Pokaż wyniki od 1 do 4 z 4

Temat: Dramatyczny spadek mocy

  1. #1
    hemicuda
    Gość

    Domyślnie Dramatyczny spadek mocy

    Witam,

    Mam problem z moim autem. Po 3 dniowym postoju ( nie wiem czy ma to zwiazek ) na parkingu auto na trasie zupelnie stacilo moc. Mam okolo 3 minut do setki jesli jest choc troche z gorki i odpowiednio dluga prosta. Auto muli strasznie do 3000 rpm a powyzej silnik zupelnie nie dziala. 3000 przekracza jedynie na jedynce i dwojce. Jak wejde powyzej 4k na dwojce slysze dziwny dzwiek - brzmi to jak grzechot metalowych srubek w plastikowym kubku. Czasem alfa wykazuje chec do lekkiego przyspieszania, a czasem mimo pedalu w podlodze stoi wskazowka predkosciomierza na np. 40kmh i nie idzie w gore ani troche (w sensie na tym samym biegu na tych samych obrotach). Poza tym auto stalo sie znacznie glosniejsze - na 3000rpm brzmi jakbym robil conajmniej 6000.

    Wczesniej mialem problem jedynie powyzej 4k nie ciagnelo jak powinno - (Vmax 160kmh na autostradzie zdolalem zrobic mimo pedalu w podlodze), o co podejrzewalem wariator, ktory wykazywal oznaki konczenia sie - klekocze przy starcie.

    Pojechalem z tym do mechanika, ktory stwierdzil po bledzie w kompie, ze katalizator jest zapchany doszczetnie i musi mi go wykastrowac albo wymienic i wymienic sonde lambda. Po wymianie sondy i kata auto nadal nie ma mocy.

    Co o tym sadzicie? Mechanik mowi, ze nie moze nic znalezc i nie wie co wiecej zrobic poza zasugerowana wymiana wariatora. Czy sa to objawy jakie mialby TS gdy wariator zupelnie zdechnie? Komputer nie rzuca zadnymi bledami.

    A! zapomnialbym, czasem mam dziwne zachowanie obrotomierza przy najczesciej ruszaniu z miejsca - po chwili przyspieszania zapala sie marchewka, obrotomierz nurkuje do 0 (slownie zera) rpm ale silnik sie kreci bo poza zanikiem przyspieszania auto nie zatrzymuje sie. Po 2/3 sekundach wszystko wraca do normy. Kiedys to samo pojawialo sie kilka razy po tym jak auto dlawila moja panna uczaca sie ruszac samochodem.

    Prosilbym o komentarz. Pozdrawiam!
    Ostatnio edytowane przez hemicuda ; 24-08-2009 o 21:46

  2. #2
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Lancer, Giulia quadrifoglio
    Postów
    1,256

    Domyślnie

    Cytat Napisał hemicuda Zobacz post
    Witam,

    Mam problem z moim autem. Po 3 dniowym postoju ( nie wiem czy ma to zwiazek ) na parkingu auto na trasie zupelnie stacilo moc. Mam okolo 3 minut do setki jesli jest choc troche z gorki i odpowiednio dluga prosta. Auto muli strasznie do 3000 rpm a powyzej silnik zupelnie nie dziala. 3000 przekracza jedynie na jedynce i dwojce. Jak wejde powyzej 4k na dwojce slysze dziwny dzwiek - brzmi to jak grzechot metalowych srubek w plastikowym kubku. Czasem alfa wykazuje chec do lekkiego przyspieszania, a czasem mimo pedalu w podlodze stoi wskazowka predkosciomierza na np. 40kmh i nie idzie w gore ani troche (w sensie na tym samym biegu na tych samych obrotach). Poza tym auto stalo sie znacznie glosniejsze - na 3000rpm brzmi jakbym robil conajmniej 6000.

    Wczesniej mialem problem jedynie powyzej 4k nie ciagnelo jak powinno - (Vmax 160kmh na autostradzie zdolalem zrobic mimo pedalu w podlodze), o co podejrzewalem wariator, ktory wykazywal oznaki konczenia sie - klekocze przy starcie.

    Pojechalem z tym do mechanika, ktory stwierdzil po bledzie w kompie, ze katalizator jest zapchany doszczetnie i musi mi go wykastrowac albo wymienic i wymienic sonde lambda. Po wymianie sondy i kata auto nadal nie ma mocy.

    Co o tym sadzicie? Mechanik mowi, ze nie moze nic znalezc i nie wie co wiecej zrobic poza zasugerowana wymiana wariatora. Czy sa to objawy jakie mialby TS gdy wariator zupelnie zdechnie? Komputer nie rzuca zadnymi bledami.

    A! zapomnialbym, czasem mam dziwne zachowanie obrotomierza przy najczesciej ruszaniu z miejsca - po chwili przyspieszania zapala sie marchewka, obrotomierz nurkuje do 0 (slownie zera) rpm ale silnik sie kreci bo poza zanikiem przyspieszania auto nie zatrzymuje sie. Po 2/3 sekundach wszystko wraca do normy. Kiedys to samo pojawialo sie kilka razy po tym jak auto dlawila moja panna uczaca sie ruszac samochodem.

    Prosilbym o komentarz. Pozdrawiam!
    Nie chcę martwić ale wygląda na przestawienie rozrządu. Objawy identyczne jak w Ts-ie kuzyna. Kiedy wymieniałeś i gdzie? Lepiej sprawdzić żeby większych kłopotów nie było.

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - i nie będzie błędów na komputerze, ponieważ nie ma błędu który by uniemożliwił jazdę.
    - oprócz bledów ECu podaje parametry diagnostyczne, adaptacyjne i je należy odczytać i interpretować.
    - czas wtrysku, wyprzedzenie zapłonu, ilość powietrza, temperatura silnika, wykres sondy lambda, parametry TRA, FRA, i jeszcze chyba z 10 róznych.
    - świece, kable W.N, filtr powietrza.
    - czułośc przepływomierza, temperatura powietrza podawana z termistora w przepływomierzu.

    - a na końcu dopiero stopien kompresji w cylindrach oraz szczelność komór spalania.
    - komputer diagnostyczny graficzny a nie tekstowy, czyli coś w rodzaju Unidiag lub Alfadiag.
    - oraz ewidentnie jakiś czujnik ABS ( lewy lub prawy ) powoli się kończy, podpiąć komputer do ABS i odczytać błędy.
    - chociaż to także może być efekt braku masy obok akumulatora, ale to grozi uszkodzeniem ECU !!
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 25-08-2009 o 07:30
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    To na pewno nie jest wina wariatora. Kiedyś przy klekoczącym wariatorze rozpędziłem swoją alfę do 200 km/h i to na lpg. Niepokojące jest to grzechotanie w silniku. Czy na postoju silnik normalnie wkręca się na obroty i dobrze reaguje na pedał gazu? Zacznij tak, jak kolega radzi od sprawdzenia rozrządu. Ewentualnie sprawdź też, czy czasami nie masz zablokowanego hamulca na którymś z kół. Oczywiście zakładam, że takie rzeczy jak filtr powietrza, świece i kable są OK. No i jeżeli zapala się marchewa podczas tych dziwnych spadków wskazówki obrotomierza to musi być jakiś błąd, który odczytasz na kompie. I koniecznie zmień mechanika.
    Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 25-08-2009 o 07:46

Podobne wątki

  1. Spadek mocy
    Utworzone przez Dziarka83 w dziale 166
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 02-09-2013, 19:08
  2. spadek mocy
    Utworzone przez PLASTICZ w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 25-05-2012, 11:26
  3. 1.9 JTD spadek mocy
    Utworzone przez M A R I O w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 20-11-2011, 11:17
  4. [146] Spadek mocy jtd
    Utworzone przez zhyperpl w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 14-08-2010, 09:32
  5. [145] spadek mocy
    Utworzone przez gump3334 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 20-04-2010, 12:50

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory