Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: Ciężko pali JTD i kontrolka wtrysku ;/

  1. #1
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar alfaholik-Bioły
    Dołączył
    08 2007
    Mieszka w
    Nowy Sącz
    Auto
    147 1.9JTD, Lybra 1.9JTD, Delta 1.6JTDm
    Postów
    423

    Domyślnie Ciężko pali JTD i kontrolka wtrysku ;/

    Witam. Alfa 166 2.4 JTD 140km ruszam ze skrzyżowania 2 dni temu załączam drugi bieg lekko dokładam gazu a tu po przekroczeniu 2300obr auto zgasło zaświeciła się kontrolka wtrysku i tak szarpnęło z 2 razy coś jak nie raz nauka jazdy... Auto od tego czasu przy rozruchu ciężko kręci wskazówka obrotomierza pomału się podnosi przy zapalaniu i gdy obrotomierz wskasuje juz 500obr to pali bo wcześniej kręci jakby za małe ciśnienie było lub coś innego.
    Komp w ASO wykazał spaloną świece żarową, dziś zostaną wszystkie wymienione, lecz to nie ma nic wspólnego z takim odpalaniem bo jest ciepło na polu... dwa to czujnik gazolu i tyle. Panowie powiedzieli, że nic więcej nie mogą zrobić... Opaski na wężach od pompy paliwa były takie sobie więc wymieniłem na nowe ponieważ myślałem, że łapie lewe powietrze, ale troszke lepiej pali, ale różnicy prawie nie ma. Akumulator włożyłem nowy i też nie pomaga. Auto jak już zapali to normalnie jeździ silnik pracuje bez zarzutów płynnie wkręca się w obroty, skasowali mi błędy lecz kontrolka wtrysku znów się wczoraj zapaliła i auto zgasło na drugim biegu jak troszke wiecej gazu dołożyłem bo jak lekko jezdze to nic sie nie dzieje. Co to może być chłopaki? pomóżcie bo obawiam się dużych kosztów...

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Jak pali się kontrolka to jest błąd - jakie błędy ci skasowali?
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar Matt21
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Szopie
    Auto
    Po-Jeep Grand Cherokee - luźno spasowany, wysokoobrotowy 1.6 TS
    Postów
    796

    Domyślnie

    Nie wiem czy awaria pompki w baku jest oznaczana kontrolką ale sprawdził bym i to. Niestety nic innego (taniego) nie przychodzi mi do głowy, czujnik wału raczej odpada bo objawy inne...
    DIESEL POWER - BEZ DYMU NIE MA OGNIA !!
    Honda CBR 929 - DYMU BRAK OGIEŃ POZOSTAŁ









  4. #4
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar alfaholik-Bioły
    Dołączył
    08 2007
    Mieszka w
    Nowy Sącz
    Auto
    147 1.9JTD, Lybra 1.9JTD, Delta 1.6JTDm
    Postów
    423

    Domyślnie

    Pompka w baku jest sprawna, błędy które skasowali to złe napięcie świec żarowych i informacja, że jest jakaś spalona, czujnik doładowania gazolu.
    Oni nie wiedzą co jest, proponowali żebym kupił samostarter czy jak się to nazywa w każdym razie chodzi o to żeby w dolot psikać sprayem ktory sie pali czy jakos ma wspomoz zapalenie, po tym pojechałem od nich bo to w ciagniku ursus sie stosuje ....

  5. #5
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    olsztyn
    Auto
    alfa romeo156 1.9jtd 98r
    Postów
    362

    Domyślnie

    Jeśli ci gaśnie podczas wkręcania(ponad 2tys) na obroty...to może właśnie czujnik ciśnienia doładowania,wtedy się pali kontrolka,,marchewa,,.

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar Matt21
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Szopie
    Auto
    Po-Jeep Grand Cherokee - luźno spasowany, wysokoobrotowy 1.6 TS
    Postów
    796

    Domyślnie

    W firmowym Iveco auto ciezko paliło i po przekroczeniu pewnych obrotów gasło gdy był uszkodzony jeden ze wtrysków, czasem chodziło super, a czasem bum kontrolka wtrysków i gasło lub 1200obr. max. Mało optymistyczna wizja ale cóż......
    DIESEL POWER - BEZ DYMU NIE MA OGNIA !!
    Honda CBR 929 - DYMU BRAK OGIEŃ POZOSTAŁ









  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Kolno
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 JTD 1999r
    Postów
    91

    Domyślnie

    Miałem ten sam problem ktrzeba było długo krecic zeby opalic a na plaka albo samo stareter palił luks i paliła sie kontrolka od wtysków u mnie było to :
    po pierwsze wstryski
    po drugie zawór wysokiego ciśnienia (boscha 500zł)
    warto sprawdzić powodzenia

  8. #8
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar alfaholik-Bioły
    Dołączył
    08 2007
    Mieszka w
    Nowy Sącz
    Auto
    147 1.9JTD, Lybra 1.9JTD, Delta 1.6JTDm
    Postów
    423

    Domyślnie

    Właśnie zostały wymienione wszystkie świece, filtr paliwa mechanik coś tam zrobił nie wiem co.... auto się zachowuje następująco, gdy przyjechałem do niego auto paliło na dotyk jak nigdy wcześniej, zapalaliśmy je tak kilkanaście razy, silnik się zagrzał do tempereatury 90stopni pojechałem sprawdzic czy gasnie tak jak wczesniej, otóż wkręca się na oborty pięknie, mam wrazenie ze lepiej przyspiesza nie gasnie w ogole. po przejechaniu ok 4km gdy silnik sie zagrzał probowałem zapalic i tu zonk pali nadal ciezko, teraz silnik stygnie i pozniej sprobujemy na zimnym jak pali... wykluczyli wiele rzeczy i pozostała tylko pompa paliwa. Da się ją regenerowac w takim razie czy nowa trzeba kupic? jak da sie regenerowac to gdzie w małopolsce najlepiej lub na podkarpaciu?

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Czujnik położenia kątowego wału korbowego wymień
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  10. #10
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar alfaholik-Bioły
    Dołączył
    08 2007
    Mieszka w
    Nowy Sącz
    Auto
    147 1.9JTD, Lybra 1.9JTD, Delta 1.6JTDm
    Postów
    423

    Domyślnie

    dzis rano auto nie zapaliło w ogole ;/ chyba zaczne wymieniac te czujniki jak nie pomoga to wywale to auto na złom albo nie wiem co z nim zrobie bo juz mnie wkurzac zaczyna, na ASO nie licze bo u mnie w miescie jest zacofanie totalne... moge do innego miasta zawiezc auto, ale tutaj nie zostawie. jak silnik kreci to dym z tylu sie wydobywa. Maciek da się jakos sprawdzic ten czujnik połozenia katowego walu korbowego?

Podobne wątki

  1. ALFA 156 1.6TS nie odpala, pali się kontrolka wtrysku
    Utworzone przez matt692 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 10-08-2014, 19:33
  2. 2.4 jtd. Pali sie kontrolka wtrysku
    Utworzone przez bakan30 w dziale 156
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post / autor: 15-08-2013, 19:01
  3. Kontrolka wtrysku, ciężko odpala z rana
    Utworzone przez chico007 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 04-03-2011, 17:10
  4. Klekocze, pali sie kontrolka wtrysku V6
    Utworzone przez vtiii w dziale 166
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 14-10-2010, 16:30
  5. [145] BOXER - Świeci się kontrolka wtrysku -pali >20l LPG
    Utworzone przez shemek w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 18-05-2008, 19:35

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory