Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: Wymiana lambdy

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar bogas
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Jaworzno
    Auto
    MiTo 1,4MATB 135KM
    Postów
    385

    Domyślnie Wymiana lambdy

    Witacie. Znalazłem pewien wątek i czytam, ale przyznam szczerze nie mogę się doczytać czy po wymianie mam tylko wykasować błędy czy robić adaptację. Z resztą nie wiem jak.
    Ma do mnie przyjechać kolega, z resztą alfaholik z ponoć szwankującą pierwszą lambdą. Znam obsługę jedynie aplikacji Torque na Androida.
    Powiedzcie proszę jakie napięcia z sondy kwalifikują ją do wymiany i czym się sugerować?
    Jeśli wymienimy, co mamy potem zrobić i czym - fes'em (darmowym) czy aladiagiem?
    Pozdrawiam

  2. #2
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar areyoufine
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Kalisz/Ostrów WLKP
    Auto
    156 GTA
    Postów
    347

    Domyślnie

    chodzi o silnik TS? Ja właśnie przechodzę męczarnie z sondami. Z tego co doczytałem i ASO mi powiedziało, adaptacji nie trzeba wykonywać w tych sondach. Jedynie wymiana. A która sonda Ci padła?
    Bo mam na sprzedaż jedną. Link tutaj: http://www.forum.alfaholicy.org/czes...win_spark.html

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar bogas
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Jaworzno
    Auto
    MiTo 1,4MATB 135KM
    Postów
    385

    Domyślnie

    Cześć. Dzięki za odpowiedź, włąśnie czytałem Twoje przeboje. Tak, 1.6TS. W związku z tym mamy dwie lambady przy kolektorze, tak? Czym zdiagnozować wadliwą i jak będę wiedział która to?

  4. #4
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar areyoufine
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Kalisz/Ostrów WLKP
    Auto
    156 GTA
    Postów
    347

    Domyślnie

    Są dwie równoległe sondy przed katalizatorem o numerach wg. FIAT: 46762182 i wg. BOSCH: 0258006376.
    Dodatkowo kolejna za katalizatorem, z długim przewodem o numerach wg. FIAT: 46760863 i wg. BOSCH: 0258006388 .
    Byłem u mechanika, na komputerze sprawdził, wyszły trzy błędy. Mechanik zdecydował, że uszkodzone są wszystkie trzy sondy. Jednak nie dawało mi to spokoju, bo w końcu to mało prawdopodobnie. Pojechałem do ASO. Wykonano diagnostyke Examinerem i okazało się, że uszkodzoną mam jedną. Za katalizatorem.
    Jeśli chodzi o diagnostykę? Jeśli będziecie mieli Alfadiaga, sprawdzcie na nim. Warto też, sprawdzić na czymś innym i porównać. Bo czasem cuda wychodzą. ASO stwierdziło, że jeżeli uszkodzona jest ostatnia sonda, czyli za katalizatorem, to ciągnie za sobą pozostałe i błędy wyskakują również na tych przed katalizatorem. Ale czy to w 100% prawda? nie wiem...
    Szczerze, mnie to do szewskiej pasji doprowadzać zaczyna.
    Ostatnio edytowane przez areyoufine ; 05-03-2011 o 14:49

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta Avatar bogas
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Jaworzno
    Auto
    MiTo 1,4MATB 135KM
    Postów
    385

    Domyślnie

    Problem w tym, że nie znam alfadiaga i fes'a. Kody błędów odczytam, ale co dalej? Jak wytypować uszkodzoną lambdę i jak (ponoć trzeba) zrobić adaptację?
    Pojawia się nowy problem - dwie lambdy na kolektorze..

  6. #6
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar areyoufine
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Kalisz/Ostrów WLKP
    Auto
    156 GTA
    Postów
    347

    Domyślnie

    też się nie znam za bardzo na tych programach diagnostycznych. Wiem, że na wydrukach błędów pojawia się np.

    P0141 Obwód grz. sondy lambda (rząd 1, czujnik 2)
    P0150 Sonda lambda (rząd 2, czujnik 1)
    P0136 Sonda lambda (rząd 1, czujnik 2)

    Teoretycznie, według tych informacji o rządach można stwierdzić która. (rząd 1 to prawdopodobnie przed katalizatorem, rząd 2 prawdopodobnie za katalizatorem). Dla mnie to jest trudny temat. Liczę, że Ty tyle problemów mieć nie będziesz co ja. Ja przez te sondy będę chyba zmieniać mechanika, u którego dużo napraw już realizowałem i byłem zadowolony... niestety z sondami się nie popisał, naraził mnie na dodatkowe, wysokie koszty.
    A jeśli chodzi o adaptacje? Ja słyszałem, że w alfach nie trzeba robić. Co innego w VW... kiedyś z kumplem robiliśmy adaptację sondy w jego Polówce na Polskim VAGu.

    Nie traktuj moich informacji jako 100% pewne. Ja też się uczę dopiero.
    Ostatnio edytowane przez areyoufine ; 05-03-2011 o 14:48

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta Avatar bogas
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Jaworzno
    Auto
    MiTo 1,4MATB 135KM
    Postów
    385

    Domyślnie

    Dzięki bardzo tak i tak za info - przyjedzie, to się pobawimy.
    Może wpadnie do wątku jeszcze bubu i nam coś podpowie.
    Pozdrawiam

  8. #8
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar areyoufine
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Kalisz/Ostrów WLKP
    Auto
    156 GTA
    Postów
    347

    Domyślnie

    w porządku. Do usług. Sam się męczyłem, szukałem. I tą wiedzą się z Tobą podzieliłem.
    Pozdrawiam!

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta Avatar bogas
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Jaworzno
    Auto
    MiTo 1,4MATB 135KM
    Postów
    385

    Domyślnie

    No i chyba sobie poradziliśmy. Oczywiście pomocna była Coca Cola. 1.6TS 105KM ma dwie sondy - wymiana sondy bank 1 - przed katem. Przed wskazania zmienne w zakresie 0-1V, ale na bank 2 stała - 0,5V. Po wymianie zmienna tu i tu. No i pytanie - jak poprawnie powinno być, stała wartość po katalizatorze czy zmienna?
    Check po przejechaniu ~5km nie zaświecił się, czekam na info jak po dłuższej trasie. Dzięki za pomoc areyoufine.

  10. #10
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    156 2.5 V6 SW jakiś SP, 02r. / 147 1.9 jtd 8v 115km. 3d czerwona :)
    Postów
    2,768

    Domyślnie

    tu masz opisane jak testowac sondy lambda
    http://www.bosch.com.au/content/lang...r__Cat_WEB.pdf

Podobne wątki

  1. [146] Wskazania lambdy boxer 1,6
    Utworzone przez Kamilao w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 29
    Ostatni post / autor: 10-05-2013, 21:37
  2. Wymiana lambdy a autoadaptacja silnika
    Utworzone przez konrad251 w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 27-02-2013, 22:40
  3. Adaptacja LAMBDY
    Utworzone przez dziun_bg w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 31-12-2011, 13:30
  4. Przepływka i lambdy
    Utworzone przez acer11 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 17-04-2010, 15:41
  5. adaptacja lambdy
    Utworzone przez SHELLER35 w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 04-11-2009, 13:52

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory