Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: [156 - Crosswagon] pytanie o ogrzewanie :)

  1. #1
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar TSparrow
    Dołączył
    11 2016
    Auto
    Alfa Romeo 156/Crosswagon 1.9 JTD 150KM
    Postów
    108

    Domyślnie [156 - Crosswagon] pytanie o ogrzewanie :)

    Cześć. Teraz zima jest mega, wiec przy wejściu do samochodu odrazu włączam tryb full nadmuchu na szyby, żeby się odrazu na nich lód nie zrobił. Mam takie pytanie bo zastanawiam sie troche:

    Samochód do 90 stopni nagrzeje mi sie po przejechaniu 5/6 km, wiec chyba normalnie, z założeniem że ogrzewanie jest wyłączone. Kiedy osiągnie 90, włącze full ogrzewanie, silnik traci temperature nawet do 60 paru stopni. Dość sporo. Zaznacze że jeżdżę teraz w mieście na małych dystansach. Pytanie brzmi, czy tryb "HI" różni się czymś od tego, jak nastawie temperature wnętrza na 32 stopnie? Działa wtedy jakaś nagrzewnica, która nie działa przy 32? Czy tak czy siak całe powietrze leci z komory silnika? Jak to działa dokladniej?

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    W-w
    Auto
    Była: 145 1,9JTD '99, Jest: 156 1,9JTD '03/04 115KM
    Postów
    284

    Domyślnie

    Powietrze jest z zaciągane z zewnatrz (wlot jest w podszybiu), przelatuje przez nagrzewnicę i potem kierowane jest tam gdzie poustawiałeś gdzie ma lecieć - oczywiście zakładająć że nie ustawisz obiegu wewnętrzego.
    W zależności tego co ustawisz na pokrętle to komputer inaczej będzie sterował klapami (mieszał powietrze). W trybie HI otwiera klapy na maksa (całe lub prawie całe powietrze zaciągane przelatuje przez nagrzewnicę), nie bierze pod uwagę ustawień termostatu i chyba podkręca wentylator z tego co kojarzę. Różne ustawienia temp to tak naprawdę ustwienia termostatu (wlot obok pokrętła - po osiągnieciu temp steruje klapami tak aby utrzymać temp. Nie pamietam jak wpływają na to czujniki przy wyltach na dole.
    Spadek temp jest możliwy - nagrzewnica to nic innego jak chłodnica , czyli wymiennik ciepła. Jeśli włączasz grzanie na FULL to tak naprawdę przepuszczasz przez nagrzewnicę powietrze o odp niskiej temp. Piszesz że włączasz ogrzewanie na maksa czyli w krótkim czasie przez przepuszczasz powietrze o ujemnej temp przez gorącą chłodnicę, a ciepło przecież skądś się brać musi .
    Taki spadek powinieneś mieć w sumie tylko na samym początku bo potem termostat powinien zamknąć obieg cieczy chłodzącej przez chłodnicę silnika (nie pamietam temp otwarcia zamknięcia dla benzynowych).

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Ricardus
    Dołączył
    06 2015
    Mieszka w
    Grotniki
    Auto
    Alfa Romeo 156 Q4 Crosswagon
    Postów
    73

    Domyślnie

    Nie miałem takiego spadku w swoim aucie. Do wymiany moim zdaniem termostat, ewentualnie sprawdzenie układu chłodzenia.
    Zdjęcia motoryzacyjne, oględziny samochodów, ubezpieczenia w PZU, pranie tapicerki.
    Tel.669901601

  4. #4
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar TSparrow
    Dołączył
    11 2016
    Auto
    Alfa Romeo 156/Crosswagon 1.9 JTD 150KM
    Postów
    108

    Domyślnie

    Dziś na trasie się przekonam. Jak sie pokonuje dystans 10 km, to w sumie moge sobie wytłumaczyć że silnik mógł sie nie dogrzać przez to że od początku ogrzewanie na fula miałem. Ale na trasie bedzie to conajmniej dziwne

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Maro1500
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    LbN
    Auto
    AR 156 1,9JTD SW
    Postów
    429

    Domyślnie

    Nie bedzie dziwne, bo przy stałej prędkości, nie autostradowej tez nie musi sie nagrzac. Jesli bedziesz jechal na niskich lub srednio niskich obrotach to jak przy obecnych temp. silnik Ci sie zagrzeje, a na dodatek calyczas bedzie mial pod dostatkiem zimnego powietrza

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Złoty
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Jaworzynka
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD Q4 SW DISTINCTIVE
    Postów
    521

    Domyślnie

    Ja mam 12km do pracy. Klime mam zawsze na automacie ustawioną i przy -18 temperatura nie dochodzi nawet do 65. Z drugiej strony, że mam sporo z górki i raczej nie żyłuje powyżej 2.5k obrotów. Po południu już inna bajka. Ok -12 i pod górkę, to auto te 90 potrafi osiągnąć.


  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2016
    Mieszka w
    Płock
    Auto
    156 2.4 150km
    Postów
    442

    Domyślnie

    trasa trasie nie rowna ale przy sprawnym termostacie musi byc temperatura silnika wg zalecenia czyli jak np u mnie termostat utrzymuje temp 86-7 st to nie wazne czy plus 10 czy minus 30 to temperatura silnika bedzie stala jadac w trasie nawet wolno jadac na niskich obrotach, np u mnie teraz w jtd po 8 km sie nagrzal do temp roboczej tzn do otwarcia termostatu przy obr max 3-2.5 tys, i jak termostat sie otworzyl juz trzymal ta temperature tak ma byc i basta
    w przypadku benzyny szybciej powinien sie nagrzewac mysle ze 3-4 km to max przy takich temp jak teraz za oknem czyli ok 15 mrozu w nocy do 2x

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    W-w
    Auto
    Była: 145 1,9JTD '99, Jest: 156 1,9JTD '03/04 115KM
    Postów
    284

    Domyślnie

    Pamiętajcie że kolega TSparow pisał że najpierw WYŁĄCZA ogrzewanie a potem jak się silnik nagrzeje to WŁĄCZA ogrzewanie na maksa - wg mnie w tym momencie spadek temp jest możliwy. Oczywiście spadek chwilowy

    I cały czas domyślam się że mówimy o silniku benzynowym.

  9. #9
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar TSparrow
    Dołączył
    11 2016
    Auto
    Alfa Romeo 156/Crosswagon 1.9 JTD 150KM
    Postów
    108

    Domyślnie

    Uaktualniłem profil. Crosswagony były jedynie z Dieslem 1.9 JTD 150KM Rozumiem że jeżeli była o tym mowa jak o benzynie, a mam diesla, to i tak jest ok, gorzej jak by bylo odwrotnie

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2016
    Mieszka w
    Płock
    Auto
    156 2.4 150km
    Postów
    442

    Domyślnie

    ale nagrzewnica nie powinna dawac az takiego drastycznego spadku chyba ze jezdzi sie na obiegu wewnetrznym i nagle da sie minus 20 st na nagrzewnice to spadek moze byc odczuwalny, po otwarciu termostatu spadek temp po ponownym podniesieniu kreski nie powinien wystepowac, u mnie ladnie widac jak sie otwiera do 88 potem spada na ok 82-3 i po chwili rosnie do stalej 86-7

Podobne wątki

  1. [145] Ogrzewanie
    Utworzone przez Kris1979r w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 10-12-2012, 16:17
  2. Ogrzewanie
    Utworzone przez lukas_name w dziale 156
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 09-12-2012, 12:53
  3. ogrzewanie
    Utworzone przez Miszek74 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 18-01-2011, 11:35
  4. Ogrzewanie
    Utworzone przez Jarek` w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 24-10-2009, 10:12

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory