Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: Zaślepienie egr a wyższe spalanie.

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar tomek1979
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    Wytrębowice
    Auto
    ar147 jtd 8v 115.
    Postów
    22

    Domyślnie Zaślepienie egr a wyższe spalanie.

    Wydaje mi się ,że po całkowitym zaślepieniu egr`a spalanie wzrosło z 0,5 l na 100km.Czy może być to spowodowane tym że przepływka widzi więcej powietrza i komp zwiększa dawkę paliwa na niskich obrotach?

  2. #2
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    To jest bzdura powtarzana dość często na forum. To nie wpływa na spalanie. Po prostu widoczna jest masa powietrza bez odjęcia od niej ilości dostarczanych spalin doprowadzanych przez EGR. Nic więcej. I tak jest tylko w wąskiej grupie sterowników. Bodajże we wszystkich EDC16C8.
    Jeśli spalanie wzrosło, to powód jest gdzie indziej.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  3. #3
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2015
    Mieszka w
    Jarosław
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V
    Postów
    213

    Domyślnie

    po zaślepionym EGR masz tryb serwisowy czyli na wolnych obrotach masa powietrza jest większa niż zamierzana a na wysokich mniejsza ale nie przez to wzrosło spalanie, 0.5 l na 100 to kilka razy mocniej dociśnięty gaz, ja też raz zrobie 100 km na baku a raz 800 zależy jak i gdzie jeżdzę

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Sebek2442
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Mistrzewice
    Auto
    147 1.9 JTD
    Postów
    807

    Domyślnie

    8v nie masz tryby serwisowego po zaślepienie egeru.
    Ostatnio edytowane przez Sebek2442 ; 04-10-2016 o 19:10

  5. #5
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Cytat Napisał kastasqad89 Zobacz post
    po zaślepionym EGR masz tryb serwisowy czyli na wolnych obrotach masa powietrza jest większa niż zamierzana a na wysokich mniejsza ale nie przez to wzrosło spalanie, 0.5 l na 100 to kilka razy mocniej dociśnięty gaz, ja też raz zrobie 100 km na baku a raz 800 zależy jak i gdzie jeżdzę
    Bez obrazy ale bardzo ciekawa teoria na temat trybu serwisowego
    Po drugie nawet wyświetlenie checka nie zawsze oznacza wejście w tryb serwisowy. Akurat w Alfie błędy związane z przepływem tego nie powodują. Chyba, że jest to całkowite odłączenie wtyczki w EDC16C39.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  6. #6
    Użytkownik Fachowiec Avatar LukaSS
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Biała Podl./Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 JTD 16V 140KM; Yamaha XTZ 800 Super Tenere
    Postów
    2,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomek1979 Zobacz post
    Wydaje mi się ,że po całkowitym zaślepieniu egr`a spalanie wzrosło z 0,5 l na 100km.Czy może być to spowodowane tym że przepływka widzi więcej powietrza i komp zwiększa dawkę paliwa na niskich obrotach?
    Ale pod dystrybutorem mierzysz czy z kompa dane zbierasz?

  7. #7
    Użytkownik Znawca Avatar michal_lc4
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    159 PussyWagon Ti 2.4JTDm/200 KM '09
    Postów
    1,023

    Domyślnie

    Ani jedno, ani drugie.
    Cytat Napisał tomek1979 Zobacz post
    Wydaje mi się, że...

    ​MM Garage - Naprawy, wymiany. Sprzęgła, rozrządy, hamulce, zawias... dłubie bo lubie.
    https://web.facebook.com/MM-Garage-1003360043043536/?ref=hl

    Z AR było: 156 Pussy Wagon 1.9 JTD 115KM / 146 1.7 16V Boxer

  8. #8
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar tomek1979
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    Wytrębowice
    Auto
    ar147 jtd 8v 115.
    Postów
    22

    Domyślnie

    Przez ok 4 miesiące (ciepłe) zrobiłem 5000km(pól miasto pół odcinki 15-30km). Realne spalanie wyniosło 7,5 l/100 a dodam ,że aż tak ostro nie jeżdżę.Kiedyś było mniej.Uzyskanie średniej poniżej 7l/100 graniczy z cudem.Komputer pokazuje średnią ok 6,2-6,5.

  9. #9
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Tylko, że to jest gdybanie. Wpływ na spalanie ma wiele czynników. Łącznie z tym, że właściciel stacji zmienił dostawcę. A gdzie uwarunkowania techniczne, czynniki pogodowe, zmienny ruch drogowy nawet na tej samej trasie... ?Pomijając czysto techniczne argumenty, mogę porównać stan prze wyłączeniem i po wyłączeniu w naprawdę wielu samochodach, a jako wzorzec mam ludzi dla których jazda na kropelce, to prawdziwe hobby - nie ma na to wpływu.

    A tak wygląda trasa po modzie na obniżenie spalania (147 1.9 16V - jazda normalna - miasto 60%, trasa 40% - EGR zamknięty)

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	spalaniep.png
Wyświetleń:	3
Rozmiar:	346.3 KB
ID:	212293Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	spalanie.png
Wyświetleń:	3
Rozmiar:	391.2 KB
ID:	212294

    Pod korek, w granicach 4,7
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  10. #10
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar tomek1979
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    Wytrębowice
    Auto
    ar147 jtd 8v 115.
    Postów
    22

    Domyślnie

    Wynik piękny.U mnie trasa Toruń-Kraków , prędkość 100-150 a spalanie realne podchodzi pod 7.(samochód z pełnym obciążeniem). Ale to z winy pięciobiegowej skrzyni.

Podobne wątki

  1. Wyższe spalanie gazu
    Utworzone przez tero889 w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 14-11-2012, 09:59
  2. [159] 1.9JTDM wyższe ciśnienie doladowania
    Utworzone przez deltahfmk w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 27-11-2011, 11:25
  3. Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 15-05-2011, 20:47
  4. [156] zaślepienie EGR a spalanie stukowe
    Utworzone przez woyg w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 08-05-2010, 00:17
  5. Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 17-03-2010, 12:44

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory