Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Temat: ściąganie w prawo / pochylenie koła

  1. #1
    Użytkownik Świeżak Avatar barkonar
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Alfa Romeo 166 JTD 2002r.
    Postów
    102

    Domyślnie ściąganie w prawo / pochylenie koła

    Od dłuższego czasu zmagam się z lekkim ściąganiem mojej AR w prawo.

    Pojechałem dziś na geometrię i okazało się, że wyniki są słabe:
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	geometria.jpg
Wyświetleń:	95
Rozmiar:	48.9 KB
ID:	218939

    To co mnie zaniepokoiło to:
    - 7mm róznicy w rozstawie osi pomiędzy lewą a prawą stroną. Jednakże tutaj gość mówił, że nie ma się czym przejmować, bo różnica nie jest duża (mniej więcej błąd pomiaru) i nie powinno mieć to znaczenia
    - kąty pochylenia przednich kół - tutaj gość mówił, że trzeba się tym zająć, bo prawa strona ma aż 2st więcej niż niż norma (lewa 1st) i przez to może ściągać

    Jak przyczynę pochylenia przedniego prawego koła gość wskazał, żę prawdopodobnie mogła skrzywić się zwrotnica, ponieważ jest dość długa. Ponadto mam minimalny luz na tulei wachacza dolnego prawego (tej przedniej, na krótszym ramieniu).

    No i teraz mam pytania:
    - czy z tą zwrotnicą gość może mieć racje?
    - co mi radzicie? kupić używaną zwrotnicę i wymieniać (zawiechę i tak będę rozbierał, bo mam manszety przegubów do wymiany)? czy od razu na obie strony?
    - czy może są jakieś inne potencjalne przyczyny tego nierównego negatywu z przodu?
    - czy te tuleje w dolne wahacze to wsadzić zwykłe (jakiej firmy?) czy może iść w poliuretan na obie strony?

    z góry dzięki za wszystkie sugestie i rady

  2. #2
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Ja bym zaczął od nowego zawiasu. W moich okolicach podstawą geometrii jest sprawny zawias. Jak mam gdzieś od razu mówi że pomiar nie ma sensu i nie daje gwarancji na ustawienie.

  3. #3
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286

    Domyślnie

    1. Zacznijmy od tego, czy masz oba dolne wahacze tej samej firmy. Zamienniki nie trzymają wymiaru i zawsze jest pochylone koło
    2. Czy obie strony samochodu stoją na tej samej wysokości. W tej konstrukcji zawiasu jak siadają springi, to od razu leci pochylenie koła. Przerabiałem to osobiście.
    3. Jak masz luz na krótszym ramieniu dolnego, to niestety ale takie pomiary wychodzą. Mało tego, Twoja zbieżność się dynamicznie zmienia, w zaleznosci jak ustawi się ramię wahacza.
    4. Już sama tak duża różnica rozstawu kół daje do myślenia, w jakim stanie jest ten wahacz. A tekst kolesia o błędzie pomiarowym jest bardzo fajny. Ciekawe jak przy takiej możliwej granicy błędu mierzy współbieżność osi czy zbieżność.

    Zacznij od zrobienia zawiasu, potem będziemy myśleć
    Ostatnio edytowane przez danus77 ; 04-01-2017 o 23:37
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

  4. #4
    Użytkownik Pasjonat Avatar Masa625
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Wielkopolska
    Auto
    166 2,4 JTD `99
    Postów
    3,517

    Domyślnie

    Mnie sie nei wydaje , zebys miał zwrotnice krzywa. To kawał zelastwa. Musiał bys zaliczyć jakąś mega wielka dziure zeby to zgiąć, a i tak predzej byś wahacz zgiał. Sam na wlasnej skorze to przezylem- wpadlem w mega dziure i i dolny wahacz mi lekko wygielo na dlugim ramieniu + wyrwało gume z samolotu.. O dziwo felga i opona cała:shock:
    Ale obstawiam tak jak koledzy. Zrob zawias na cacy i wtedy ustawiaj zbieznosc.
    Ostatnio edytowane przez Masa625 ; 05-01-2017 o 14:38
    [C

  5. #5
    Użytkownik Świeżak Avatar barkonar
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Alfa Romeo 166 JTD 2002r.
    Postów
    102

    Domyślnie

    No tak, tę tuleję wymienię (i oczywiście wszystkie inne potrzebne). Jednakże wydaje mi się, że to niewiele zmieni, gdyż ten kąt pochylenia (2 stopnie) jest zbyt duży jak na luz na tulei. Przy takim kącie dół koła odstaje na zewnątrz o jakieś 11 mm, zatem szacując tak po inżyniersku, to należałoby wahacz dolny "skrócić" o jakieś 5mm, żeby koło wróciło do pionu .

    Ponadto okazało się, że jest problem z tulejami przednimi wahaczy dolnych (cukierkami), bo większość podobno nie pasuje, gdyż są za małe (39mm) a otwór w wahaczach ma 40mm (przynajmniej tak jest w zamiennikach, a ja mam Vemy albo Moogi). Pomyślałem o poliuretanie, ale oni mają 39,5 mm, wiec też nie wiem czy to podpasuje. Znacie jakiś pewny patent na te tuleje?

  6. #6
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Wiesz... szacować możemy. Ja jednak wychodzę z podobnego założenia jak Damian. Zrób wszystko na tip top i dopiero wtedy będziesz myślał co jest nie tak. Może faktycznie masz dwa różne wahacze?
    Regeneracja np w okolicach Warszawy. Mi rafal0717 załatwiał. Sam już bardzo dużo na nich nakulał.

  7. #7
    Użytkownik Świeżak Avatar Piszczyk
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Opole Lubelskie
    Auto
    AR166 2,5 / DELTA I 1,6 GTie / Thesis 3,0 V6 / HILUX 3,0 / Thema 2,8 PRV
    Postów
    132

    Domyślnie

    Cytat Napisał barkonar Zobacz post
    No tak, tę tuleję wymienię (i oczywiście wszystkie inne potrzebne). Jednakże wydaje mi się, że to niewiele zmieni, gdyż ten kąt pochylenia (2 stopnie) jest zbyt duży jak na luz na tulei. Przy takim kącie dół koła odstaje na zewnątrz o jakieś 11 mm, zatem szacując tak po inżyniersku, to należałoby wahacz dolny "skrócić" o jakieś 5mm, żeby koło wróciło do pionu .
    wbrew pozorom to jest opcja do zrobienia
    miałem po wymianie górnych wahaczy na delphi negatyw z przodu - troszkę za duży i różny stronami
    a dolne wahacze nadal oryginalne bez luzów
    i wyjściem okazało się wymienienie oryginalnych podkładek (wałków) pod cukierkiem
    na tych dwóch śrubach mocujących cukierek do ramy podsilnikowej zamiast oryginalnych tulei które mają po około 13 mm dałem podkładki z jednej 8mm (z drugiej strony samochodu 9mm)
    i obie strony mam na "zielono" teraz
    oczywiście po każdej wymianie podkładek kontrola i pochylenia i zbieżności na stacji (dobrze że diagnosta miał czas i ochotę i policzył tylko raz)
    a oryginalne podkładki leżą w pudełeczku...
    na szczęście nie miało to zauważalnego wpływu na wyprzedzenie kąta zwrotnicy
    Ostatnio edytowane przez Piszczyk ; 05-01-2017 o 20:35

  8. #8
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Było już o tych podkładkach. Oczywiście jest to sposób. Jeżeli faktycznie ktoś ma przekoszone auto to nie ma opcji, trzeba ingerować mechanicznie w zmianę konstrukcji. Ale tu bym ten manewr zostawił na koniec. Kiedy będzie pewność że wszystko jest w należytym stanie.

  9. #9
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286

    Domyślnie

    Z ta zmiana podkładek to nie tak do końca. Sprawdzi się to na ori wahaczach. Niestety zamienniki przez błędny odlew są bardzo blisko podłużnicy i nie da się tam założyć niższych podkładek, bo wahacz będzie walił o podłużnicę. Przerabiałem to u siebie.
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

Podobne wątki

  1. [155] Ściąganie w prawo a zbieżność OK ! ? !
    Utworzone przez Ciups w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 41
    Ostatni post / autor: 04-11-2016, 19:11
  2. Ściąganie auta w prawo.
    Utworzone przez naros w dziale 147
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 21-07-2014, 11:36
  3. Pochylenie kół przednich
    Utworzone przez ciecieszek w dziale 166
    Odpowiedzi: 40
    Ostatni post / autor: 14-05-2014, 19:36
  4. [146] Sciąganie w prawo przez nowe opony,nie trzyma zbieznosci,sciaga w prawo.
    Utworzone przez Lesio w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 01-09-2013, 15:21
  5. [GT] Pochylenie tylnych kół
    Utworzone przez Krajcok w dziale GT
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 17-12-2008, 08:57

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory