienić...

  2. #2
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Jeśli problemów z filtrem nie miałeś to ja bym zostawił. Bardziej elegancko wygląda auto, które nie wali sadzą
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  3. #3
    Użytkownik Fachowiec Avatar maly_777
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 156 FL SW 1.9 16V
    Postów
    2,520

    Domyślnie

    Ale dlaczego nie będzie w stanie przywrócić?
    Przecież zgrał twój wsad.

    KODOWANIE KLUCZY (Giulia Stelvio 159 inne)
    Konwersje USA->EU
    UPDATE MAP DO NAJNOWSZYCH 2023 (1,2,3 generacja), również z rynków USA
    KODOWANIE (używanych) RADARÓW ACC/DASM, BLISSów, zmiana radia i aktywacja AA/CP offline

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Smagi
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDM 16V 2007
    Postów
    33

    Domyślnie

    Cytat Napisał maly_777 Zobacz post
    Ale dlaczego nie będzie w stanie przywrócić?
    Przecież zgrał twój wsad.
    Dlatego, że nie on robił ten wsad tylko jakiś jego znajomy. On nie bawi się w modyfikacje programu. Mam do niego zaufanie ale w kwestiach mechanicznych (ma na prawdę dużą wiedzę) a do kombinowania z programem chyba już wole tam nie jechać... Ewentualnie żeby przywrócić stary program z EGRem (oryginalny) ale to chyba nie ma sensu?

  5. #5
    Użytkownik Fachowiec Avatar maly_777
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 156 FL SW 1.9 16V
    Postów
    2,520

    Domyślnie

    Ma sens bo lepiej niech ci szarpie auto a dpf niech się wypala.

    KODOWANIE KLUCZY (Giulia Stelvio 159 inne)
    Konwersje USA->EU
    UPDATE MAP DO NAJNOWSZYCH 2023 (1,2,3 generacja), również z rynków USA
    KODOWANIE (używanych) RADARÓW ACC/DASM, BLISSów, zmiana radia i aktywacja AA/CP offline

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Smagi
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDM 16V 2007
    Postów
    33

    Domyślnie

    Cytat Napisał maly_777 Zobacz post
    Ma sens bo lepiej niech ci szarpie auto a dpf niech się wypala.
    Jeśli nie ma innego wyjścia to tak zrobię w takim razie. A jest opcja wymuszonego wypalenia z MESa w mojej sytuacji żeby przeczekać te paręnaście dni?

  7. #7
    Użytkownik Fachowiec Avatar maly_777
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 156 FL SW 1.9 16V
    Postów
    2,520

    Domyślnie

    Raczej nie uda ci się jej wywołać.

    KODOWANIE KLUCZY (Giulia Stelvio 159 inne)
    Konwersje USA->EU
    UPDATE MAP DO NAJNOWSZYCH 2023 (1,2,3 generacja), również z rynków USA
    KODOWANIE (używanych) RADARÓW ACC/DASM, BLISSów, zmiana radia i aktywacja AA/CP offline

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Smagi
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDM 16V 2007
    Postów
    33

    Domyślnie

    Klamka zapadła, auto idzie na odpoczynek na parking (niestety na tydzień może więcej) i czeka na przywrócenie DPF oraz rozsądną mapę u porządnego tunera.

    Dzięki za podpowiedzi!

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Smagi
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDM 16V 2007
    Postów
    33

    Domyślnie

    Auto gotowe, z dobrych rzeczy program zrobiony na 171KM i 390 NM i bardzo fajnie poprawiła się dynamika i elastyczność EGR wyprogramowany z zachowaniem DPF (wg zapewnień tunera otwiera sie tylko wtedy gdy wypala się DPF). Musiałem natomiast wstawić z powrotem blachę z 4 otworami bo był błąd.
    Niestety jest jedno ale, w sumie 3:
    1) Po odebraniu auta po programie i usunięciu EGR wstawiłem z powrotem blachę z otworami i usunąłem błąd EGRu P0401, natomiast pojawił się błąd P061B - Control unit calibrations. O czym on świadczy? Ponoć zdarza się czasem po remapie? Po usunięciu wraca.
    2) Przejechałem ponad 100 km i nadal stopień zapełnienia DPF jest 0 i pokazuje "not clogged" czyli tak samo jak po nieudanym usunięciu egru razem z DPF.
    3) Po lekkim dodaniu gazu MES pokazuje otwarcie egru w granicach 20-40%, czy tak ma być? Powinien tylko otwierać się podczas wypalania DPF? W każdym razie auto podczas jazdy nie szarpie tak jak było to przed usunięciem EGR.

    Z góry dzięki za pomoc!

  10. #10
    criss
    Gość

    Domyślnie

    Po prostu zrobili ci chip na wgranej mapie a nie na ori, czyli dalej masz wyłączony dpf i nie poprwnie wyłączony egr

Podobne wątki

  1. Co wymienić przy okazji rozrządu i pompy
    Utworzone przez LukaSS w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 12-12-2014, 19:55
  2. spocik przy okazji WRC Pleszew
    Utworzone przez fajf w dziale Wielkopolskie
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 01-09-2012, 16:59
  3. Czy to sprzeglo?? Co jeszcze przy okazji wymienic??
    Utworzone przez daniel675 w dziale 156
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 12-04-2012, 21:27
  4. wymiana przegubu wew/zew co jeszcze przy okazji ??
    Utworzone przez pampik w dziale 166
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 19-01-2012, 09:26
  5. [164] Wymiana wałka rozrzadu - co przy okazji
    Utworzone przez kw w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 18-03-2008, 12:45

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory