Wydaje mi się ,że po całkowitym zaślepieniu egr`a spalanie wzrosło z 0,5 l na 100km.Czy może być to spowodowane tym że przepływka widzi więcej powietrza i komp zwiększa dawkę paliwa na niskich obrotach?
Wydaje mi się ,że po całkowitym zaślepieniu egr`a spalanie wzrosło z 0,5 l na 100km.Czy może być to spowodowane tym że przepływka widzi więcej powietrza i komp zwiększa dawkę paliwa na niskich obrotach?
To jest bzdura powtarzana dość często na forum. To nie wpływa na spalanie. Po prostu widoczna jest masa powietrza bez odjęcia od niej ilości dostarczanych spalin doprowadzanych przez EGR. Nic więcej. I tak jest tylko w wąskiej grupie sterowników. Bodajże we wszystkich EDC16C8.
Jeśli spalanie wzrosło, to powód jest gdzie indziej.
Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.
Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF
po zaślepionym EGR masz tryb serwisowy czyli na wolnych obrotach masa powietrza jest większa niż zamierzana a na wysokich mniejsza ale nie przez to wzrosło spalanie, 0.5 l na 100 to kilka razy mocniej dociśnięty gaz, ja też raz zrobie 100 km na baku a raz 800 zależy jak i gdzie jeżdzę
8v nie masz tryby serwisowego po zaślepienie egeru.
Ostatnio edytowane przez Sebek2442 ; 04-10-2016 o 19:10
Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.
Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF
Przez ok 4 miesiące (ciepłe) zrobiłem 5000km(pól miasto pół odcinki 15-30km). Realne spalanie wyniosło 7,5 l/100 a dodam ,że aż tak ostro nie jeżdżę.Kiedyś było mniej.Uzyskanie średniej poniżej 7l/100 graniczy z cudem.Komputer pokazuje średnią ok 6,2-6,5.
Tylko, że to jest gdybanie. Wpływ na spalanie ma wiele czynników. Łącznie z tym, że właściciel stacji zmienił dostawcę. A gdzie uwarunkowania techniczne, czynniki pogodowe, zmienny ruch drogowy nawet na tej samej trasie... ?Pomijając czysto techniczne argumenty, mogę porównać stan prze wyłączeniem i po wyłączeniu w naprawdę wielu samochodach, a jako wzorzec mam ludzi dla których jazda na kropelce, to prawdziwe hobby - nie ma na to wpływu.
A tak wygląda trasa po modzie na obniżenie spalania (147 1.9 16V - jazda normalna - miasto 60%, trasa 40% - EGR zamknięty)
Pod korek, w granicach 4,7
Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.
Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF
Wynik piękny.U mnie trasa Toruń-Kraków , prędkość 100-150 a spalanie realne podchodzi pod 7.(samochód z pełnym obciążeniem). Ale to z winy pięciobiegowej skrzyni.