Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Temat: Stuki przy zmianie biegów puszczeniu sprzęgła oraz inne

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar daffy94
    Dołączył
    03 2016
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    AR 147 FL 1.9 JTD 150KM
    Postów
    56

    Domyślnie Stuki przy zmianie biegów puszczeniu sprzęgła oraz inne

    Witam,
    Tyle się naczytałem na różnych forach i nigdzie nie mogę znaleźć informacji. Otóż zaczynając, odpalam samochód i PO odpaleniu słyszę metaliczny zgrzyt, wymieniony mam rozrusznik (na starym było to samo), na nowym autko odpala od razu, lecz z zachowaniem tego metalicznego zgrzytu (nie wiem czy idzie z prawej czy z lewej), też nie zawsze ten zgrzycik występuje, zależy też on od stopnia nagrzania autka. Drugą sprawą jest to, że po zmianie biegu i puszczeniu sprzęgła słyszę stuk jakby lekko młotkiem puknąć w metal, są to czasem dwa stuki jeden po drugim, czasem jeden, czasem w ogóle, raz mocniejsze, raz słabsze. Stuki występują też na postoju, czasem czuję jakby autko na luzie chciało jechać do przodu, czasem falują obroty przy tym nawet, a po pewnym czasie to zanika i pozostają tylko stuki. Dodam, że czasem czuć wibracje na aucie. Jakieś rady ludziska, bo mi uszy pękną i serce przez to

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Arbeldes
    Dołączył
    05 2014
    Mieszka w
    Rawicz
    Auto
    147 '07 FL 1.9 150KM/ 159 TI 2.0 JTDM Berlina
    Postów
    309

    Domyślnie

    Dwumas od stuku ?
    Nie hałasuje "terkota" na biegu jałowym?
    Może łożysko oporowe, stuk może też być od docisku sprzęgła.
    Pewnie trzeba by zrzucać skrzynię wtedy będzie pewność.

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar daffy94
    Dołączył
    03 2016
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    AR 147 FL 1.9 JTD 150KM
    Postów
    56

    Domyślnie

    Dziś rano przy porannej ulicznej ciszy naciskałem sprzęgło, przy wciśniętym sprzęgle autko przy odpaleniu nie zgrzytnęło. Wciskając na jałowym sprzęgło do połowy czułem na pedale sprzęgła wibracje i było je też słychać na silniku. Później autko odpaliłem na sprzęgle wciśniętym i był zgrzyt lecz mniejszy, niż jak odpalam bez wciśniętego sprzęgła. Czy aby dojść do sprzęgła mechanik musi ściągać skrzynie?

    EDIT:
    Dodam, że jak zgaszam autko to też jest takie "dududu" sekundowe, czasem gasi się normalnie, czasem zatelepie silnikiem mocniej przy tym.

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Arbeldes
    Dołączył
    05 2014
    Mieszka w
    Rawicz
    Auto
    147 '07 FL 1.9 150KM/ 159 TI 2.0 JTDM Berlina
    Postów
    309

    Domyślnie

    Tak, zrzutka skrzyni żeby ocenić sprzęgło, wtedy od razu ocena stanu dwumasy.
    Ja obstawiam na sprzegło, albo dwumas jak pisałem wyżej - bądź co bądź tanio niestety nie będzie.

  5. #5
    Użytkownik Fachowiec Avatar LukaSS
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Biała Podl./Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 JTD 16V 140KM; Yamaha XTZ 800 Super Tenere
    Postów
    2,540

    Domyślnie

    Klapa gaszaca przy okazji z wejściem do kolektora do wyczyszczenia a przewody podciśnienia do sprawdzenia/wymiany. Brudna i zacinająca się klapa tez powoduje stuki silnika przy gaszeniu.

    Tak w ogóle to skrzynia w dol i ocena sprzęgła i dwumasy..

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta Avatar daffy94
    Dołączył
    03 2016
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    AR 147 FL 1.9 JTD 150KM
    Postów
    56

    Domyślnie

    Ostatnio czyszczona była cała przepustnica właśnie i uszczelnione łączenia, bo pluło syfem przez to.
    Sprzęgło mechanik w 2012 roku mówił, że wygląda jak nowe (przejechane od tamtego momentu z jakies 20-30tys po mieście i kilkanaście tras), a dwumas mówił, że nie był wymieniany. Biegi mimo wszystko wchodzą gładko (na zimnym silniku ciężej jedynie, ale to wiadomo), sprzęgło łapie bez problemu, więc oby tylko ewentualnie dwumas.

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Arbeldes
    Dołączył
    05 2014
    Mieszka w
    Rawicz
    Auto
    147 '07 FL 1.9 150KM/ 159 TI 2.0 JTDM Berlina
    Postów
    309

    Domyślnie

    Tak czy siak bez zrzucenia skrzyni się nie dowiesz co go boli.
    Niestety sama zrzutka to już są koszty.

Podobne wątki

  1. [159] Sprzęgło (stuki, tarcie przy używaniu sprzęgła i zmianie biegów)
    Utworzone przez bikerserwis w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 81
    Ostatni post / autor: 10-06-2017, 11:33
  2. [Giulietta] Stuki i szarpnięcie przy zmianie biegów - Giulietta 2.0 JTDM 170 KM
    Utworzone przez eryankov w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 19-07-2016, 08:31
  3. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 19-03-2016, 21:30
  4. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 27-08-2012, 18:45
  5. [156] Stuki przy zmianie biegów i przy przyspieszaniu
    Utworzone przez Łysy0800 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 13-01-2011, 20:17

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory