Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Temat: Problem z zaciskami brembo/prowadnice.

  1. #1
    Użytkownik Świeżak Avatar bzyku741
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    Bolesławiec k.Wielunia
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDM 150KM / Alfa Romeo 166 3,2 V6 2004
    Postów
    47

    Question Problem z zaciskami brembo/prowadnice.

    Cześć Potrzebuję pomocy w paru sprawach.
    Coś się zadziało z hamulcami, rok temu zaciski brembo przeszły całkowitą regenerację, wymiana gum, tłoczków, odpowietrzników, piaskowanie i malowanie proszkowe.
    Nowe tarcze Brembo i klocki Brembo.

    Jakiś czas temu najpierw piszczały przy dojazdach do świateł itp. a potem coś tak zaczęło trzeć czy bić, że aż strach było jechać.
    Zdemontowałem całe zaciski, i z jednego bardzo ciężko było wyciągnąc klocki, pamiętam że szlifowałem je po bokach żeby weszły, gdy dostałem zaciski po regeneracji, gdyż "firma" regenerująca nie wymieniła mi prowadnic na nowe, bo podobno się nie dało, dlatego podszlifowałem klocki, zamontowałem i wszystko śmigało praktycznie cały rok bez problemu. I tu moje pytanie czy mogę wywalić te prowadnice i jeździć bez nich? Jeden mój kumpel ma 166 CF1 2.0 V6TB i zajrzeliśmy do jego zacisków, tam prowadnic nie miał w ogóle i auto hamuje bez zarzutu... Drugie pytanie, czy mogłem źle dobrać klocki pod zaciski z prowadnicami? Czy jest kilka rodzajów klocków, pod Brembo z prowadnicami i bez?

  2. #2
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Temat znany i lubiany
    Tak, są dwa rodzaje. Z blaszkami/prowadnicami i bez. Te bez pewnie były produkowane na początku (bo też miałem takie w TB) i chyba z nimi nie było problemu. Problem był z tymi z blaszkami. Klocki są identyczne, tylko zacisk inaczej zrobiony. Te blaszki korodują pod spodem, "puchną" i robi się ciasno no i piszczą. Dlatego trzeba to zrobić porządnie albo właśnie podcinać klocki

  3. #3
    ZBANOWANY Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Polska, Mazowieckie
    Auto
    166 V6 3.0
    Postów
    779

    Domyślnie

    U mnie po zmianie tarczy i klocków piszczy prawa strona podczas wolnej jazdy jak i lekkim hamowaniu , okazało sie ze ze piszczy tarcza na sworzniu jak sie zdejmie koło to można nią ruszać i wtedy wydaje piski. Czy to jet normalne ze tarczą mozna ruszać na boki bez koła?

  4. #4
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Jak na boki? Każda tarcza powinna mieć taką małą szpilkę (chyba na klucz 12). Ona trzyma tarczę we właściwym miejscu jak odkręcisz koło. Ja ich nie mam z przodu i przez to zawsze się wkurzam jak zakładam koło bo mi tarcza się przesuwa i nie mogę śrubami trafić czy brak tej szpilki wpływa na piszczenie? Nie sądzę. I tak po dociągnięciu felgi to ona trzyma tarczę. Czy ze szpilką czy bez to tak samo. Mi do tej pory hamulce nie piszczały (już nie pamiętam co miałem ale kope lat to miałem). Teraz założyłem brembo z ferodo i popiskuje przy delikatnym naciskaniu przy bardzo małej prędkości. Ale praktycznie zaraz po założeniu (po ułożeniu oczywiście).

  5. #5
    ZBANOWANY Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Polska, Mazowieckie
    Auto
    166 V6 3.0
    Postów
    779

    Domyślnie

    Właśnie na boki się rusza jakieś 2-3 mm z obu stron, rozumiem że koło zniweluje ruch Ale czy aby napewno? Trochę mnie to zaniepokoiło , też nie mam żadnych dodatkowych mocowań tarczy. Teraz tak myślę dlaczego raz są wibracje raz niema przy mocnym hamowaniu, czyli koło pracuje na boki , coś mi tu nie pasuje...

    Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka

  6. #6
    Użytkownik Świeżak Avatar bzyku741
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    Bolesławiec k.Wielunia
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDM 150KM / Alfa Romeo 166 3,2 V6 2004
    Postów
    47

    Domyślnie

    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    Temat znany i lubiany
    Tak, są dwa rodzaje. Z blaszkami/prowadnicami i bez. Te bez pewnie były produkowane na początku (bo też miałem takie w TB) i chyba z nimi nie było problemu. Problem był z tymi z blaszkami. Klocki są identyczne, tylko zacisk inaczej zrobiony. Te blaszki korodują pod spodem, "puchną" i robi się ciasno no i piszczą. Dlatego trzeba to zrobić porządnie albo właśnie podcinać klocki
    A czy jest jakiś patent, żeby bezpiecznie (nie zerwać gwintu bo wiadomo, zapieczone pewnie od temperatury) odkręcić te prowadnice, jakbym zdobył nowe? Bo dojście kluczem jest tam takie sobie, robił to ktoś?

  7. #7
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Nie ma po prostu trzeba odkręcić łatwiej jest jak rozpołowisz zacisk. Jak dobrze pamiętam wtedy masz osiowo dostęp żeby się zaprzeć.

  8. #8
    ZBANOWANY Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Polska, Mazowieckie
    Auto
    166 V6 3.0
    Postów
    779

    Domyślnie

    A co z tym ruchem tarczy na boki? Nie ma sie co martwić ?

  9. #9
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Ale jak tarcza się ma ruszać na boki skoro jest dociśnięta do piasty felgą i dokręcona pięcioma śrubami?

  10. #10
    ZBANOWANY Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Polska, Mazowieckie
    Auto
    166 V6 3.0
    Postów
    779

    Domyślnie

    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    Ale jak tarcza się ma ruszać na boki skoro jest dociśnięta do piasty felgą i dokręcona pięcioma śrubami?
    Mówie że bez koła sie rusza

Podobne wątki

  1. [Giulietta] Jakie ET ma mieć felga dla wersji Giulietta z zaciskami Brembo
    Utworzone przez bixod w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 29
    Ostatni post / autor: 18-11-2016, 19:50
  2. Montaż zwrotnic z zaciskami Brembo 330mm z AR 156 Q4 do AR 147
    Utworzone przez TomekChełm w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 25-10-2015, 15:39
  3. [147] Problem z zaciskami i zawieszeniem
    Utworzone przez Rysio1923 w dziale Hamulce i zawieszenie
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 23-03-2014, 23:43
  4. Felgi 16 na hamulce z zaciskami Brembo.
    Utworzone przez kozioł92 w dziale 166
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 30-08-2013, 21:31
  5. [159] felgi alu 16" czy pasują do 2.4 z zaciskami brembo
    Utworzone przez _cichyy_ w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 23-05-2011, 07:27

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory