Witam. Mam zamiar wymienić sondę lambda w AR 156 1.8TS 16V 98r.
Jak ją po wymianie zaadaptować. Czy trzeba to robić?![]()
Witam. Mam zamiar wymienić sondę lambda w AR 156 1.8TS 16V 98r.
Jak ją po wymianie zaadaptować. Czy trzeba to robić?![]()
nie, usuwamy tylko błędy, jeśli były,lub są obecnie.
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
Czy można to zrobić przez rozłączenie akumulatora,czy trzeba jechać na kompa?
Czy to wystarczy? Nie trzeba resetować parametrów? Czy może jest to jednoznaczne?
Z tego co ja wiem i co mi mówiono komputer sam dostosuje się do nowej sondy po przejechaniu x km, bądź trzeba zresetować parametry przy pomocy komputera.
Błędy kasuje się poprzez podpięcie do kompa.
Pozdrawiam.
- Rafał
- bledy kasuje sie poprzez:
1. - odłaczenie akumulator na 30 minut, dotyczy starego typu ECU lub starszych modeli aut.
2. - podłączenie do komputera diagnostycznego, dotyczy prawie wszytkich ECU od M1.5.5 w górę.
- resetowanie parametrów jest potrzebne tylko przy czujnikach takich jak: przepływomierz, silnik krokowy, i tylko po czyszczeniu przepustnicy lub diagnostyki silnika krokowego.
- zerowanie parametrów jest dwóch typów: zerowanie parametrów adaptacyjnych silnika krokowego oraz zerowanie parametrów adaptacyjnych ECU.
- zerowanie parametów adaptacyjnych ECU skutkuje tym , że ECU zbiera wyniki adaptacji przez czas około 200 km, chyba że zostanie zrobiona poprawna adaptacja ECU na biegu jałowym.
- z tego wynika że nie nalezy tak sobie zerować parametry adaptacyjne ECU , ponieważ skutkuje to innym trybem pracy ECU i ubywaniem pieniędzy z naszej kieszeni.
- poprawna adaptacja ECU na biegu jałowym zajmuje około 12 minut, a obecnie przy tych temperaturach dużo więcej.
- z drugiej strony 156 TS 2.0 na biegu jałowym pali tylko 2l / ma motogodzinę.
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
Jak mogę ustalić, czy ECU jest starego czy nowego typu?
Czy zależy to od daty produkcji auta (98r.)?
- w modelu 1.8 było już w tym roku 98 stosowane ECU M1.5.5.
- takie watpliwości mogą mieć uzytkownicy modelu 1.6, bo tam to było róznie nawet w tym samym roku produkcji.
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
Bubu, wielkie dzięki za pomoc.
Pozdrawiam.![]()