Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: Konwersja Selespeed na manual AR 156 przed FL

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    07 2016
    Mieszka w
    Sońsk (Mazowieckie)
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 TS
    Postów
    7

    Domyślnie Konwersja Selespeed na manual AR 156 przed FL

    Witam, kupiłem dla dziewczyny AR 156 przed FL lecz z selespeedem, który miałem w planie ogarnąć, lecz się poddaje. Najpierw pompa, potem sterownik, potem sprzęgło i tak dalej i tak dalej. Mam na podwórku całą AR też 156 w manualu na części. Tak więc, albo szukajka na form mnie okłamuje albo źle szukam. Nie znalazłem tematu w którym była by jasno opisana procedura przekładki Selespeed-->Manual 5b.
    Przerabiał ktoś podobny temat? Prosił bym o pomoc lub przekierowanie do odpowiedniego tematu.
    Dzięki i pozdrawiam!

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta Avatar piter_alfa
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    Mysłowice
    Auto
    Giulia Super 2.2 JTDM '17
    Postów
    454

    Domyślnie

    http://www.arkuszowa2a.pl/projekty.php?c=7
    Dla mnie to jest jedyny znany przykład konwersji. Zapytaj. Moze cos doradza. Ale jak widać da sie.

  3. #3
    Moderator Znawca Avatar Teddy84
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Legnica
    Auto
    156 2.0 Turbo/Giulietta 1.4TCT MY'16
    Postów
    1,284

    Domyślnie

    Jak masz pełnego dawce to pikuś - bo przerzucisz sobie komplet. Potrzebujesz przerzucić
    Skrzynia biegów cała z wysprzęglikiem etc. - zgodnie z tym co piszą na arkuszowej nie da się łatwo przerobić skrzyni SS
    Lewarek zmiany biegów wraz z linkami
    Pedały z wersji manulnej w raz z całym orurowaniem pedału sprzęgła
    Komputer z wersji bez SS i puszka IMO z tej samej wersji (inaczej nie zagada chyba ze przeprogramujesz ECU gdzieś) no i oczywiście pastylki IMMO trzeba przełożyc wraz z ECU.
    Jest szansa że będziesz potrzebował jakiegoś kawałka instalacji i teraz pytanie czy wersja z SS nie ma już elektronicznej przepustnicy ??

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar piter_alfa
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    Mysłowice
    Auto
    Giulia Super 2.2 JTDM '17
    Postów
    454

    Domyślnie

    SS ma na pewno przepustnice elektroniczna, ale wszystkie cf3 juz takie miały. Czyli po roku 2001?

  5. #5
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    07 2016
    Mieszka w
    Sońsk (Mazowieckie)
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 TS
    Postów
    7

    Domyślnie

    No właśnie mam drugą Alfę na części w manualu. Mechanicznie bym wszystko bez obaw przerzucił, ale pozostaje przepustnica. Dawca z 1999 a biorca 2000. W jednej przepustnica na linkę druga elektroniczna. Zostaje mi właśnie dylemat z tą przepustnicą. Po przełożeniu ECU i IMMO jak ją wysterować?

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta Avatar kubusar146
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Legnica
    Auto
    AR 156 2.4 jtd 98r
    Postów
    309

    Domyślnie

    Cytat Napisał Damian__ Zobacz post
    Po przełożeniu ECU i IMMO jak ją wysterować?
    nie sterujesz zakładasz i działa jak wymienisz ecu to wymień do niego instalację to ta co jest rozprowadzona na silnik.
    Wtedy zakładasz przepustnicę na linkę, jeśli nie pasuje to przedkładasz z kolektorem. największy problem to przekładka pedałów, musisz całą deskę wywalić, itp z resztą sam zobaczysz ile to roboty

  7. #7
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    07 2016
    Mieszka w
    Sońsk (Mazowieckie)
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 TS
    Postów
    7

    Domyślnie

    Cholerka, muszę to przemyśleć bo trochę dużo roboty z tym. Selespeed ogólnie spoko tylko zgubił gdzieś 2, 4 bieg i wsteczny.

  8. #8
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,478

    Domyślnie

    To może napraw SS raz a dobrze

    Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta Avatar kubusar146
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Legnica
    Auto
    AR 156 2.4 jtd 98r
    Postów
    309

    Domyślnie

    hmm myślę że koszt naprawy ss go przerośnie dla tego podejrzewam że przerobi na manuala bo po pierwsze ma dawce a dwa że koszty praktycznie zerowe jeśli robi to sam xd
    "Jak to mówi św Łukasz golfem alfy nie wyruchasz"

  10. #10
    Moderator Znawca Avatar Teddy84
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Legnica
    Auto
    156 2.0 Turbo/Giulietta 1.4TCT MY'16
    Postów
    1,284

    Domyślnie

    Cytat Napisał kubusar146 Zobacz post
    hmm myślę że koszt naprawy ss go przerośnie dla tego podejrzewam że przerobi na manuala bo po pierwsze ma dawce a dwa że koszty praktycznie zerowe jeśli robi to sam xd
    Tylko temperatury nie nastrajają na taką robotę

Podobne wątki

  1. Swap skrzyni - selespeed -> manual
    Utworzone przez hemicuda w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 26-04-2011, 18:32
  2. 147 selespeed - reprogram sterownikow na manual
    Utworzone przez owenik w dziale 147
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 22-09-2010, 21:34
  3. Alfa 156 TS Selespeed po przełożeniu skrzyni na manual
    Utworzone przez Bro2000 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 03-08-2009, 12:50
  4. przeróbka selespeed na manual!
    Utworzone przez wawe w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 13-01-2008, 12:13

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory