Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Temat: 3.2 V6 skrzynia biegów

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    10 2016
    Auto
    166 FL 3.2 V6
    Postów
    1

    Domyślnie 3.2 V6 skrzynia biegów

    Jako że to mój pierwszy post tutaj – witam wszystkich.
    Przechodząc do sedna, do niedawna byłem szczęśliwym posiadaczem Alfy 166 3.2 V6 z 2004r., teraz jestem tylko posiadaczem. Przy wrzucaniu wstecznego skrzynia biegów została zmielona od strony mechanizmu różnicowego łącznie ze zrobieniem dziury w korpusie i wyciekiem oleju. W związku z tą przygodą mam kilka pytań. Da się skrzynię po czymś takim naprawić czy tylko wymiana wchodzi w grę? Jeżeli wymiana to czy ktoś ma może taką skrzynię na sprzedaż, albo wie gdzie taką można dostać bo z tego co do tej pory udało mi się dowiedzieć, to że ciężko jest to to znaleźć. Ewentualnie czy są jakieś skrzynie z innych wersji które by pasowały? Będę wdzięczny za wszelkie porady oraz wszelką pomoc. I z góry przepraszam za błędy – jestem nowy, proszę, nie strzelajcie

  2. #2
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    dolnyśląsk
    Auto
    Alfa Crosswagon
    Postów
    83

    Domyślnie

    Jeżeli nie zależy Ci na czasie i możesz pozwolić sobie na dłuższe poszukiwania to jednak poszukiwałbym skrzyni taka jak była, tzn od tej wersji silnikowej. A to dla tego, że o ile mechanicznie raczej będzie pasować od V6 busso to elektronicznie już nie koniecznie. U siebie mam zamontowaną skrzynkę z V6 ale z Alfy 156 i np tempomat na 6 biegu już wykrywa błąd i nie załącza się. ( tempomatu nie używam, ale jest to irytujące, że nie działa ) Chyba, że kupisz skrzynkę dla obudowy a dobre bebechy przekładać będziesz.
    jest: Alfa Crosswagon, Volvo S80 Rdesign
    była: Alfasud Ti 1.3, Alfasud Sprint QV 1.5, Alfa 75 2.0, Alfa 155 1.8 TS 8V,
    Alfa 166 3.0 V6 24v Super, Alfa 147 1.6 TS, Lancia Lybra 1.6, Fiat Ulysse,
    auta zastępcze: 159 2.4 JTDm Q4 Ti, GT 2.0 JTS
    były: 164 3.0 V6, 164 3.0 V6 Super, 156 1.9 JTD, 147 1.6 TS, 147 2.0 Ti

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar omen
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    GT
    Postów
    5,030

    Domyślnie

    odbiegnę lekko od tematu ale taka porada, że nie zdażyło Ci sie to drugi raz
    zamiast normalnego układu różnicowego, wsadź od razu Q2.

  4. #4
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Küsnacht ZH/Warszawa/Puławy
    Auto
    AR 156 3.0 V6 '02
    Postów
    192

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pawel_B Zobacz post
    A to dla tego, że o ile mechanicznie raczej będzie pasować od V6 busso to elektronicznie już nie koniecznie. U siebie mam zamontowaną skrzynkę z V6 ale z Alfy 156 i np tempomat na 6 biegu już wykrywa błąd i nie załącza się. ( tempomatu nie używam, ale jest to irytujące, że nie działa )
    Skrzynia od 156 (zakładam, że 2.5) ma krótsze przełożenia od skrzyń do 3.0/3.2. Komputer silnika rozpoznaje bieg, na którym jedziesz, licząc stosunek obrotów silnika do prędkości samochodu i porównuje go z wartościami z tabelki. Jak biegu nie rozpozna, to nie pozwoli na włączenie tempomatu, trzebaby przeprogramować ECU.
    Pozdrawiam,
    Adam

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar gonzo
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Siemianowice Śląskie
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-jet
    Postów
    2,004

    Domyślnie

    Q2 to wydatek rzędu 2500zl. Do tego skrzynia, naprawa/kupno używki. Robi się spory wydatek.

    Niestety dyfry zaczynają się sypać masowo. Wszystkie 166 z podnoszonym wstecznym do tyłu miały ten sam dyferencjał.
    Ostatnio edytowane przez gonzo ; 19-10-2016 o 19:28
    Jest Fiat Tipo SW Lounge 1.4 t-jet
    Była 166 FL 2.4 JTD R5 10v Black Metallescente
    Była 145 1.4 TS Edizione Sportiva

  6. #6
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    dolnyśląsk
    Auto
    Alfa Crosswagon
    Postów
    83

    Domyślnie

    Tak też myślałem. Ciekawe czy ktoś się kiedyś zagłębił w ten temat. Jak interesowałem się kilka lat temu tym, to nie znalazłem info aby ktoś przeprogramował kompa aby działało. W zasadzie to sprawa dotyczy tylko 6 biegu.
    jest: Alfa Crosswagon, Volvo S80 Rdesign
    była: Alfasud Ti 1.3, Alfasud Sprint QV 1.5, Alfa 75 2.0, Alfa 155 1.8 TS 8V,
    Alfa 166 3.0 V6 24v Super, Alfa 147 1.6 TS, Lancia Lybra 1.6, Fiat Ulysse,
    auta zastępcze: 159 2.4 JTDm Q4 Ti, GT 2.0 JTS
    były: 164 3.0 V6, 164 3.0 V6 Super, 156 1.9 JTD, 147 1.6 TS, 147 2.0 Ti

  7. #7
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    05 2016
    Auto
    Seat. Giulię zwróciłem do dealera :/
    Postów
    14

    Domyślnie

    Podepnę się pod temat. Mam 166 3.2 kupioną już po wymianie skrzyni. Kto na Dolnym Śląsku "bawi się" (byle umiejętnie) w wymianę dyfra na q2?

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar omen
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    GT
    Postów
    5,030

    Domyślnie

    [MENTION=70218]gornim[/MENTION] na dlasku w czestochowie masz Kube z FLAR Ital zna temat jak nikt inny.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar bussoholik
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    AR 166 2.5 v6 00r CF2 GRIGIO CHIARO.
    Postów
    457

    Domyślnie

    Tu nie ma co zgłębiać tematu. W skrzyniach C530 powstaje luz na dyferencjale, większość użytkowników nie zawraca sobie tym głowy a nawet nie zauważa takiego luzu. Występowanie luzu powoduje, że powierzchnia styku satelit z dyferencjałem staje się mniejsza, przy dużym obciążeniu dochodzi do zmielenia satelit. Przeciwdziałanie polega na wymianie satelit (jeśli powierzchnie cierne są zużyte) i regulacji luzu na dyferencjale zestawem dedykowanych podkładek z ASO.



    Moja 166 CF2 00 v6 2.5 - Link

  10. #10
    Użytkownik Fachowiec Avatar maly_777
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 156 FL SW 1.9 16V
    Postów
    2,521

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pawel_B Zobacz post
    Tak też myślałem. Ciekawe czy ktoś się kiedyś zagłębił w ten temat. Jak interesowałem się kilka lat temu tym, to nie znalazłem info aby ktoś przeprogramował kompa aby działało. W zasadzie to sprawa dotyczy tylko 6 biegu.
    Natchniony postem zgłębiłem. I raczej wiem jak to zrobić
    Napisz jaki masz nr ecu albo vin to ci powiem czy da się.

    KODOWANIE KLUCZY (Giulia Stelvio 159 inne)
    Konwersje USA->EU
    UPDATE MAP DO NAJNOWSZYCH 2023 (1,2,3 generacja), również z rynków USA
    KODOWANIE (używanych) RADARÓW ACC/DASM, BLISSów, zmiana radia i aktywacja AA/CP offline

Podobne wątki

  1. 156 2.5 v6 skrzynia biegów
    Utworzone przez ceber127 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 29-08-2013, 17:04
  2. Skrzynia biegów
    Utworzone przez AF-Robert w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 18-04-2012, 20:33
  3. Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 22-12-2011, 11:06
  4. [145] Skrzynia biegów od 155
    Utworzone przez karolkos w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 16-03-2010, 20:21

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory