Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Temat: Problem z ASO w Słupsku, oddali niesprawne auto

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    06 2016
    Auto
    AR 147 2.0 TS LPG
    Postów
    16

    Domyślnie Problem z ASO w Słupsku, oddali niesprawne auto

    Witam, od zakupu w alfie 147 2.0 TS z LPG świeciła się kontrolka, na kompie wyszło błąd czujnika wałka rozrządu, auto przez większość czasu nie wchodziło powyżej 3000 obrotów. Trafiło do mechanika i okazało się że czujnik jest pod rozrządem ale stwierdzili że błąd może być spowodowany źle ustawionym rozrządem bo ktoś go ustawił na markera a że mechanik nie miał blokad do alfy to nie podjął się naprawy.
    Uznałem że najlepiej podjechać do ASO, przez telefon powiedziałem że trzeba zrobić rozrząd ale możliwe że jest walnięty czujnik wałka. Na wizytę czekałem dwa tygodnie, kilka dni przed wjazdem do serwisu w alfie poszła pompka sprzęgła, więc zadzwoniłem do ASO czy mogą to zrobić przy okazji, powiedzieli że nie ma problemu.
    W czwartek rano zaciągnąłem auto na lince bo pedał sprzęgła był w podłodze. Jeszcze raz powiedziałem że wyskakuje błąd i rzadko auto kręci powyżej 3000 obrotów i ktoś rozrząd ustawiał na markera i może to powoduje problem ale czujnik też może być przyczyną. Pan który przyjmował auto powiedział że wszystko zrobią tak żeby było dobrze. Poprosiłem też by zastosowali zamienniki by naprawa nie była zbyt kosztowna.
    kolejny czwartek, godzina 16:00 a do mnie nikt nie zadzwonił, auto stoi 8 dni u nich to dzwonie i dowiaduje się że zrobili rozrząd błędy nie wyskakują a pompki sprzęgła nie zrobili bo nie mają czasu i mogę sobie auto zabrać albo zostawić u nich i czekać aż zrobią ale to nie będzie szybko bo nie mają czasu i nie są wstanie powiedzieć kiedy to naprawią.
    Na kolejny ranek umówiłem innego mechanika by wymienił pompkę sprzęgła, rano odebrałem alfę z ASO odpaliłem i błąd się nie świecił więc uznałem że jest OK, zapłaciłem 600 zł + części i scholowałem auto do innego mechanika na wymianę pompki, w sobotę odebrałem alfe która wreszcie jeździła, po pokonaniu trzech kilometrów wywaliło błąd, po ponownym odpaleniu kręci do 3000 obrotów. W poniedziałek pojechałem do ASO i powiedziałem że błąd i objaw powraca więc czujnik też musi być uszkodzony i że powinni to sprawdzić i nie będę płacił ponownie za robociznę bo trzeba rozrząd znów zdjąć przez ich przeoczenie tym bardziej że mówiłem o czujniku i o objawach. Pan powiedział że mieli zmienić rozrząd i to zrobili a błąd im nie wyskoczył jak odpalili na postoju a jazdy testowej nie wykonali bo była uszkodzona pompka sprzęgła (którą sami mieli wymienić). Powiedzieli że mam przyjechać na komputer i jak będzie wiadomo jaka jest przyczyna to dopiero będziemy rozmawiać bo nie ma sensu się kłócić dopóki nie potwierdzą co to za błąd.
    Czas na sprawdzenie błędów będzie dopiero pierwszego sierpnia i do tego czasu mamy czekać a z rozmowy wynikało że i tak zamierzają skasować za ponowną wymianę rozrządu jeżeli go zdejmą.

    Co mogę zrobić w takiej sytuacji?

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar kowal78
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    100lica
    Auto
    AR 159 Q-tronic 2009
    Postów
    1,329

    Domyślnie

    Masz zlecenie naprawy?

  3. #3
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Zapewne nic z cwaniakami nie ugrasz.
    Zawsze to powtarzam, do ASO się nie jeździ.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  4. #4
    Moderator Znawca Avatar bobby
    Dołączył
    10 2014
    Auto
    Franny 159 2.4 JTDm 06'
    Postów
    1,248

    Domyślnie

    Profesjonalna obsługa. Ciesz się, że niczego nie zepsuli

    Zerknij co jest napisane na zleceniu naprawy, pod którym na pewno też widnieje Twój podpis. Jeśli wymiana rozrządu to nic nie zrobisz, jeśli usunięcie opisanej usterki to zupełnie co innego.
    Z drugiej strony nie ma się co dziwić, że im się nie chciało robić, skoro chciałeś podróbki części. Serwis na samych częściach dużo zarabia. Niemniej, powinni uczciwie postawić sprawę i powiedzieć, że np. czegoś nie robią.

    Ja swojej Frani nie zostawiłbym w ASO, po moich ostatnich przejściach z GT, choć ostatnio jak byłem to byli bardziej przytomni ludzie.

    Dziś poziom obsługi ASO (każdej w tym kraju) jest niewiele powyżej średniej. Wszystko bierze się z podejścia do zatrudniania ludzi w takich firmach. Wszyscy na śmieciówkach, dziś są, jutro mogą nie być potrzebni. Ludzie się nie starają, zlewają robotę, nie zależy im, wiedzą że nie zostaną na dłużej, albo że nie awansują, to nie to co kiedyś.

    Z ASO to warto brać niektóre części, bo są oryginalne i tyle.

  5. #5
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Jest: Skoda Superb 2.0 TDI. Było: 159 SW 1,9 JTD AR 147 1.9 JTD 16V 170 KM 2003 r. Passatto B5 1.8
    Postów
    1,268

    Domyślnie

    I jak to się skończyło?

    Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

  6. #6
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    08 2016
    Auto
    Alfa
    Postów
    1

    Domyślnie

    I jak? jak sie to rozwiązało? Pozdrawiam

  7. #7
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,463

    Domyślnie

    Ooo, jakże znajome Polmozbytowskie, tfu ASO-Alfy podejście , skąd my to znamy wszystko... i weź tam serwisuj Giulię, ech.

  8. #8
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    06 2016
    Auto
    AR 147 2.0 TS LPG
    Postów
    16

    Domyślnie

    Wybaczcie, że dopiero odpisuje ale sprawa dopiero się zakończyła. Zaproponowano mi bezpłatną diagnozę komputerową by sprawdzić czy to faktycznie ten czujnik, badanie dopiero 1 sierpnia bo nie ma czasu. Poczekałem, oczywiście na badaniu okazało się że winny jest ten czujnik o którym od początku mówiłem czyli czujnik wałka rozrządu/czujnik faz. Pan który przyjmował zlecenie powiedział że nie mogli tego wykryć bo się błąd nie świecił i takie tam tłumaczenia. Powiedział że wymienią a ja zapłacę za sam czujnik, zaproponowano mi oryginał za 760 zł ale powiedziałem że sam dostarczę czujnik, kupiłem zamiennik, wymienili i wszystko śmiga, nawet auto pięknie wymyli i wysprzątali w środku. Cieszę się że sprawa się tak zakończyła, bo alfa pochłonęła już sporo kasy a pare drobiazgów zostało.

  9. #9
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    07 2016
    Auto
    brak
    Postów
    5

    Domyślnie

    Ehh, a ja jeżdżę zawsze do ASO - strach się bać co tam się wyrabia.

Podobne wątki

  1. Dobry mechanik do Alfy w Słupsku
    Utworzone przez maybah w dziale Pomorskie
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 19-11-2015, 22:15
  2. Problem po czyszczeniu EGR - auto kończy na lawecie:(
    Utworzone przez aquarius6 w dziale 156
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post / autor: 01-02-2013, 12:49
  3. [MiTo] Problem- auto samo zmienia Tryb z D na N
    Utworzone przez Katarzyna w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 15-02-2012, 20:36
  4. Spot w Słupsku !!
    Utworzone przez Slupsk 33 w dziale Zachodniopomorskie
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 11-09-2011, 06:50
  5. [146] Auto Alarm - problem z pilotem
    Utworzone przez Warszawiak w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 09-09-2009, 12:23

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory