Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 18

Temat: Nierówna praca na biegu jałowym, problem z odpalaniem, duże spalanie - 166 3,0automat

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    01 2017
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Alfa 166
    Postów
    5

    Domyślnie Nierówna praca na biegu jałowym, problem z odpalaniem, duże spalanie - 166 3,0automat

    Witam,
    mam problem z moją Alfa 166 silnik 3,0 z LPG. Auto nierówno pracuje na wolnych obrotach wskazówka wyraźnie rusza się, auto ciężko pali na zimnym - zaraz po odpaleniu potrafi zgasnąć. Dopóki nie zagrzeję nieco silnika nie ma mowy o jeździe - nie chce jechac a jak już troche ujedzie to zgaśnie na środku drogi. Po zagrzaniu się, wolnych obrotów dalej nie ma, a auto pali bardzo dużo można nim natomiast jeździc bez obawy że zgasnie na światłach.
    Problemy z wolnymi obrotami zaczęły się na wakacjach po wizycie w serwisie i wymianie oleju. Zmieniłem w aucie olej i filtr oleju. Wyjechałem z serwisu i wszystko było ok, po czym przejechałem 50 km w trasie. Podas jazdy w trasie nie czułem nic niepokojącego, dopiero gdy zajechałem an miejsce autem zaczęło mocno szarpać na wolnych obrotach.

    Byłem już u dwóch mechaników
    Pierwszy zbadał kompresję - wszystko wyszło w porządku i stwierdził że jedna z cewek jest uszkodzona więc ja wymieniłem. Problem wolnych obrotów nie został rozwiązany, za to silnik zdecydowanie lepiej wkręcał się na obroty. Wymienił też pompę paliwa bo stara padła - wymienił jak to powiedział na jakąś od innego auta która podpasował.
    Drugi działał przy aucie niecały miesiąc temu. Ten równiez zbadał kompresję i tutaj też wszystko wyszło prawidłowo. Mechanik wymienił świece, okazało się że mieszanka była zbyt bogata i zalewało świece. Po odbiorze wolne oborty nie były do konca idealne ale mimo wszystko dużo lepiej auto pracowało. teraz po dwóch tygodniach praca silnika jest tragiczna i znów bardzo duże spalanie.

    Proszę o pomoc bo nie mam już siły z autem
    Moje podejrzenia to przepływomierz

  2. #2
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286

    Domyślnie

    1. Jakieś błędy są ?
    2. Dolot na szczelność sprawdzony ?
    3. LPG na pokładzie ?
    4. Robiony reset parametrów i czyszczenie+adaptacja przepustnicy ?
    5. Wydech szczelny ?
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

  3. #3
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    01 2017
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Alfa 166
    Postów
    5

    Domyślnie

    1. Błędów podobno nie było, postaram się podjechac jednak jeszcze na komputer
    2. Dolot sprawdzany
    3 tak jest LPG i co dziwne na LPG auto lepiej pracuje
    4. Nie
    5. Wydech nie idealny - miałem urwany przed tłumikiem końcowym ale to zostało juz zrobione. Minimalna dziurka przed katalizatorami była w zasadzie od początku jak kupiłem ale wtedy pracował pomimo tego bardzo równo.

    Dodam może że kiedyś miałem problem z rekacją na pedał gazu - tzn. wywalało wtryski na desce a po nacisnieciu gazu auto reagowało z 2-3sek opóźnieniem.
    Ostatnio edytowane przez mariuszb993 ; 06-01-2017 o 21:51

  4. #4
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Oj słabo to widzę..... jak już tylu doktorków grzebało to masz niezłą puszkę pandory uzupełnij profil skąd jesteś to może doradzimy kogoś kto z torbami Cię nie puści bo widzę że sam niewiele zdziałasz. Przydałby się tez kabel i samodzielna diagnostyka żebyś nam coś wrzucił tu (jakieś wyniki).
    Przepływomierz to może być dobry trop. Ale tylko może

  5. #5
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,518

    Domyślnie

    Na moje oko to wina złej regulacji LPG.
    Rozjechały ci się mapy Pb.


    Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
    Ostatnio edytowane przez Piotriix ; 07-01-2017 o 12:53
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  6. #6
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Też tak może być. Reset i adaptacja tak jak danus pisał rozwiałaby wątpliwości.

  7. #7
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,458

    Domyślnie

    Cytat Napisał mariuszb993 Zobacz post
    4. Nie
    To zdecydowanie zacznij od adaptacji przepustnicy i resetu ECU. Przełącz na stałe na PB i pojeździj tak z 200km. Jeżeli przez ten czas wszystko będzie OK, to masz odpowiedź: złe ustawienia LPG rozjeżdżają ci mapy paliwa. Procedury adaptacji i resetu znajdziesz na forum (podpięte są?).
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html


  8. #8
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    01 2017
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Alfa 166
    Postów
    5

    Domyślnie

    Jestem po podpiciu pod komputer. Błąd jaki się pojawił to P0220 - pedał przyspieszenia. Wariował już chwilę temu ale poprawienie kostki pod pedałem pomogło, dziś przy mrozie znów się zapaliła marchewa i samochód słabo reagował na wciskanie gazu.
    Wartości przepływomierz jakie udało się odczytac to wahania 13-19kg na biegłu jałowym przy ciepłym silniku , max ponad 500 z butem w podłodze. Z tego co czytałem na forum wartośc na biegu jałowym powinna wynosic 18-19?
    Wolne borty wahają sie 650-770

    - - - Updated - - -

    Z autkiem jest niestety tak że gorzej jeździ na PB niż LPG. Wykonam adaptację w najbliższym czasie

  9. #9
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Przeczyść kostkę przy potencjometrze gazu, pryśnij kontaktem i sprawdź. Jak nie pomoże to wymiana.

  10. #10
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,458

    Domyślnie

    Cytat Napisał mariuszb993 Zobacz post
    Błąd jaki się pojawił to P0220 - pedał przyspieszenia.
    Jeśli tak to po kolei do sprawdzenia/wymiany:
    - potencjometr przy pedale gazu (to, co pisał Marek)
    - przejście (kable) do przepustnicy
    - przepustnica

    Bujałem się w zeszłym roku z brakiem wolnych obrotów (Alfa gasła na skrzyżowaniach) i pomogła wymiana przepustnicy + przeczyszczenie styków w gnieździe przy przepustnicy (nie łączyło i raz po raz problem wracał).
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html


Podobne wątki

  1. Nierówna praca silnika na biegu jałowym
    Utworzone przez Majka w dziale GT
    Odpowiedzi: 39
    Ostatni post / autor: 11-06-2017, 21:54
  2. Nierówna praca silnika na biegu jałowym 2.0 JTS
    Utworzone przez wenek17 w dziale GT
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 28-10-2015, 22:42
  3. Nierówna praca na biegu jałowym 3.0 V6
    Utworzone przez Mikenadir w dziale 166
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 22-10-2012, 17:25
  4. Nierówna praca na biegu jałowym 2.5v6
    Utworzone przez feecle w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 13-06-2011, 08:36
  5. [159] BOX i nierówna praca silnika na biegu jałowym
    Utworzone przez grzdylu w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 09-05-2011, 15:52

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory