Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 16

Temat: Parskanie jak zimny na benzynie 3,0 V6

  1. #1
    Użytkownik Świeżak Avatar Twiti2
    Dołączył
    06 2016
    Mieszka w
    Legionowo
    Auto
    Alfa Romeo 166 3,0 V6 226KM +LPG, 10.1999r. ZF4HP20, paint-VULCANO NERO
    Postów
    122

    Domyślnie Parskanie jak zimny na benzynie 3,0 V6

    Panowie i Panie takie o to pytanie, ostatnio byłem miesiąc w trasie i jak wróciłem na parkingu do lalki było tak., odpalila normalnie lecz na benzynie zaczeła falować obrotami i po dodaniu gazu nie miała siły i parę razy strzeliła, na gazie ok, instalacja STAG 300, myślę że to chyba przez to że stała miesiąc i wilgoć, również pojawiło się to Że ICS wariuje i po właczeniu CLIMA żaży się oświetlenie górne w kabinie, poszedłem do biura a lalka stała godzine i silnik pracował oraz ogrzewanie fool, przyszedłem i wszystko OK, dzisiaj powtórka, mgła wilgoć od rana i po odpaleniu uczucie jakby było przebicie na kablach zapłonowych chociaż są cewki, pojeździłem rozgrzałem i wszystko OK a na benzynie na zimnym parskał jak kot, myślicie że pada któraś cewka czy wymienić świece ? nie wymieniałem jeszcze świec bo nie zdążyłęm a było ok, czy myślicie że pada któraś cewka ? moim zdaniem to nie świece tylko cewka albo kable łapią wilgoci tylko jak to sprawdzić bez zdejmowania dekla ? proszę o jakieś sensowne odpowiedzi bo dla mnie to jest ewidentnie wina wilgoci, jeżdzę już 20 lat i przewaliłem trochę aut i wszystkie sam naprawiam, pytam bo może ktoś się teraz spotkał z czymś takim.

  2. #2
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Za dużo czynników a zupełnie nic sam nie wyeliminowałeś.
    Do sprawdzenia:
    - klemy, masy - czyszczenie
    - błędy ecu
    Potem do wymiany świece bo to podstawa jak się zaczynają problemy z zapłonem. Przy okazji sprawdzisz stan cewek czy któraś nie pękła. Można je będzie przestrzelić miernikiem.
    Dopiero wtedy będzie można szukać czegoś poważniejszego.

  3. #3
    Użytkownik Świeżak Avatar Twiti2
    Dołączył
    06 2016
    Mieszka w
    Legionowo
    Auto
    Alfa Romeo 166 3,0 V6 226KM +LPG, 10.1999r. ZF4HP20, paint-VULCANO NERO
    Postów
    122

    Domyślnie

    to się dzieje tylko wtedy kiedy jest wilgoć, moim zdaniem nie ma opcji żeby to świece były.

    jak jest ciepły to chodzi jak zegarek, i na LPG i na PB, to się zaczeło od tego jak miesiąc stała, a teraz za każdym razem kiedy jest wilgoć, a w każdy inny dzień jest ok.

    - - - Updated - - -

    proponuję żeby ktoś dał patent jak mam sprawdzić która cewka nie pracuje właściwie.

    - - - Updated - - -

    i takie rzeczy dzieją się tylko wtedy kiedy jest wilgoć, znam się więc opisuję podstawowe objawy.

    - - - Updated - - -

    przy każdym innym aucie bym wiedział ale tu już mam cewki więc nie jestem pewien, a jak człowiek nie jest pewinien to powinien pytać niż walić głupoty.
    Ostatnio edytowane przez Twiti2 ; 24-11-2016 o 22:33 Powód: dopiska

  4. #4
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Twoja sprawa. Moim zdaniem świece to podstawa bez tego mędrkowania nawet bym nie zaczynał. Możesz myśleć że są dobre ale nie masz takiej pewności. A przecież i tak musisz je wymienić. Oszczędzasz parę dyszek raptem.
    Cewek z cf2 nie sprawdzisz po ecu. Musisz je wyjąć i przestrzelić multimetrem. Możesz je poprzekładać miejscami żeby zobaczyć czy zmieni się miejsce wypadania zapłonów (odpinanie przewodów).
    Czyli jak się nie obrócisz to dupa jest z tyłu. Musisz się dobrać do świec.

  5. #5
    Użytkownik Świeżak Avatar Twiti2
    Dołączył
    06 2016
    Mieszka w
    Legionowo
    Auto
    Alfa Romeo 166 3,0 V6 226KM +LPG, 10.1999r. ZF4HP20, paint-VULCANO NERO
    Postów
    122

    Domyślnie

    oki, dobrze Marek mówisz, i tak miałem wymienić świece bo nie będę oszczędzał, nie wymieniałem wiec nie wiem ile one mają, wymienie do weekendu i dam znać chociaż nie wiem z pogodą jak będzie i czy pozwoli na wilgoć he eh, i tak miałem to zrobić i tak, zmienie na platynowe ING i powinien być spokój, zobaczymy, dam znać jak ogarne chociaż wiem że na wolnym powietrzu nie będzie łatwo.

  6. #6
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Spokojnie. Masz 20 lat doświadczenia a nie ogarniesz świeczek w benzynie? Dwie pokrywki Cię przerażają?
    dasz radę byle za kołnierz nie leciało i w pół godzinki załatwisz temat. Przy okazji sprawdzisz czy nie masz pękniętej jakieś wtyczki i cewki. Sprawdź też klemy i masy bo to świrowanie ICSa i lampek też może być od tego. Po drodze podłączenie pod ecu i już będziemy mieli komplet info. A do tego czasu może jeszcze ktoś coś mądrego podpowie.

    - - - Updated - - -

    Aha, bussoholik przetestował że świetnie się sprawdzają i są dużo tańsze jakieś denso.

  7. #7
    Użytkownik Świeżak Avatar Twiti2
    Dołączył
    06 2016
    Mieszka w
    Legionowo
    Auto
    Alfa Romeo 166 3,0 V6 226KM +LPG, 10.1999r. ZF4HP20, paint-VULCANO NERO
    Postów
    122

    Domyślnie

    okidzieki, i tak powoli zawsze rozbieram i ogladam, nie trzeba tam nowe uszczelki pod kolektor dolotowy ? przejrze dokładnie tylko obawiam się tylę odręcania, zawsze było że tak powiem rzędowa 4 a teraz V6 i wszystko pozakrywane i wogóle, zabiore się w weekend i dam znacz czy przyniosła coś wymiana świec a tak do reszty to trzeba będzię poczekać na trochę wilgotnych dni żeby resztę zbadać a ja już muszę w poniedziałek jechać w trase, az płakać mi się chcę, jak wracam i wsiadam w lalke to chce się żyć.

    - - - Updated - - -

    denso mam drozej niż NGK, o 7 zł na sztuce a wiem z doswiadzczenia ze te NGK działaja perfekcyjnie nie tylko w alfie bo testowalem.

    - - - Updated - - -

    NGK mam po 35 zł

  8. #8
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Przód to nie ma co tłumaczyć. A na tyle (pod grodziówką) odpinasz przepustnicę, ściągasz przewody z kolektora, odpinasz opaski na baranach te przy kolektorze, wyciągasz kolektor i już. Potem odwrotnie. Są jeszcze śruby przykręcające kolektor do pokrywy zaworów ale nie sądze żebyś je jeszcze miał

  9. #9
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,455

    Domyślnie

    Twiti i co, wymieniłeś świece?

    Jak już masz wszystko na wierzchu dobrze jest te lepsze cewki dać przy grodzi, a te najgorsze z przodu, bo łatwiej potem wymienić. Jak zmienisz świece i nadal będzie problem, to na zimnym jak ci przerywa odpinasz po jednym przewodzie z każdej cewki po kolei i sprawdzasz kiedy jest gorzej, a kiedy bez zmian. Tam gdzie bez zmian to cewka padła - sposób prosty, pozwala zlokalizować walniętą cewkę. Gorzej jak wszystkie się kończą ze starości i na zimnym/mokrym masz ruletkę - raz działa jedna, raz druga...

    Jedno mnie tylko zastanawia, bo tu logiki nie ma. Napisałeś, że na LPG było OK, a na benzynie wariował. Cewki jak padają to najpierw na LPG jest to odczuwalne, a dopiero potem na Pb...
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html


  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar rafik.
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 156SW / 166 3.0 / Lancia Dedra 1.6 16V
    Postów
    612

    Domyślnie

    Nie tylko cewki ale i świece to pierwsze objawy na lpg widać.
    A może lpg rozjechało mapy Pb?
    -------------------------
    AR 156 2.4jtd, 191/360 - jest
    Lancia Dedra 1.6 16V - jest
    AR 166 3.0 V6 - była
    AR 166 3.0 V6 Sportronic - jest

Podobne wątki

  1. 156 ts 2.0 jak zimny dziwnie jezdzi na benzynie
    Utworzone przez szkodnik w dziale 156
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 18-12-2012, 14:56
  2. Nie odpala na benzynie gdy silnik jest zimny.
    Utworzone przez ERafał w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 28-04-2011, 18:57
  3. zimny silnik dławi się na benzynie a na gazie ideał..
    Utworzone przez motomycha w dziale 166
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 13-05-2010, 18:07
  4. Parskanie w wydech
    Utworzone przez daniell162 w dziale 166
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 19-08-2009, 21:44
  5. Zimny JTD nie ma mocy!
    Utworzone przez Belfer w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 17-03-2009, 15:53

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory