Muszę zakonserwować od wewnątrz progi w 159ce - jak wprowadzić preparat? Są gdzieś otwory technologiczne jak w innych autach?
Muszę zakonserwować od wewnątrz progi w 159ce - jak wprowadzić preparat? Są gdzieś otwory technologiczne jak w innych autach?
Od spodu są gumowe korki, po zdjęciu masz dostęp do progu. Warto wcześniej wyczyści ich wnętrze bo na pewno będzie trochę syfu, zwłaszcza w tylnej części.
Przydałoby się tam zajrzeć jakąś kamerką endoskopową.
Jeśli budowa progu jest podobna do tej ze 156 to również można by pokusić się o odgięcie dywanika w kabinie i wykorzystanie również otworów wewnętrznych.
Gdy Alfa stoi w serwisie gdzie jest Romeo? Szuka części...
Progi w 159 mają wyjątkowo wredną konstrukcję. Korki od dołu nie są najniżej położonym punktem. Na końcach progu w błotnikach są malutkie dziury którymi tylko w teorii ma wypływać woda. W praktyce jest taam tona błota i woda do progu się dostanie ale już nie wypłynie... To że próg nie jest szczelny z błotnikiem odkryłem przypadkiem jak wypłukiwałem z wnętrza progu piasek (bo właśnie po wyjęciu korków od dołu zauważyłem że jest tam syf).
Mam te same doswiadczenia, pozatym te tylne otwory są tak obklejone fabrycznym kitem że woda nie jest w stanie wypłynać.
Ja piasek z wnętrza progów wydmuchiwałem kompresorem, wcześniej wszystkie korki wyjąłem. No i faktycznie warto z 2 razy w sezonie sprawdzać te odpływy z czoła i tyłu progów.
Jak to sie ma do progow w Ti (nakladek).Jak robilem konserwacje to nie moglem znalezc tych otworow.Mialem tez problem ze zdjeciem tych nakladek w konsekwencji ich nie zdjolem i w zasadzie do dzis nie wiem jak one sa przymocowane ( pewnie klejone).Ladowalem srodki z boku progu.Z przodu auta byl otwor z tylu zrobilem i pozniej zaslepilem.Zdziwilo mnie to ze progi maja przegrody wewnatrz, przez co nie moglem wsadzic na wieksza odleglosc weza od pistoletu.Moglby ktos wrzucic fotke tych otworow z dolu?Bylbym wdzieczny, bo to jedyna rzecz ktora nie zabezpieczylem dokladnie robiac konserwacje.
Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 Bi Turbo
166 3.0 V6 Q2-Jest 230KM 265NM B6+Eibach.Decat manifolds+Equal length pipes+ Ragazzon.
155 2.0 16v -Jest.CSC Marmitte,B4
164 3.0 V6 12v- Byla
155 1.7 TS- Byla
159 1.75 TBI Ti - 261KM 435Nm-Byla
Lancia Kappa 2.4 TDS-Byla
https://www.flickr.com/photos/188123998@N07/albums
odświeżam temat. czy ktoś może zrobić zdjęcie w których miejscach znajdują się te otwory technologiczne? ja w wakacje będę robić tylne progi przy błotniki ponieważ z obydwu stron zgnite .... mechanik który będzie mi to robić wmawia mi że zrobi mi w najniższym pkt. otwór cały czas otwarty aby woda mogła uciekać. . czy aby to dobry pomysł?
tu masz fotki jak wygląda przekrój progu z boku, mniej więcej na środku od spodu widać gumowe zaślepki które się wyciąga i wpuszcza tamtędy zabezpieczenie antykorozyjneFaktycznie próg w 159 jest tak skonstruowany że najniższy punkt nie ma odpływu. Moim zdaniem jednak wystarczy raz w roku zakonserwować wszystkie profile zamknięte i problemu nie będzie. Jak coś to mam na sprzedaż tylny lewy próg do 159 (ten ze zdjęć) - u mnie okazało się delikatnie zaatakowane i obyło się bez wstawiania nowego
![]()
jeśli ma ktoś na zbyciu próg tylni do alfa 159 SW czekam na wiadomość na priv