Pokaż wyniki od 1 do 3 z 3

Temat: Alfa Romeo 159 1.9jtdm 16v - dpf / egr?

  1. #1
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    10 2013
    Mieszka w
    Dębica
    Auto
    ALFA ROMEO 147 1.9JTDm 150KM, Alfa 159 16v 1,9JTDm
    Postów
    140

    Domyślnie Alfa Romeo 159 1.9jtdm 16v - dpf / egr?

    Witajcie, mam mały problem z alfa. Mianowicie alfa jest bardzo słaba na pierwszym biegu oraz gdy zimna, ciężko pali po nocy - biały, śmierdzący dym po odpaleniu - jakby olejem. Często np na 2 gim biegu alfa nie przyspiesza płynnie tylko jest taki strzał mocy. Na wyższych biegach nie ma problemu, jeździ jak szalona. Teoretycznie ma dpf wydalony, tak przynajmniej powiedział mi gościu z forum, który mi to auto sprzedawał. A ja również nie zauważyłem wypalania dpfa. Dodatkowo drugi raz w ciągu miesieca pojawił mi się błąd P2453 - sygnał czujnika różnicy ciśnień (FAP) - który za jakiś czas zniknie, np 100-200km.
    Mam zamiar usunąć egr, mam spece, który mógłby usunąć go programowo tylko słyszałem, że nie trzeba w 159 zaslepiac tylko wystarczy go usunąć programowo. Czy to prawda?

    Pozdrawiam

  2. #2
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2016
    Mieszka w
    Rzeszów /Władysławowo
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm] [Alfa Romeo 156 1.8TS 144KM 98' |Grigio Chiaro| |Sedan|
    Postów
    248

    Domyślnie

    Ymmmm z egr... To wiem tyle że jeśli go wyłączy(wyprogramuje) w pozycji zamkniętej to nie trzeba zaślepek.
    A zaslepic to i blachą idzie zwykła możesz byle nie "puszka po piwie".Zazwyczaj to właśnie z wyprogramowaniem są schody bo nie każdy to robi,a jeśli masz kogoś kto spoko.
    Ostatnio edytowane przez forza2310 ; 01-04-2019 o 22:12

  3. #3
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Dla pewności zawór trzeba zaślepić mechanicznie. Co z tego jeśli zostanie wyłączony w pozycji zamkniętej, jeśli będzie podparty przez syf. Do podstawowy błąd niedoświadczonych mechaników.
    Skoro pojawia się też błąd to ja bym się zastanowił, czy DPF został poprawnie wyprogramowany.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory