Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: kupiony 145 TS kilka problemów

  1. #1
    archibaldi
    Gość

    Domyślnie kupiony 145 TS kilka problemów

    w moim niedawnym nabytku zauważyłem parę rzeczy, które wychodzą dopiero jak ruszysz w trase.
    1. Temp. utrzymuje się na poziomie 70 st.
    2. tak od 90 km/h wraz ze wzrostem prędkości zwiększają się wibracje auta
    3. Dzwięk chyba z okolic katalizatora przypomina strumienice i nasila się od ok. 3000 obrotów szczególnie jak się ciśnie gaz. Jest to miłe dla ucha ale uciążliwe jak sie jedzie szybko no i nie wiem czy nie szkodliwe dla auta

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar saroo
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Nidzica
    Auto
    Alfa Romeo 146 1.7 16v Bx. Alfa Romeo 164 3.0 V6
    Postów
    2,742

    Domyślnie

    1. Prawdopodobnie termostat do wymiany
    2. Moga być różne przyczyny, od kół po silnik
    3. Być moze po katalizatorze została tylko pusta puszka, moze ktos wklad wybebeszył albo go wydmuchało a moze poprostu wydech jest gdzies nieszczelny.

  3. #3
    Użytkownik Fachowiec Avatar Rzmudzior
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wschód
    Auto
    145 1.4 TS '00, Fiat Croma 1.8 '07
    Postów
    2,192

    Domyślnie

    Z tymi wibracjami, zależy jak mocne są i jak czuć je na kierownicy. Źle wyważone koło, to pierwsze co bym sprawdził, zwłaszcza że i tak jest sezon na wymianę opon.
    Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda

    Alfa Romeo 145, Toyota Yaris, Fiat Croma
    https://makramomaniak.pl/

  4. #4
    dududs
    Gość

    Domyślnie

    witam
    1. podejrzewam termostat ( a szubko sie zorgrzewa? w mieście w korkach rośnie do 90??
    2.może trafiłeś na autko powypatkowe ja bym sprawdził układ kierowniczy, zbierznośc i stan felg (alusów)
    3. jeżeli masz strumienice zamiast kata to nie powinieneś przejśc przeglądu ze względu na skład spalin, silnkowi sie nic nie dzieje

  5. #5
    archibaldi
    Gość

    Domyślnie

    Dzięki wielkie za szybki odzew
    1. auto dluuugo sie rozgrzewa, nawet w korkach temp. oscyluje w okolicach 75 st.
    2. Wibracje czuć zarówno na kierownicy jak na całej reszcie. Stawiałbym na koła bardziej niż na motor
    3. Kat może być dziurawy - ale mam nadzieję, ze to nie ma negatywnego wpływu

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar GrzesiuŻar
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    156 SW 2.5 V6 2002/03 192KM
    Postów
    1,250

    Domyślnie

    1. Termostat?
    2. Od razu bym poleciał na wyważenie, jeżeli drga sama kierownica. Jeżeli całe auto mocno telepie to już coś z zawieszeniem, może zbieżność warto zrobić.
    3. Miałem to samo u siebie, byłem przekonany, że mam strumienicę albo wydmuchany kat. A tu się okazało, że po prostu pierwszy tłumik za katalizatorem dogorywał wewnątrz i jak ostatnio wymieniłem cały układ to wszystko ucichło... A faktycznie, na trasie było to uciążliwe (nie wiem, jak można jeździć stjuningowanym bolidem 1.4 z basowym tłumikiem na trasach... )
    AR 146ti 2.0 16v '96
    AR 155 1.8 16v '97+ podtlenek LPG
    AR 155 2.0 16v '95
    AR 156 SW 2.4 JTD '01 - biała perła
    AR 156 SW 2.5 V6 192KM '02 + podtlenek LPG

  7. #7
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar mac1us
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Kraków Radziszów
    Auto
    Lancia Delta 2,0 16vt 4x4
    Postów
    219

    Domyślnie

    1. Gdybanie, że to temostat nic nie da, sprawdz go poprostu. Po uruchomieniu silnika podnieś maske i ręką obejmij wąż który dochodzi do chłodnicy jeśli będzie ciepły tzn. temostat.

    2. Sprawdz wyważenie kół lub to jak bardzo są krzywe.

    3. Po pierwsze sprawdz szczelnosc układu też prosto, podejdz do tyłu auta i zatkaj wylot końcowy. Jeśli nie będziesz mógł utrzymac i nie usłyszysz syczenia tzn. szczelny. Katalizatory mają to do siebie, że jeśli są już do dupy to nikt tym bardziej w starym aucie go nie będzie zmieniał tylko wyrzuci i wrzuci samą puszkę lub strumienice.

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar msl
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Sochaczew
    Auto
    Alfa Romeo 156 Sportwagon 2,0 TS 2001r.
    Postów
    33

    Domyślnie może to ...

    1. z tą temperaturą to to jak miałem 1,4 ts. też oscylowała na wskaźniku na około 80 stopni.
    2. w mojej nowej belli powodem wibracji były tarcze, to bardzo proste do sprawdzenia podnieś autko na podnośniku i zakręć kołem.
    3. nic nie powiem, bo nie wiem co może być przyczyną.

    pozd,

    msl
    Alfa Romeo 156 2,0 TS SportWagon '01
    nadal Lancia Lybra SW 2,4 JTD '02
    i Opel Astra III 1,4 Twinport '08

  9. #9
    archibaldi
    Gość

    Domyślnie

    @ mac1us - wąż jest gorący po jezdzie więc mówisz, że padnięty termostat? Można tak jeżdzić? Pytam bo dopiero za pare dni oddam auto do roboty

  10. #10
    czart79
    Gość

    Domyślnie

    1. Gorzej gdyby przegrzewała się, mógł byś uszkodzić głowicę. Możesz jeździć, tylko będzie ciut więcej palić ze względu na niedogrzany silnik.
    2. Co do wibracji to jedź do wulkanizacji na wyważenie kół. Sprawdź koła gdy będą na wyważarce- bicie felg oraz bieżnik opon, bo mogły dostać guza. Jeśli problem z tarczami to daj do przetoczenia, całkowity koszt demont., mont., i przetoczenie to 100 zł.

Podobne wątki

  1. Kilka pytań, kilka problemów.
    Utworzone przez redek83 w dziale GT
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 06-11-2013, 14:18
  2. kilka problemów 1.6 TS 147
    Utworzone przez Gianni w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 02-11-2012, 16:08
  3. AF 156 1,8 TS Kilka problemów
    Utworzone przez lukas_name w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 28-10-2012, 20:44
  4. Kilka problemów i Kilka Pytań ALFA 147 1.6 TS
    Utworzone przez michasecp w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 19-02-2012, 20:48
  5. [164] Kilka problemów
    Utworzone przez krzyslikejazz w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 145
    Ostatni post / autor: 15-11-2009, 09:13

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory