Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 25

Temat: 159 2.0 jtdm problem z vmax

  1. #1
    Użytkownik Świeżak Avatar fitcrates
    Dołączył
    11 2018
    Auto
    159 Ti 2.0 jtdm 170km SW
    Postów
    54

    Domyślnie 159 2.0 jtdm problem z vmax

    Witam.
    W grudniu zakupiłem 159 Ti SW z 2.0 jtdm. Ujawniło się kilka "ukrytych" problemów i od tego czasu wymieniłem już aku, świece żarowe, zregenerowałem wtryski, wyczyściłem egr (mechanicznie). Pozostał problem gigantycznej turbodziury i niemożliwość osiągnięcia vmax.
    Generalnie wskaźnik pokazuje, że pompuje do 1.6 bara. Ale przy prędkości 180kmh już praktycznie ledwo ledwo jedzie i nie chce dalej przyspieszać, praktycznie do docierając do 200kmh. Do tego tocząc się na drugim biegu bez gazu (przed regeneracją wtrysków w takich warunkach po prostu gasła, a teraz jest to możliwe) po wciśnięciu buta do dechy, nie dzieje się kompletnie nic przez bardzo długi czas (postaram się to nagrać). Mija może 5s zanim zaczyna nastęować minimalna reakcja, powolutku zaczyna się zbierać i dopiero powyżej 2tys rusza.
    Kompresja była sprawdzana i jest ok. Planuję wybrać się na hamownię.
    Przekopałem internet i youtube i wg. zdobytych danych nawet na 19stkach powinna bez problemu rozwinąć 220kmh.
    Turbo było podobno regenrowane, ale skoro niby pompuje te 1.6 bara to chyba powinno być mimo wszystko ok. Czy jednak coś pomijam?
    Jest to naprawdę irytujące. Czasami nawet jest wstyd na skrzyżowaniu jak mi się zamuli poniżej 2tys obrotów i nie chce jechać a but w podłodze.

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar alcapone154
    Dołączył
    06 2014
    Mieszka w
    Nad Krakowem
    Auto
    159 2.0 / ex147
    Postów
    592

    Domyślnie

    Masz wersję 136 koni?

    Gesendet von meinem Redmi Note 9 Pro mit Tapatalk

  3. #3
    Użytkownik Świeżak Avatar fitcrates
    Dołączył
    11 2018
    Auto
    159 Ti 2.0 jtdm 170km SW
    Postów
    54

    Domyślnie

    Ah, 170km ofc.

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Klonek
    Dołączył
    08 2015
    Auto
    159 2.0 JTDm
    Postów
    887

    Domyślnie

    Może być źle zregenerowane turbo albo wężyki podciśnienia są sparciałe / nieszczelne.
    Jak dajesz na drugim biegu z niskich obrotów gaz max, to ciśnienie doładowania zaraz wzrasta czy nie?

    Może cały dolot masz też zawalony, ciężko stwierdzić. Ja bym spróbował się przejechać z odpiętym przepływomierzem i później z odpiętym EGR'em.

    A najpierw sprawdził błedy na kompie i ciśnienie doładowania oczekiwane / zmierzone czy się pokrywają i to samo z zasysanym powietrzem (może nieszczelności dolotu są).

  5. #5
    Użytkownik Świeżak Avatar fitcrates
    Dołączył
    11 2018
    Auto
    159 Ti 2.0 jtdm 170km SW
    Postów
    54

    Domyślnie

    Cytat Napisał Klonek Zobacz post
    Może być źle zregenerowane turbo albo wężyki podciśnienia są sparciałe / nieszczelne.
    Jak dajesz na drugim biegu z niskich obrotów gaz max, to ciśnienie doładowania zaraz wzrasta czy nie?

    Może cały dolot masz też zawalony, ciężko stwierdzić. Ja bym spróbował się przejechać z odpiętym przepływomierzem i później z odpiętym EGR'em.

    A najpierw sprawdził błedy na kompie i ciśnienie doładowania oczekiwane / zmierzone czy się pokrywają i to samo z zasysanym powietrzem (może nieszczelności dolotu są).
    Jakiego efektu spodziewać się z odpiętym przepływomierzem?

    Co do gazu w podłogę na drugim biegu to doładowanie nie rusza się dopóki ogólnie całość nie zacznie przyspieszać. Czyli wciskam gaz, nie dzieje się nic, po czym po chwili zaczyna delikatnie przyspieszać, potem łapie turbo delikatnie i od 2 tys dzida.
    Dolot, rzekomo był czyszczony ale zapewne tak jak i wcześniej egr czyli albo samym środkiem chemicznym albo zwykłe kłamstwo od początku.
    Na weekend będę z kumplem robić testy na kompie.

    Edit. bez przepływki brak różnicy w dolnych zakresach obrotów.
    Ostatnio edytowane przez fitcrates ; 29-03-2022 o 17:23

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2010
    Auto
    była 156 1,8TS, jest 159 2,4 200 KM
    Postów
    396

    Domyślnie

    Cytat Napisał fitcrates Zobacz post
    wyczyściłem egr (mechanicznie).
    Rozbierałeś elektromagnes (z wierceniem otworu i wypchnięciem tulejek)? Sprawdzałeś czy część mechaniczna nie jest zapieczona? Ta oś w środku musi sie ruszać po naciśnięciu palcem.
    Pytam, bo z opisu wynika że to zapieczony w pozycji otwartej EGR.
    Sprawdź (MES, AlfaOBD w darmowych wersjach) w czasie jazdy czy EGR działa.

  7. #7
    Użytkownik Świeżak Avatar fitcrates
    Dołączył
    11 2018
    Auto
    159 Ti 2.0 jtdm 170km SW
    Postów
    54

    Domyślnie

    Cytat Napisał jadzia Zobacz post
    Rozbierałeś elektromagnes (z wierceniem otworu i wypchnięciem tulejek)? Sprawdzałeś czy część mechaniczna nie jest zapieczona? Ta oś w środku musi sie ruszać po naciśnięciu palcem.
    Pytam, bo z opisu wynika że to zapieczony w pozycji otwartej EGR.
    Sprawdź (MES, AlfaOBD w darmowych wersjach) w czasie jazdy czy EGR działa.
    Nie no, ja takich rzeczy nie robię. Mechanik mi czyścił egr w myjce, cały dzień się kąpał. Mówił, że egr był zacięty ale w pozycji zamkniętej.

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar Intruz
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    147 2.0 TS, 159 2.0 Jtdm SW
    Postów
    1,190

    Domyślnie

    wyprogramuj egr na wszelki wypadek - ja tak zrobilem i autko jezdzi tak dobrze jak jeszcze nigdy...i spalanie spadło...
    A co do objawów - ja miałem podobne, gdy zapchało mi DPF a...wywaliło mi check engine i zero mocy. Ty masz DPF?

  9. #9
    Użytkownik Świeżak Avatar fitcrates
    Dołączył
    11 2018
    Auto
    159 Ti 2.0 jtdm 170km SW
    Postów
    54

    Domyślnie

    Cytat Napisał Intruz Zobacz post
    wyprogramuj egr na wszelki wypadek - ja tak zrobilem i autko jezdzi tak dobrze jak jeszcze nigdy...i spalanie spadło...
    A co do objawów - ja miałem podobne, gdy zapchało mi DPF a...wywaliło mi check engine i zero mocy. Ty masz DPF?
    DPF jest, ale brak błędów. Dwóch mechaników jeździło i sprawdzało, ale żadnych błędów nie ma co utrudnia diagnostykę.

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2010
    Auto
    była 156 1,8TS, jest 159 2,4 200 KM
    Postów
    396

    Domyślnie

    Cytat Napisał fitcrates Zobacz post
    Mówił, że egr był zacięty ale w pozycji zamkniętej.
    OK, może i był, ale po tym "czyszczeniu" zaciął się w pozycji otwartej. Pisałeś że będziecie robic z kumplem testy na kompie. Sprawdźcie działanie EGR

Podobne wątki

  1. Problem z przyspieszeniem do 2 tys jtdm
    Utworzone przez sebek501 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 07-03-2017, 20:04
  2. Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 23-11-2016, 18:11
  3. [Giulietta] Problem z silnikiem, Giulietta 2.0 JTDM/170 KM, problem z start/stop???
    Utworzone przez kandy82 w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 03-05-2016, 19:27
  4. vmax Alfa Romeo 155 v6
    Utworzone przez Michu1 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 14-05-2010, 16:53
  5. Brak mocy, niska Vmax...
    Utworzone przez szerszeń w dziale 166
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 21-06-2009, 16:52

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory